ÀREA METROPOLITANA
L'AMB no concedirà noves autoritzacions per a la ZBE Rondes BCN en episodis de contaminació
A més, s'incrementaran les sancions en cas d'infraccions
![[Img #33873]](https://elfar.cat/upload/images/11_2020/614_dsc_0043.jpg)
El Consell Metropolità de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va aprovar el passat 27 d'octubre l’actualització del Protocol d’actuació en cas d’episodis d’alta contaminació atmosfèrica per NO2 i PM10. Aquest, aprovat inicialment l’any 2017 i actualitzat per primera vegada durant l’any 2018, s’ha actualitzat ara per segona vegada, una cop està plenament en vigor la ZBE Rondes BCN i el seu règim sancionador.
Â
Concretament, l’AMB ha establert dues noves mesures en el cas de donar-se la fase d’episodi de contaminació de NO2, un dels contaminants més nocius per a la salut de les persones i del qual se superen en algunes ocasions els lÃmits establerts per la Unió Europea i l'OMS.
Â
AixÃ, en els dies d’episodi de contaminació per NO2 els vehicles que no els hi pertoca distintiu ambiental de la DGT no podran demanar noves autoritzacions dià ries, de les 10 disponibles l’any. Si ja s’han demanat abans, el permÃs continuarà vigent. De moment, aquesta mesura afectarà a cotxes i motos. Posteriorment, quan progressivament s’acabin les moratòries de furgonetes, camions, autobusos i autocars, aquests també es veuran afectats.
D'altra banda, en cas que els vehicles sense distintiu ambiental accedeixin a l’à mbit de la ZBE Rondes BCN durant un episodi d’alta contaminació per NO2, les sancions s’incrementaran com a mÃnim un 50%. En el cas de les motos i cotxes als quals ara ja s'aplica el règim sancionador, passarà dels 100 als 200 euros. Les furgonetes també passaran de 100 a 200 euros; i els camions, autobusos i autocars, dels 200 als 500 euros, un cop finalitzi la moratòria que hi ha vigent per a cada categoria de vehicle.
Â
Des de l’AMB recorden que la fase d’activació d’episodi d’alta contaminació per NO2 es posa en marxa quan a més d’una estació de la XVPCA a l’à rea metropolitana se supera el valor lÃmit horari de 200 µg/m³ diaris de diòxid de nitrogen i la previsió a 24 hores no indiqui una millora en els nivells.
Â
Durant els episodis de contaminació, el transport públic ofereix la mà xima capacitat operativa i, paral·lelament, s’activa la T-aire, un tÃtol multipersonal de dos viatges integrats al preu d’una T-10 aplicant un descompte del 10%. Aquest bitllet serveix a les sis corones i el temps de transbordament és el mateix que el de qualsevol tÃtol integrat: 1 hora i 15 minuts per a la zona 1 i es va incrementant en 15 minuts més per cada zona addicional.
Â
El Consell Metropolità de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va aprovar el passat 27 d'octubre l’actualització del Protocol d’actuació en cas d’episodis d’alta contaminació atmosfèrica per NO2 i PM10. Aquest, aprovat inicialment l’any 2017 i actualitzat per primera vegada durant l’any 2018, s’ha actualitzat ara per segona vegada, una cop està plenament en vigor la ZBE Rondes BCN i el seu règim sancionador.
Â
Concretament, l’AMB ha establert dues noves mesures en el cas de donar-se la fase d’episodi de contaminació de NO2, un dels contaminants més nocius per a la salut de les persones i del qual se superen en algunes ocasions els lÃmits establerts per la Unió Europea i l'OMS.
Â
AixÃ, en els dies d’episodi de contaminació per NO2 els vehicles que no els hi pertoca distintiu ambiental de la DGT no podran demanar noves autoritzacions dià ries, de les 10 disponibles l’any. Si ja s’han demanat abans, el permÃs continuarà vigent. De moment, aquesta mesura afectarà a cotxes i motos. Posteriorment, quan progressivament s’acabin les moratòries de furgonetes, camions, autobusos i autocars, aquests també es veuran afectats.
D'altra banda, en cas que els vehicles sense distintiu ambiental accedeixin a l’à mbit de la ZBE Rondes BCN durant un episodi d’alta contaminació per NO2, les sancions s’incrementaran com a mÃnim un 50%. En el cas de les motos i cotxes als quals ara ja s'aplica el règim sancionador, passarà dels 100 als 200 euros. Les furgonetes també passaran de 100 a 200 euros; i els camions, autobusos i autocars, dels 200 als 500 euros, un cop finalitzi la moratòria que hi ha vigent per a cada categoria de vehicle.
Â
Des de l’AMB recorden que la fase d’activació d’episodi d’alta contaminació per NO2 es posa en marxa quan a més d’una estació de la XVPCA a l’à rea metropolitana se supera el valor lÃmit horari de 200 µg/m³ diaris de diòxid de nitrogen i la previsió a 24 hores no indiqui una millora en els nivells.
Â
Durant els episodis de contaminació, el transport públic ofereix la mà xima capacitat operativa i, paral·lelament, s’activa la T-aire, un tÃtol multipersonal de dos viatges integrats al preu d’una T-10 aplicant un descompte del 10%. Aquest bitllet serveix a les sis corones i el temps de transbordament és el mateix que el de qualsevol tÃtol integrat: 1 hora i 15 minuts per a la zona 1 i es va incrementant en 15 minuts més per cada zona addicional.
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169