COMARCA
La Diputació dona consells a les persones grans per afrontar la calor
A través del Servei Local de Teleassistència ja s’han efectuat més de 2.300 trucades
![[Img #32484]](https://elfar.cat/upload/images/07_2020/3957_210bb13d-7f2b-459f-ae4d-c01fbb4de05c.jpg)
Â
Com cada estiu, i davant les elevades temperatures d’aquests dies, el Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ha activat el Protocol de Temperatures Extremes per prevenir els riscos de la calor. Des del 29 de juny, i dins del programa Parlem de... de trucades preventives, s'ha posat en marxa la campanya Consells per fer front a la calor amb la finalitat "d'oferir informació útil a les persones usuà ries més frà gils", asseguren des de l'organisme provincial. En el marc d’aquesta campanya ja s’han efectuat més de 2.300 trucades.
Cada dia, des del centre d'atenció del Servei Local de Teleassistència, es revisen les previsions meteorològiques atenent especialment el Meteocat i les alarmes del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) referides als diferents territoris de la demarcació de Barcelona.
Â
En el cas que existeixin alarmes taronges o vermelles sobre una onada de calor, es contacta amb les persones usuà ries de la zona afectada, prioritzant tant les que són vulnerables per la seva situació de salut -amb malalties cardiorespiratòries, per exemple-, o pel fet de viure en habitatges aïllats. Tot i que no hi hagi alarmes especÃfiques, el Servei Local de Teleassitència realitza trucades per donar consells sobre com afrontar la calor a les persones identificades amb més riscos i també, a tots els usuaris, aprofitant les trucades de seguiment quotidianes.
Â
Per aquesta via, es donen recomanacions sobre com protegir-se del sol i la calor, com ara evitar sortir al carrer entre les 12 i les 17 hores, beure la quantitat d’aigua que hagi recomanat el professional sanitari, abaixar les persianes quan toqui el sol o bé obrir les finestres i ventilar durant la nit.
Â
Qualsevol incidència en l’habitatge que pugui generar una major vulnerabilitat davant dels efectes de la calor és comunicada als Serveis Socials de l’ajuntament corresponent aixà com també s’està en permanent contacte amb els serveis d’emergència de la comunitat.
Â
Parlem de... és un programa de trucades preventives i proactives que el Servei Local de Teleasssitència realitza des de l'any 2015. Cada mes s'identifiquen una sèrie de temà tiques per à rees i, en funció de les caracterÃstiques de la persona usuà ria, els riscos a què estigui més exposada, els seus interessos o bé com es desenvolupi una conversa, el personal teleoperador proposa un tema, introdueix consells i recomanacions, i també la convida a explicar les seves vivències.
Â
La finalitat d'aquestes campanyes és "fomentar l'autonomia personal i afavorir l'apoderament de les persones grans, aixà com incorporar hà bits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i crear vincles amb la comunitat", expliquen des de la Diputació. Durant l'any 2019, es van fer 218.703 trucades preventives i 24.088 van correspondre a la campanya de calor desenvolupada durant els mesos d'estiu.
Â
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona és un servei d'atenció domicilià ria que garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant situacions d'emergència i donant resposta immediata a aquestes. Actualment aquest servei es presta a 91.947 persones amb la col·laboració dels ajuntaments de la provÃncia de Barcelona.
Â
Com cada estiu, i davant les elevades temperatures d’aquests dies, el Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ha activat el Protocol de Temperatures Extremes per prevenir els riscos de la calor. Des del 29 de juny, i dins del programa Parlem de... de trucades preventives, s'ha posat en marxa la campanya Consells per fer front a la calor amb la finalitat "d'oferir informació útil a les persones usuà ries més frà gils", asseguren des de l'organisme provincial. En el marc d’aquesta campanya ja s’han efectuat més de 2.300 trucades.
Cada dia, des del centre d'atenció del Servei Local de Teleassistència, es revisen les previsions meteorològiques atenent especialment el Meteocat i les alarmes del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) referides als diferents territoris de la demarcació de Barcelona.
Â
En el cas que existeixin alarmes taronges o vermelles sobre una onada de calor, es contacta amb les persones usuà ries de la zona afectada, prioritzant tant les que són vulnerables per la seva situació de salut -amb malalties cardiorespiratòries, per exemple-, o pel fet de viure en habitatges aïllats. Tot i que no hi hagi alarmes especÃfiques, el Servei Local de Teleassitència realitza trucades per donar consells sobre com afrontar la calor a les persones identificades amb més riscos i també, a tots els usuaris, aprofitant les trucades de seguiment quotidianes.
Â
Per aquesta via, es donen recomanacions sobre com protegir-se del sol i la calor, com ara evitar sortir al carrer entre les 12 i les 17 hores, beure la quantitat d’aigua que hagi recomanat el professional sanitari, abaixar les persianes quan toqui el sol o bé obrir les finestres i ventilar durant la nit.
Â
Qualsevol incidència en l’habitatge que pugui generar una major vulnerabilitat davant dels efectes de la calor és comunicada als Serveis Socials de l’ajuntament corresponent aixà com també s’està en permanent contacte amb els serveis d’emergència de la comunitat.
Â
Parlem de... és un programa de trucades preventives i proactives que el Servei Local de Teleasssitència realitza des de l'any 2015. Cada mes s'identifiquen una sèrie de temà tiques per à rees i, en funció de les caracterÃstiques de la persona usuà ria, els riscos a què estigui més exposada, els seus interessos o bé com es desenvolupi una conversa, el personal teleoperador proposa un tema, introdueix consells i recomanacions, i també la convida a explicar les seves vivències.
Â
La finalitat d'aquestes campanyes és "fomentar l'autonomia personal i afavorir l'apoderament de les persones grans, aixà com incorporar hà bits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i crear vincles amb la comunitat", expliquen des de la Diputació. Durant l'any 2019, es van fer 218.703 trucades preventives i 24.088 van correspondre a la campanya de calor desenvolupada durant els mesos d'estiu.
Â
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona és un servei d'atenció domicilià ria que garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant situacions d'emergència i donant resposta immediata a aquestes. Actualment aquest servei es presta a 91.947 persones amb la col·laboració dels ajuntaments de la provÃncia de Barcelona.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.185