MARTORELL
La factoria Seat preveu crear un tercer torn a l’octubre
La companyia també estudia ampliar la plantilla de treballadors
![[Img #33329]](https://elfar.cat/upload/images/09_2020/7578_singlephoto-1resizeviewport1200filereferenceoriginal-1-1.jpg)
L’automobilística Seat preveu posar en marxa, a mitjans d’octubre, un tercer torn de la línia L1 a la fàbrica de Martorell, la que produeix l’Ibiza i l’Arona, per respondre a l’augment de la demanda del primer d’aquests models, segons informen des de l'Ajuntament de la capital del Baix Nord. Aquest fet implicaria la contractació de més personal. Fonts sindicals apunten que la intenció de l’empresa és incorporar un centenar de treballadors, mentre que el comitè d’empresa en reclama uns 250.
El president del comitè d’empresa de SEAT, Matías Carnero, ha confirmat les negociacions amb la direcció per ampliar la línia. Una noticia que Carnero, d’una banda, ha titllat de “bona, perquè vol dir que els mercats requereixen dels nostres models” en un moment delicat com l’actual per al sector, colpejat per la COVID-19.
Alhora, però, s’ha mostrat disconforme amb la direcció pel que fa a les xifres de nous contractats. “Defensem la creació del torn passant a plantilla entre uns 250 o 300 treballadors, però l’empresa ha proposat que siguin 100”, ha manifestat. “En una situació de necessitat, és una xifra desproporcionada a la baixa; i no podem crear un torn amb 100 persones", ha remarcat.
L’augment d’un tercer torn la línia 1 respon a un repunt de les vendes de l’Ibiza. Carnero l’explica que “s’han ajuntat dos factors: per una banda, un petit increment de les vendes, i per l’altra, que els clients han seguit volent que els lliurem el cotxe després que, a causa de la pandèmia, estiguéssim mesos sense fabricar-lo”.
Carnero ha apuntat que direcció i comitè d’empresa tenen previst trobar-se aquest dijous per mirar de trobar “una solució intermèdia” pel que fa a la xifra de treballadors a incorporar en el nou torn.
L’automobilística Seat preveu posar en marxa, a mitjans d’octubre, un tercer torn de la línia L1 a la fàbrica de Martorell, la que produeix l’Ibiza i l’Arona, per respondre a l’augment de la demanda del primer d’aquests models, segons informen des de l'Ajuntament de la capital del Baix Nord. Aquest fet implicaria la contractació de més personal. Fonts sindicals apunten que la intenció de l’empresa és incorporar un centenar de treballadors, mentre que el comitè d’empresa en reclama uns 250.
El president del comitè d’empresa de SEAT, Matías Carnero, ha confirmat les negociacions amb la direcció per ampliar la línia. Una noticia que Carnero, d’una banda, ha titllat de “bona, perquè vol dir que els mercats requereixen dels nostres models” en un moment delicat com l’actual per al sector, colpejat per la COVID-19.
Alhora, però, s’ha mostrat disconforme amb la direcció pel que fa a les xifres de nous contractats. “Defensem la creació del torn passant a plantilla entre uns 250 o 300 treballadors, però l’empresa ha proposat que siguin 100”, ha manifestat. “En una situació de necessitat, és una xifra desproporcionada a la baixa; i no podem crear un torn amb 100 persones", ha remarcat.
L’augment d’un tercer torn la línia 1 respon a un repunt de les vendes de l’Ibiza. Carnero l’explica que “s’han ajuntat dos factors: per una banda, un petit increment de les vendes, i per l’altra, que els clients han seguit volent que els lliurem el cotxe després que, a causa de la pandèmia, estiguéssim mesos sense fabricar-lo”.
Carnero ha apuntat que direcció i comitè d’empresa tenen previst trobar-se aquest dijous per mirar de trobar “una solució intermèdia” pel que fa a la xifra de treballadors a incorporar en el nou torn.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.154