Jueves, 02 de Octubre de 2025

Actualizada

Miércoles, 01 de Octubre de 2025 a las 21:09:05 horas

| 865
Lunes, 15 de Marzo de 2021
L'HOSPITALET

L’OMIC va atendre 7.507 consultes el 2020

El sector de l’habitatge va concentrar durant l’any 2020 el 24 % del total de les consultes

[Img #36152]

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de L’Hospitalet va atendre 7.507 consultes i va tramitar 1.469 expedients per reclamacions durant l’any 2020.   

 

Es constata, doncs, "un manteniment pel que fa al nombre de consultes i un decreixement en el nombre de reclamacions (46 %) respecte de les dades de l’any anterior, en gran part per la baixada del consum de les famílies durant el 2020 a causa de les mesures excepcionals per la pandèmia", asseguren fonts municipals.

 

De les més de 1.400 reclamacions, un 47% s’han resolt a través de la mediació, per un acord entre les parts o bé per resolució de la Junta Arbitral de Consum a través d’un laude. El temps mitjà de tramitació de les reclamacions ha estat de 95 dies. Durant l’any passat, la Junta Arbitral de Consum va emetre 35 laudes o resolucions amb els mateixos efectes que les sentències judicials.

 

Els sectors més reclamats han estat el de serveis, amb un 38%, seguit per   telefonia i telecomunicacions, amb un 23%, i, finalment, subministraments a la llar, amb un 13%. Dins del sector de subministraments a la llar, cal assenyalar que la major part de les reclamacions i consultes (77%) fan referència a subministrament elèctric (suspensions, avaries, canvi de comercialitzadora, presumptes fraus, etc.).

 

D’altra banda, cal remarcar que el sector de l’habitatge ha concentrat durant l’any 2020 el 24% del total de les consultes, "una demanda molt superior a l’habitual en altres anys a causa de les mesures adoptades per l’Estat en matèria de lloguer d’habitatges per donar suport a persones i unitats familiars en situació d’ERTO o que havien hagut de cessar el negoci per les mesures adoptades per fer front a la pandèmia de març a juliol de 2020", asseguren les mateixes fonts.

 

Finalment, l’any passat, amb motiu de la pandèmia, no es van organitzar accions formatives de consum a les escoles i l’OMIC va concentrar els seus serveis en l’atenció telemàtica i telefònica de les persones consumidores.

 

L’OMIC de L’Hospitalet es va inaugurar el 1983 per donar resposta a les necessitats de protecció de la ciutadania com a consumidors de béns i usuaris de serveis, mitjançant procediments que permeten la defensa dels seus drets, en col·laboració amb altres administracions i institucions.

 

L’OMIC té la seu al carrer de la Riera de la Creu, 32, i el telèfon de consultes és el 93 402 60 30. 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.158

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.