COMARCA
La governança metropolitana, clau per gestionar la COVID-19
És una de les conclusions de la tercera i última part del Cicle Estratègic 'Col·laboració Publicoprivada en un entorn metropolità eficient i sostenible'
![[Img #33617]](https://elfar.cat/upload/images/10_2020/8631_0000ndp-macaya-final.jpg)
El Palau Macaya de la Fundació ”la Caixa” amb la col·laboració de l’associació Smart Space (impulsada per la patronal AEBALL), l’IESE Business School i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, va celebrar ahir virtualment la tercera i última part del Cicle Estratègic Col·laboració Publicoprivada en un entorn metropolità eficient i sostenible.
Sota el títol Conclusions i propostes per a la millora de la mobilitat i la governança a les àrees metropolitanes, es van donar a conèixer les principals idees i projectes derivats de la primera sessió (18 de novembre de 2019) sobre governança metropolitana i recomanacions davant els nous reptes post COVID-19 i també les principals idees que es van extreure de la segona sessió (20 de gener de 2020) sobre mobilitat com a servei en un entorn metropolità eficient i sostenible.
Segons informa AEBALL, "es va destacar que els reptes són urbans, metropolitans, i que l’agenda 2030 necessita polítiques metropolitanes reals, amb actors públics i privats". "El model de governança metropolitana influeix en la capacitat de donar resposta als reptes, com la COVID-19", expliquen.
Pel que fa a la mobilitat "és necessari que es gestioni en l'àmbit metropolità, de manera coordinada i eficient". "El lideratge d'aquesta mobilitat ha de ser públic, però de la mà del sector privat, i mitjançant fórmules de col·laboració publicoprivada més efectives i transparents", asseguren des de la patronal.
També es va remarcar com a idea important el "paper clau de la tecnologia" per treballar en plataformes que permetin gestionar la mobilitat "de manera eficient, coordinada i sostenible", i fer-ho "a partir de dades concretes, obtingudes i seleccionades de manera intel·ligent, i analitzades per prendre decisions també de manera intel·ligent, Smart, transparent i generosa (compartint dades entre administracions i empreses). Només així es pot arribar a la intermodalitat real, a la Mobilitat com a Servei, a la Mobilitat Metropolitana Smart".
A aquesta darrera sessió del Cicle, es van recollir així totes aquestes aportacions, i moltes altres reflexions d’experts i participants. Totes les conclusions i les recomanacions finals d’acció es recolliran a un Informe que es publicarà en breu a les webs de les entitats organitzadores, Smart Space i el Palau Macaya de la Fundació “La Caixa”.
A la jornada virtual, dividida en dues taules, van participar Santiago Ballesté, President d'Smart Space i d'AEBALL/UPMBALL; Rosa Alarcón, Regidora de l'àrea de Mobilitat a l'Ajuntament de Barcelona i Presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB); Mariona Tomàs, professora de la Universitat de Barcelona i experta en Gestió Metropolitana; María González, representant del Greater Manchester Combined Authority; Ilknur Dönmez, Program-leader for the COVID-19-recovery de Metropoolregio Amsterdam; Joan Enric Ricart, Director Acadèmic PPP for Cities de l’IESE Business School; Martí Jofre, CEO & managing partner a Factual; Joan M. Bigas, director de l’Àrea de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB); David Saldoni, director general de Transports i Mobilitat, Generalitat de Catalunya; Héctor Santcovsky, director de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic i Social a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i M. Rosa Fiol, CEO de Smart Space i Vicepresidenta d’AEBALL i UPMBALL.
Aquesta sessió ha estat la primera del Cicle en celebrar-se de forma virtual, garantint així la seguretat de tots els assistents i ponents i facilitant la participació de la ciutadania i empreses.
Col·laboració Publico-Privada en un entorn metropolità eficient i sostenible es un cicle seleccionat entre els projectes de reflexió innovadors de la convocatòria Palau Macaya de la Fundació “la Caixa” 2018. El cicle ha donat visibilitat a diferents fórmules de gestió de les entitats metropolitanes i la seva governança, com també a experiències relacionades amb la gestió metropolitana de la mobilitat, per fer-ne una anàlisi i provocar la reflexió de les persones responsables, a més d’ajudar a definir les línies estratègiques a curt, mitjà i llarg termini.
En el cicle, dividit en tres jornades, s’han abordat temes com la mobilitat o les formes de governança de la mà de responsables polítics i tècnics experts en diferents temes. Els seminaris estratègics s’adrecen específicament als responsables de les polítiques i les accions relacionades amb els reptes.
![[Img #33617]](https://elfar.cat/upload/images/10_2020/8631_0000ndp-macaya-final.jpg)
El Palau Macaya de la Fundació ”la Caixa” amb la col·laboració de l’associació Smart Space (impulsada per la patronal AEBALL), l’IESE Business School i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, va celebrar ahir virtualment la tercera i última part del Cicle Estratègic Col·laboració Publicoprivada en un entorn metropolità eficient i sostenible.
Sota el títol Conclusions i propostes per a la millora de la mobilitat i la governança a les àrees metropolitanes, es van donar a conèixer les principals idees i projectes derivats de la primera sessió (18 de novembre de 2019) sobre governança metropolitana i recomanacions davant els nous reptes post COVID-19 i també les principals idees que es van extreure de la segona sessió (20 de gener de 2020) sobre mobilitat com a servei en un entorn metropolità eficient i sostenible.
Segons informa AEBALL, "es va destacar que els reptes són urbans, metropolitans, i que l’agenda 2030 necessita polítiques metropolitanes reals, amb actors públics i privats". "El model de governança metropolitana influeix en la capacitat de donar resposta als reptes, com la COVID-19", expliquen.
Pel que fa a la mobilitat "és necessari que es gestioni en l'àmbit metropolità, de manera coordinada i eficient". "El lideratge d'aquesta mobilitat ha de ser públic, però de la mà del sector privat, i mitjançant fórmules de col·laboració publicoprivada més efectives i transparents", asseguren des de la patronal.
També es va remarcar com a idea important el "paper clau de la tecnologia" per treballar en plataformes que permetin gestionar la mobilitat "de manera eficient, coordinada i sostenible", i fer-ho "a partir de dades concretes, obtingudes i seleccionades de manera intel·ligent, i analitzades per prendre decisions també de manera intel·ligent, Smart, transparent i generosa (compartint dades entre administracions i empreses). Només així es pot arribar a la intermodalitat real, a la Mobilitat com a Servei, a la Mobilitat Metropolitana Smart".
A aquesta darrera sessió del Cicle, es van recollir així totes aquestes aportacions, i moltes altres reflexions d’experts i participants. Totes les conclusions i les recomanacions finals d’acció es recolliran a un Informe que es publicarà en breu a les webs de les entitats organitzadores, Smart Space i el Palau Macaya de la Fundació “La Caixa”.
A la jornada virtual, dividida en dues taules, van participar Santiago Ballesté, President d'Smart Space i d'AEBALL/UPMBALL; Rosa Alarcón, Regidora de l'àrea de Mobilitat a l'Ajuntament de Barcelona i Presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB); Mariona Tomàs, professora de la Universitat de Barcelona i experta en Gestió Metropolitana; María González, representant del Greater Manchester Combined Authority; Ilknur Dönmez, Program-leader for the COVID-19-recovery de Metropoolregio Amsterdam; Joan Enric Ricart, Director Acadèmic PPP for Cities de l’IESE Business School; Martí Jofre, CEO & managing partner a Factual; Joan M. Bigas, director de l’Àrea de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB); David Saldoni, director general de Transports i Mobilitat, Generalitat de Catalunya; Héctor Santcovsky, director de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic i Social a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i M. Rosa Fiol, CEO de Smart Space i Vicepresidenta d’AEBALL i UPMBALL.
Aquesta sessió ha estat la primera del Cicle en celebrar-se de forma virtual, garantint així la seguretat de tots els assistents i ponents i facilitant la participació de la ciutadania i empreses.
Col·laboració Publico-Privada en un entorn metropolità eficient i sostenible es un cicle seleccionat entre els projectes de reflexió innovadors de la convocatòria Palau Macaya de la Fundació “la Caixa” 2018. El cicle ha donat visibilitat a diferents fórmules de gestió de les entitats metropolitanes i la seva governança, com també a experiències relacionades amb la gestió metropolitana de la mobilitat, per fer-ne una anàlisi i provocar la reflexió de les persones responsables, a més d’ajudar a definir les línies estratègiques a curt, mitjà i llarg termini.
En el cicle, dividit en tres jornades, s’han abordat temes com la mobilitat o les formes de governança de la mà de responsables polítics i tècnics experts en diferents temes. Els seminaris estratègics s’adrecen específicament als responsables de les polítiques i les accions relacionades amb els reptes.































Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.223