L'HOSPITALET
Els consellers i conselleres escolars es formen amb jocs tecnològics
Les Jornades Formatives compten amb la participació de 269 estudiants i 41 docents, que es formaran sobre tècniques de gamificació a l’aula
![[Img #35538]](https://elfar.cat/upload/images/02_2021/1936_02-08-cartell-jornada-consellers.jpg)
L'Hospitalet inicia avui les 14es Jornades Formatives per a Consellers i Conselleres Escolars i Delegats i Delegades, un trobada en la qual "el jovent representant dels seus companys i companyes en diferents òrgans comparteix experiències i adquireix coneixements i eines per dur a terme la seva tasca", asseguren fonts municipals.
A causa de la COVID, les Jornades canvien de format i incorporen l’ús del joc tecnològic com a eina de coneixement i formació, cada cop més present a causa també de la pandèmia.
Hi assisteixen joves que participen en la presa de decisions dels seus centres educatius, de les seves aules i, en conseqüència, sovint es converteixen en portaveus dels seus companys i companyes. En total hi participaran 269 joves de 13 instituts de la ciutat.
Les jornades se centren en la difusió dels recursos als quals pot accedir el jovent de la ciutat a través d’un escape room virtual. En aquesta activitat també s’abordaran de manera transversal altres temes com ara la igualtat de gènere, el medi ambient, la innovació tecnològica o les xarxes socials.
Per participar-hi, l’alumnat rebrà, a través del correu, un enllaç per resoldre l’escape room virtual, al qual podran accedir a través del telèfon mòbil o de l’ordinador. L’enllaç estarà disponible fins al divendres, 12 de febrer, a les 13 hores. La duració aproximada de l’activitat és d’una hora.
De manera paral·lela, es crearà una comunitat a la plataforma Discord, a la qual es podrà accedir també fins al 12 de febrer, i on es podrà interactuar, compartir resultats, fer preguntes o ajudar els companys i les companyes que tinguin dubtes sobre com avançar en la resolució dels enigmes de l’escape room.
Com en les edicions anteriors, també hi ha un apartat dirigit al professorat. En aquesta edició es faran tres sessions, els dies 8, 10 i 11 de febrer, que abordaran tècniques de gamificació a l’aula. A aquestes sessions hi ha prevista la participació de 41 docents que, a més de les sessions virtuals, disposaran de material didàctic sobre aquestes tècniques.
Les Jornades les organitza la Regidoria de Joventut i han estat creades per l’equip Llàurea Col·lectiu Cultural, que moderarà les converses, filtrarà contingut inapropiat i facilitarà el resultat formador de l’activitat.
Aquestes jornades es plantegen com "un espai formatiu i relacional entre la gent jove que està implicada de forma activa amb el seu centre (delegats/ades de classe, consellers/res escolars, Entrejoves, mediadors/res, membres del Consell de Nois i Noies, etc.)", exliquen des del consistori.
L'Hospitalet inicia avui les 14es Jornades Formatives per a Consellers i Conselleres Escolars i Delegats i Delegades, un trobada en la qual "el jovent representant dels seus companys i companyes en diferents òrgans comparteix experiències i adquireix coneixements i eines per dur a terme la seva tasca", asseguren fonts municipals.
A causa de la COVID, les Jornades canvien de format i incorporen l’ús del joc tecnològic com a eina de coneixement i formació, cada cop més present a causa també de la pandèmia.
Hi assisteixen joves que participen en la presa de decisions dels seus centres educatius, de les seves aules i, en conseqüència, sovint es converteixen en portaveus dels seus companys i companyes. En total hi participaran 269 joves de 13 instituts de la ciutat.
Les jornades se centren en la difusió dels recursos als quals pot accedir el jovent de la ciutat a través d’un escape room virtual. En aquesta activitat també s’abordaran de manera transversal altres temes com ara la igualtat de gènere, el medi ambient, la innovació tecnològica o les xarxes socials.
Per participar-hi, l’alumnat rebrà, a través del correu, un enllaç per resoldre l’escape room virtual, al qual podran accedir a través del telèfon mòbil o de l’ordinador. L’enllaç estarà disponible fins al divendres, 12 de febrer, a les 13 hores. La duració aproximada de l’activitat és d’una hora.
De manera paral·lela, es crearà una comunitat a la plataforma Discord, a la qual es podrà accedir també fins al 12 de febrer, i on es podrà interactuar, compartir resultats, fer preguntes o ajudar els companys i les companyes que tinguin dubtes sobre com avançar en la resolució dels enigmes de l’escape room.
Com en les edicions anteriors, també hi ha un apartat dirigit al professorat. En aquesta edició es faran tres sessions, els dies 8, 10 i 11 de febrer, que abordaran tècniques de gamificació a l’aula. A aquestes sessions hi ha prevista la participació de 41 docents que, a més de les sessions virtuals, disposaran de material didàctic sobre aquestes tècniques.
Les Jornades les organitza la Regidoria de Joventut i han estat creades per l’equip Llàurea Col·lectiu Cultural, que moderarà les converses, filtrarà contingut inapropiat i facilitarà el resultat formador de l’activitat.
Aquestes jornades es plantegen com "un espai formatiu i relacional entre la gent jove que està implicada de forma activa amb el seu centre (delegats/ades de classe, consellers/res escolars, Entrejoves, mediadors/res, membres del Consell de Nois i Noies, etc.)", exliquen des del consistori.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.109