COMARCA
FGC recupera un terç de la demanda d'abans de la crisi
Amb més de 116.000 viatges els dies laborables a les línies metropolitanes
![[Img #32126]](https://elfar.cat/upload/images/06_2020/6981_fgc.jpg)
La demanda a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) s’ha recuperat fins a assolir un terç de les validacions habituals d’abans de la crisi. Amb més de 116.000 viatges els dies laborables a les línies metropolitanes (83.000 a la línia Barcelona-Vallès i 33.000 a la Llobregat-Anoia), FGC "ha consolidat aquesta setmana la corba ascendent en la recuperació d’usuaris, una tendència que ha anat en augment des de l’inici de les diferents fases de la desescalada", expliquen des de l'organisme ferroviari.
Des del pic més baix de demanda, experimentat al mes d’abril en què viatjava només un 5% del passatge habitual d’abans de la pandèmia, FGC ha anat recuperant progressivament usuaris, una tendència que es va accentuar a partir del 25 de maig, amb l’entrada de les tres regions sanitàries de Barcelona a la fase 1 de la desescalada. Les dues setmanes de la fase 1 les validacions van augmentar un 60%, passant d’una mitjana de 53.000 viatges els dies laborables a 84.500. A les dues setmanes de les fases 2 i 3 i avui, amb l’entrada en vigor de l’etapa de la represa, l’increment ha estat del 37% (de 84.500 validacions/dia a 116.000).
Actualment, l’oferta a FGC és d’un 100% a les hores punta i d’un 80% la resta del dia i els caps de setmana, amb uns percentatges d’ocupació que no superen el 30%. Però a partir de demà dissabte, Ferrocarrils recupera el 100% de l’oferta, tant els caps de setmana com de dilluns a divendres, amb la finalització dels serveis a mitjanit.
Per Sant Joan, s’oferirà un servei especial fins a les 2 de la matinada a les línies que transcorren íntegrament per un sol municipi. És el cas de les línies urbanes de Barcelona L6 i L7, que oferiran, respectivament, 1 tren cada 7-8 minuts i 1 tren cada 15 minuts. La resta de serveis, finalitzaran a mitjanit, seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries d’evitar desplaçaments entre ciutats la nit de Sant Joan. Per al dia 24, el servei serà el d’un dia festiu a totes les línies.
A part de l’increment de l’oferta, una altra de les novetats a partir de dilluns és que desapareixen les limitacions d’espai a les plataformes dels trens així com als ascensors que, a més, tornaran a estar operatius amb normalitat, és a dir, sense haver de sol·licitar-los amb una trucada prèvia.
L’únic requisit indispensable que es manté per a viatjar en transport públic és l’ús de la mascareta, tal i com està establert en totes les activitats que es realitzen arreu del país. Els dispensadors de gel hidroalcohòlic a les principals estacions per a l’ús dels clients i les mesures específiques de neteja i higiene es mantenen de manera indefinida.
![[Img #32126]](https://elfar.cat/upload/images/06_2020/6981_fgc.jpg)
La demanda a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) s’ha recuperat fins a assolir un terç de les validacions habituals d’abans de la crisi. Amb més de 116.000 viatges els dies laborables a les línies metropolitanes (83.000 a la línia Barcelona-Vallès i 33.000 a la Llobregat-Anoia), FGC "ha consolidat aquesta setmana la corba ascendent en la recuperació d’usuaris, una tendència que ha anat en augment des de l’inici de les diferents fases de la desescalada", expliquen des de l'organisme ferroviari.
Des del pic més baix de demanda, experimentat al mes d’abril en què viatjava només un 5% del passatge habitual d’abans de la pandèmia, FGC ha anat recuperant progressivament usuaris, una tendència que es va accentuar a partir del 25 de maig, amb l’entrada de les tres regions sanitàries de Barcelona a la fase 1 de la desescalada. Les dues setmanes de la fase 1 les validacions van augmentar un 60%, passant d’una mitjana de 53.000 viatges els dies laborables a 84.500. A les dues setmanes de les fases 2 i 3 i avui, amb l’entrada en vigor de l’etapa de la represa, l’increment ha estat del 37% (de 84.500 validacions/dia a 116.000).
Actualment, l’oferta a FGC és d’un 100% a les hores punta i d’un 80% la resta del dia i els caps de setmana, amb uns percentatges d’ocupació que no superen el 30%. Però a partir de demà dissabte, Ferrocarrils recupera el 100% de l’oferta, tant els caps de setmana com de dilluns a divendres, amb la finalització dels serveis a mitjanit.
Per Sant Joan, s’oferirà un servei especial fins a les 2 de la matinada a les línies que transcorren íntegrament per un sol municipi. És el cas de les línies urbanes de Barcelona L6 i L7, que oferiran, respectivament, 1 tren cada 7-8 minuts i 1 tren cada 15 minuts. La resta de serveis, finalitzaran a mitjanit, seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries d’evitar desplaçaments entre ciutats la nit de Sant Joan. Per al dia 24, el servei serà el d’un dia festiu a totes les línies.
A part de l’increment de l’oferta, una altra de les novetats a partir de dilluns és que desapareixen les limitacions d’espai a les plataformes dels trens així com als ascensors que, a més, tornaran a estar operatius amb normalitat, és a dir, sense haver de sol·licitar-los amb una trucada prèvia.
L’únic requisit indispensable que es manté per a viatjar en transport públic és l’ús de la mascareta, tal i com està establert en totes les activitats que es realitzen arreu del país. Els dispensadors de gel hidroalcohòlic a les principals estacions per a l’ús dels clients i les mesures específiques de neteja i higiene es mantenen de manera indefinida.
















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.3