Lunes, 15 de Septiembre de 2025

Actualizada

Lunes, 15 de Septiembre de 2025 a las 17:28:42 horas

| 247
Jueves, 21 de Enero de 2021
COMARCA

Els serveis de Mediació Ciutadana de la Diputació van rebre l'any passat més de 6.700 sol·licituds

La tipologia de casos que s’atenen són, majoritàriament, conflictes o divergències en la convivència veïnal i familiar

[Img #35217]

 

El programa de Mediació Ciutadana de la Diputació de Barcelona, que està integrat per una xarxa de 46 serveis de mediació locals -42 ajuntaments i 4 Consells Comarcals-  i un servei itinerant, va rebre un total de 6.718 sol·licituds durant l'any 2020, segons informa l'organisme provincial.

 

D’aquestes, el 67% dels casos van ser de caire veïnal, 12% de mediació familiar –conflictes intergeneracionals, etc.-, 11% d’activitats econòmiques, 2% d’incompliment d’ordenances, 2% escolars, 2% relacionades amb l’espai públic, 1% d’àmbit associatiu i un 3% d’altres tipologies.

 

L’arribada de la COVID-19 i del confinament va suposar un augment significatiu de les sol·licituds de mediació durant el segon trimestre de l’any 2020, les quals es van incrementar en un 17% respecte el mateix trimestre de l’any anterior, destacant les veïnals. La resta de trimestres es van mantenir amb dades similars a les dels anys anteriors.

 

Pel que fa a la tipologia de casos atesos durant els mesos de confinament domiciliari (segon trimestre del 2020), un 70% dels casos van ser veïnals, el que va suposar un increment d’un 8% respecte la mateixa tipologia i període de l’any anterior. Dins dels casos veïnals destaca l'augment dels conflictes derivats de sorolls, amb un 52%.

 

La COVID ha comportat també, segons l'organisme, una adaptació en les modalitats d’atenció dels serveis de mediació ciutadana amb l’obertura de l’atenció telefònica i telemàtica (mitjançant plataformes de videotrucada).  "La nova modalitat d’atenció ha tingut una bona acollida, especialment per part dels usuaris joves, situant-se el grau de satisfacció a 2020 en un 8,54 sobre 10", expliquen des de la Diputació.

 

Durant els mesos de confinament domiciliari els serveis, a més, van reforçar la tasca de sensibilització i difusió creant materials adreçats a la ciutadania amb consells per millorar la convivència veïnal. Així mateix, en molts casos van incrementar la coordinació amb altres serveis dels ens locals, a través de xarxes tècniques, etc.També es va acompanyar en la creació de xarxes de suport veïnal.

 

"En els darrers mesos, els serveis de mediació han anat recuperant projectes i intervencions comunitàries, especialment en els entorns més vulnerables i intervencions amb població jove, amb l’objectiu d’acompanyar les persones i afavorir la seva vinculació amb el seu entorn més proper", asseguren des de l'organisme provincial.

 

El programa de mediació ciutadana, creat l’any 2006, garanteix l’accés a la mediació al conjunt de municipis de la província, exceptuant Barcelona ciutat, donant cobertura a una població de gairebé 4,5 milions d’habitants i un import el 2021 de més d’1,3 milions d’euros.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.