Jueves, 02 de Octubre de 2025

Actualizada

Jueves, 02 de Octubre de 2025 a las 20:10:45 horas

| 147
Viernes, 24 de Julio de 2020
L'HOSPITALET

Set projectes de l’Àrea d’Educació, Innovació i Cultura reben el segell de Bones pràctiques

Es tracta de CREAMatch, personatges ficticis de Twitter per a una exposició, procés participatiu per a un nou servei educatiu del Museu, Torre Barrina, Cinephone Kids, Fem tàndem L’H i l’anàlisi de l’ús del català a les escoles bressol municipals

[Img #32734]

 

El Banc de Bones Pràctiques (BBP) dels governs locals ha reconegut set projectes impulsats per l’Àrea d’Educació, Innovació i Cultura de l'Ajuntament de l'Hospitalet per "representar una aportació innovadora i de qualitat en els seus àmbits", segons expliquen des del consistori.
 
En l’àmbit cultural, el BBP reconeix el CREAMatch, una sessió de networking personalitzada realitzada en el marc del CREA 2019, la trobada professional d’agents del Districte Cultural. En un format de speed-meeting de 10 minuts de durada, CREAMatch tenia per objectiu connectar projectes culturals i artístics amb possibles socis, clients, promotors o inversors locals amb la doble vessant de "promoure la millora de la cultura a la ciutat i d'impulsar el desenvolupament social i econòmic del territori", recorden fonts municipals.
 
En el mateix àmbit, es reconeix com a bona pràctica la idea del Museu de L’Hospitalet d’explicar la història de la ciutat a través de personatges ficticis a Twitter que formava part de l’exposició temporal Parèntesi? L’Hospitalet abans i després de la Guerra Civil Espanyola. Quatre personatges de diferents generacions i paritaris en gènere narraven, des d’una perspectiva personal, els episodis històrics i els successos locals esdevinguts durant la guerra.
 
Com a pràctica significativa s’ha reconegut una altra iniciativa del Museu: el procés participatiu per transformar l’oferta del servei educatiu. Dels grups de discussió va sorgir un document marc per potenciar la integració, la participació i l’esperit crític en les activitats organitzades pel Museu i la creació d’un segell de qualitat i singularitat que hauran de complir les propostes d’activitats del Servei Educatiu.
 
En l’àmbit de les noves tecnologies, es reconeixen dues bones pràctiques: la filosofia de funcionament de Torre Barrina i Cinephone Kids, aprendre i crear cinema des del mòbil. Torre Barrina és l'equipament municipal que, de manera inclusiva, actua com una plataforma d'experimentació, aprenentatge i desenvolupament de projectes socials alhora que estimula la capacitat innovadora de la ciutadania. "Un espai obert orientat a connectar persones, col·lectius i projectes per generar complicitats i despertar la capacitat creativa de la ciutadania; generar comunitats d'aprenentatge; sumar innovació en projectes que tinguin un impacte social, i ser el punt de trobada de projectes ciutadans oberts que puguin ser divulgats", remarquen des del consistori.
 
Amb Cinephone Kids, aprendre i crear cinema des del mòbil, es preparava alumnes d’11 a 16 anys en matèria de comunicació audiovisual per elaborar un curtmetratge des de zero amb el mòbil. El projecte es va presentar en el marc de la celebració de YoMo Barcelona (The Youth Mobile Festival) i va posar en un mateix escenari a alumnes de primària de la zona nord de la ciutat i al màxim representant del Mobile World Congress i conseller delegat del GMSA, John Hoffman.
 
Finalment, en l’àmbit de l’educació, es reconeix com a bona pràctica el projecte dels programes Fem tàndem L’H, amb la finalitat d’incrementar l’èxit escolar de l’alumnat de l’Hospitalet a través de la singularització dels centres educatius públics de la ciutat, mitjançant centres d’interès vinculats, entre d’altres, a les noves tecnologies, els mitjans de comunicació, la història, la ciència, la música, el teatre, la dansa, la lectura, el museu o la gametització. Els centres educatius estableixen aliances amb equipaments municipals culturals o tecnològics, entitats properes o ens especialitzats per tal d’establir sinergies de prestigi i de col·laboració dins i fora del centre educatiu.
 
I com a pràctica significativa s’inclou l’anàlisi i la valoració de l’ús del català com a llengua vehicular en les escoles bressol municipals amb entorns socials multilingües, treballat conjuntament amb el Centre de Normalització Lingüística de L’Hospitalet. El programa desenvolupa un pla lingüístic a les escoles bressol municipals per fomentar la millora de les competències lingüístiques dels equips docents i no docents de cada escola, la comunicació entre i amb les famílies.
 
El Banc de Bones Pràctiques dels governs locals és un servei, impulsat per la Federació de Municipis de Catalunya, la Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals i els ajuntaments de més de 5.000 habitants de Catalunya, que identifica i difon experiències innovadores de govern i gestió municipal.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.158

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.