L'HOSPITALET
Projecte per transformar patis escolars amb estructures de jocs vegetals
La iniciativa està impulsada per la cooperativa LaFundició, en col·laboració amb les associacions Keras Buti i Lacho Baji Cali, les comunitats educatives de l’escola Prat de la Manta i l’Institut-Escola Gornal i la cooperativa d’arquitectes Voltes
![[Img #35709]](https://elfar.cat/upload/images/02_2021/9030_gornal-2.jpg)
La cooperativa LaFundició, en col·laboració amb les associacions Keras Buti i Lacho Baji Cali, les comunitats educatives de l’escola Prat de la Manta i l’Institut-Escola Gornal i la cooperativa d’arquitectes Voltes, organitzen fins el 3 de març un procés de treball col·lectiu per la transformació dels patis escolars amb la construcció d’estructures de joc vegetals que responguin des de la bioconstrucció a les necessitats i anhels dels infants.
Segons fonts de la cooperativa, el plantejament d’aquestes jornades de treball col·lectiu parteix d’una aposta per "posar les escoles públiques com agents de canvi i construcció comunitària de ciutats sostenibles, emprant el joc i l’experiència dels infants i els joves com a metodologia i eina per transformar la manera en què pensem i actuem en relació a com habitar la ciutat".
La col·laboració amb la cooperativa d’arquitectes Voltes i les associacions Keras Buti i Lacho Baji Cali responen a l’aposta de LaFundició per la recuperació del patrimoni agrícola de l’Hospitalet. "És una tasca en què estem compromeses des de fa temps i de la qual sorgeix la Moció per la recuperació de l’ofici cisteller i l’aprofitament coordinat dels recursos naturals urbans, aprovada al ple municipal l’any 2018", expliquen.
Aquestes jornades de treball comunitari són la continuació del procés col·lectiu de reflexió sobre els patis escolars impulsat l’any 2019 amb diversos centres educatius de l’Hospitalet durant les jornades Quin pati volem? . Durant aquestes jornades es va revisar críticament, des d’una perspectiva pedagògica i de salut, l’actual model per als espais exteriors dels centres educatius.
"Aquesta és una experiència única per posar en funcionament dispositius de creació col·lectiva que permetin compartir, divulgar i contemporanitzar els coneixements, pràctiques i oficis tradicionalment preservats per les comunitats gitanes de l’Hospitalet, posant-los als servei de la millora de la vida de les comunitats en la lluita contra el canvi climàtic, els processos extracionistes i els efectes de la pandemia sanitària de la COVID-19 als nostres barris", asseguren des de l'entitat.
La cooperativa LaFundició, en col·laboració amb les associacions Keras Buti i Lacho Baji Cali, les comunitats educatives de l’escola Prat de la Manta i l’Institut-Escola Gornal i la cooperativa d’arquitectes Voltes, organitzen fins el 3 de març un procés de treball col·lectiu per la transformació dels patis escolars amb la construcció d’estructures de joc vegetals que responguin des de la bioconstrucció a les necessitats i anhels dels infants.
Segons fonts de la cooperativa, el plantejament d’aquestes jornades de treball col·lectiu parteix d’una aposta per "posar les escoles públiques com agents de canvi i construcció comunitària de ciutats sostenibles, emprant el joc i l’experiència dels infants i els joves com a metodologia i eina per transformar la manera en què pensem i actuem en relació a com habitar la ciutat".
La col·laboració amb la cooperativa d’arquitectes Voltes i les associacions Keras Buti i Lacho Baji Cali responen a l’aposta de LaFundició per la recuperació del patrimoni agrícola de l’Hospitalet. "És una tasca en què estem compromeses des de fa temps i de la qual sorgeix la Moció per la recuperació de l’ofici cisteller i l’aprofitament coordinat dels recursos naturals urbans, aprovada al ple municipal l’any 2018", expliquen.
Aquestes jornades de treball comunitari són la continuació del procés col·lectiu de reflexió sobre els patis escolars impulsat l’any 2019 amb diversos centres educatius de l’Hospitalet durant les jornades Quin pati volem? . Durant aquestes jornades es va revisar críticament, des d’una perspectiva pedagògica i de salut, l’actual model per als espais exteriors dels centres educatius.
"Aquesta és una experiència única per posar en funcionament dispositius de creació col·lectiva que permetin compartir, divulgar i contemporanitzar els coneixements, pràctiques i oficis tradicionalment preservats per les comunitats gitanes de l’Hospitalet, posant-los als servei de la millora de la vida de les comunitats en la lluita contra el canvi climàtic, els processos extracionistes i els efectes de la pandemia sanitària de la COVID-19 als nostres barris", asseguren des de l'entitat.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.34