SANT BOI
Suport institucional als treballadors d'una proveïdora de Nissan
L'alcaldessa, Lluïsa Moret, rep el comitè d'empresa de Marelli
![[Img #32296]](https://elfar.cat/upload/images/07_2020/5698_sant-boi.jpg)
L'alcaldessa, Lluïsa Moret, acompanyada de la regidora d'Ocupació, Sensi Domínguez, i la regidora d'Empresa, Elisabeth Latorre, va rebre el passat divendres al comitè d'empresa de Marelli, empresa proveïdora de Nissan, representat per Carmen Riesco i David Calatayud, i al portaveu de la coordinadora de proveïdors i subcontractes de l'empresa automobilística, Walter Massaro.
En aquesta trobada es va abordar la "profunda preocupació" pel futur no només dels treballadors i treballadores de Nissan sinó també del conjunt de treballadors i treballadores de les empreses proveïdores i subcontractades, que es veurien afectades pel tancament anunciat per l'empresa nipona. En aquest sentit, Marelli és el quart proveïdor mundial en el sector de l'automoció. Compta amb cinc centres de treball distribuïts pel territori català. Un d'aquests centres de treball està ubicat al recinte que Nissan té a la Zona Franca del Prat, amb 103 treballadors i treballadores que perdrien el seu lloc de treball si finalment tanca Nissan.
Igual que Marelli, són moltes les empreses que es veurien afectades en major o menor mesura pel tancament del gegant automobilístic. Sis d'aquestes empreses, que agrupen en total a una plantilla de 1.200 persones, estan constituïdes com a coordinadora per tal de garantir la seva visibilitat i tenir més força per poder entrar en la negociació amb la direcció de Nissan. "Es dona la circumstància que aquests treballadors i treballadores són doblement perjudicats, ja que tenen salaris i condicions laborals inferiors als treballadors i treballadores de Nissan i a més tenen més dificultats per a pactar les condicions d'un possible acomiadament", expliquen fonts municipals.
Per la seva part, l'alcaldessa els va manifestar el ple suport de l'Ajuntament de Sant Boi i la seva col·laboració per a millorar la visibilitat d'aquest col·lectiu davant les institucions i els ajuntaments dels municipis que es veurien afectats pel possible tancament de Nissan. Des de l'Ajuntament es veu amb preocupació l'impacte que aquest tancament tindria en el territori, ja que moltes de les famílies afectades hi viuen. "El que us passi com a treballadors i treballadores és el que passarà a les ciutats en què viviu. La vostra lluita és la nostra lluita", els va manifestar Moret.
L'alcaldessa insisteix en que "el futur del nostre territori passa per un pla de reindustrialització i per accelerar la transformació que el sector de l'automoció ja havia iniciat per donar resposta als nous reptes de la mobilitat sostenible. Aquesta transformació requerirà un procés de formació i reciclatge professional que generi noves oportunitats laborals".
Ambdues parts es van emplaçar a una nova trobada amb els ajuntaments dels municipis afectats i representants de les diferents empreses que componen la coordinadora i a lluitar conjuntament per "fer visibles als invisibles", en paraules del representant de la coordinadora d'empreses proveïdores i subcontractes de Nissan.
![[Img #32296]](https://elfar.cat/upload/images/07_2020/5698_sant-boi.jpg)
L'alcaldessa, Lluïsa Moret, acompanyada de la regidora d'Ocupació, Sensi Domínguez, i la regidora d'Empresa, Elisabeth Latorre, va rebre el passat divendres al comitè d'empresa de Marelli, empresa proveïdora de Nissan, representat per Carmen Riesco i David Calatayud, i al portaveu de la coordinadora de proveïdors i subcontractes de l'empresa automobilística, Walter Massaro.
En aquesta trobada es va abordar la "profunda preocupació" pel futur no només dels treballadors i treballadores de Nissan sinó també del conjunt de treballadors i treballadores de les empreses proveïdores i subcontractades, que es veurien afectades pel tancament anunciat per l'empresa nipona. En aquest sentit, Marelli és el quart proveïdor mundial en el sector de l'automoció. Compta amb cinc centres de treball distribuïts pel territori català. Un d'aquests centres de treball està ubicat al recinte que Nissan té a la Zona Franca del Prat, amb 103 treballadors i treballadores que perdrien el seu lloc de treball si finalment tanca Nissan.
Igual que Marelli, són moltes les empreses que es veurien afectades en major o menor mesura pel tancament del gegant automobilístic. Sis d'aquestes empreses, que agrupen en total a una plantilla de 1.200 persones, estan constituïdes com a coordinadora per tal de garantir la seva visibilitat i tenir més força per poder entrar en la negociació amb la direcció de Nissan. "Es dona la circumstància que aquests treballadors i treballadores són doblement perjudicats, ja que tenen salaris i condicions laborals inferiors als treballadors i treballadores de Nissan i a més tenen més dificultats per a pactar les condicions d'un possible acomiadament", expliquen fonts municipals.
Per la seva part, l'alcaldessa els va manifestar el ple suport de l'Ajuntament de Sant Boi i la seva col·laboració per a millorar la visibilitat d'aquest col·lectiu davant les institucions i els ajuntaments dels municipis que es veurien afectats pel possible tancament de Nissan. Des de l'Ajuntament es veu amb preocupació l'impacte que aquest tancament tindria en el territori, ja que moltes de les famílies afectades hi viuen. "El que us passi com a treballadors i treballadores és el que passarà a les ciutats en què viviu. La vostra lluita és la nostra lluita", els va manifestar Moret.
L'alcaldessa insisteix en que "el futur del nostre territori passa per un pla de reindustrialització i per accelerar la transformació que el sector de l'automoció ja havia iniciat per donar resposta als nous reptes de la mobilitat sostenible. Aquesta transformació requerirà un procés de formació i reciclatge professional que generi noves oportunitats laborals".
Ambdues parts es van emplaçar a una nova trobada amb els ajuntaments dels municipis afectats i representants de les diferents empreses que componen la coordinadora i a lluitar conjuntament per "fer visibles als invisibles", en paraules del representant de la coordinadora d'empreses proveïdores i subcontractes de Nissan.





Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1