COMARCA
CCOO defensa la instal·lació de la fà brica de bateries al Baix Llobregat
El sindicat assegura que convertiria la comarca en un dels territoris més industrialitzats d’Europa
![[Img #36569]](https://elfar.cat/upload/images/04_2021/7754_seat.png)
Durant els darrers dies, s’han generat notÃcies respecte a una important inversió per a la fabricació de bateries elèctriques al Baix Llobregat. Es parla de la creació d’un consorci público-privat participat pel Govern d’Espanya, Seat, Volkswagen i Iberdrola. Diferents ajuntaments, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i d’altres actors s’han manifestat sobre aquesta eventual inversió pel sector de l’automoció.
CCOO, primera força sindical Baix Llobregat, assegura que la instal·lació de la fà brica de bateries a la comarca, "és estratègica per no perdre el tren de la mobilitat elèctrica", i que una planta d’aquestes caracterÃstiques, que pugui combinar recerca i reciclatge (base de l'economia circular) amb el disseny de plataformes per a vehicles elèctrics i producció de components i acoblament de vehicles, "convertiria el Baix Llobregat en un dels territoris més industrialitzats d’Europa".
Per al sindicat, la instal·lació d’una planta de fabricació de bateries elèctriques a la Zona Nord del Baix Llobregat és "clau per convertir Catalunya en centre de referència en tecnologies d’electromobilitat". Segons CCOO, permetria impulsar el canvi de model productiu que transformaria el sector de la indústria de l’automoció, encara basada en combustibles fòssils, tot incorporant tecnologia digital, connectivitat aplicada i sostenibilitat ambiental.
Â
Aquest canvi, "que ha d’incorporar amb urgència criteris de sostenibilitat ambiental dins els processos productius", ha de fer-se "garantint una transició justa, socialment i mediambiental", remarquen les mateixes fonts. Això implica, per a CCOO, "la concertació entre totes les parts per tal de planificar les necessitats formatives i d’orientació laboral per mantenir i millorar les condicions laborals".
És per aquest motiu que consideren "fonamental" que les administracions locals, comarcals i el conjunt d’agents socioeconòmics del territori "cooperin i facin visible el suport en aquesta aposta i s’articulin totes les mesures per fer-ho possible".
Â
Aixà mateix, consideren que "les empreses han d’assumir la seva responsabilitat i alhora s’han de trobar els mecanismes d’ajut per tal que el conjunt del teixit productiu, especialment les petites i mitjanes empreses, puguin fer les inversions que demana la fabricació avançada, la robotització i la intel·ligència artificial, mantenint activitat i garantir llocs de treball. Des de CCOO ressalten que "la formació jugarà un paper clau per avançar col·lectivament en un model de futur d’oportunitats i ocupació de qualitat amb drets en els processos de redefinició que vindran".
Â
En aquest sentit, consideren essencial "continuar teixint complicitats per portar al Baix Llobregat projectes de recuperació, transformació i resiliència, emmarcats en el finançament Next Generation".
Per al sindicat, les dificultats d’encaix per les dimensions necessà ries de la planta de bateries amb el procés de reindustrialització de Nissan a la Zona Franca de Barcelona urgeix la cerca d’alternatives i, en aquest sentit creuen que el Baix Llobregat és el millor emplaçament. "Per proximitat, per desenvolupament del parc de proveïdors, per infraestructures, per cultura industrial i per la coexistència d’actors experimentats al territori", apunten.
CCOO insisteix en la creació d’una Taula del sector de l’automòbil i de la mobilitat sostenible i connectada, a l’empara del Consell Català d’Empresa (CCE) i el Pacte Nacional per a la Indústria, com a instrument de debat i planificació i en la posada en marxa "sense més demora" del centre de formació de l’automoció de Martorell, per estendre la formació en tots aquells coneixements i competències que demandarà la nova indústria de l’auto.
Per tot plegat, CCOO insta al conjunt d’administracions, i de forma especial al Govern de la Generalitat, a "lluitar" per la instal·lació de la planta de fabricació de bateries elèctriques al Baix Llobregat, "fonamental per a un futur industrial i un desenvolupament econòmic i social sostenible i inclusiu".
Durant els darrers dies, s’han generat notÃcies respecte a una important inversió per a la fabricació de bateries elèctriques al Baix Llobregat. Es parla de la creació d’un consorci público-privat participat pel Govern d’Espanya, Seat, Volkswagen i Iberdrola. Diferents ajuntaments, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i d’altres actors s’han manifestat sobre aquesta eventual inversió pel sector de l’automoció.
CCOO, primera força sindical Baix Llobregat, assegura que la instal·lació de la fà brica de bateries a la comarca, "és estratègica per no perdre el tren de la mobilitat elèctrica", i que una planta d’aquestes caracterÃstiques, que pugui combinar recerca i reciclatge (base de l'economia circular) amb el disseny de plataformes per a vehicles elèctrics i producció de components i acoblament de vehicles, "convertiria el Baix Llobregat en un dels territoris més industrialitzats d’Europa".
Per al sindicat, la instal·lació d’una planta de fabricació de bateries elèctriques a la Zona Nord del Baix Llobregat és "clau per convertir Catalunya en centre de referència en tecnologies d’electromobilitat". Segons CCOO, permetria impulsar el canvi de model productiu que transformaria el sector de la indústria de l’automoció, encara basada en combustibles fòssils, tot incorporant tecnologia digital, connectivitat aplicada i sostenibilitat ambiental.
Â
Aquest canvi, "que ha d’incorporar amb urgència criteris de sostenibilitat ambiental dins els processos productius", ha de fer-se "garantint una transició justa, socialment i mediambiental", remarquen les mateixes fonts. Això implica, per a CCOO, "la concertació entre totes les parts per tal de planificar les necessitats formatives i d’orientació laboral per mantenir i millorar les condicions laborals".
És per aquest motiu que consideren "fonamental" que les administracions locals, comarcals i el conjunt d’agents socioeconòmics del territori "cooperin i facin visible el suport en aquesta aposta i s’articulin totes les mesures per fer-ho possible".
Â
Aixà mateix, consideren que "les empreses han d’assumir la seva responsabilitat i alhora s’han de trobar els mecanismes d’ajut per tal que el conjunt del teixit productiu, especialment les petites i mitjanes empreses, puguin fer les inversions que demana la fabricació avançada, la robotització i la intel·ligència artificial, mantenint activitat i garantir llocs de treball. Des de CCOO ressalten que "la formació jugarà un paper clau per avançar col·lectivament en un model de futur d’oportunitats i ocupació de qualitat amb drets en els processos de redefinició que vindran".
Â
En aquest sentit, consideren essencial "continuar teixint complicitats per portar al Baix Llobregat projectes de recuperació, transformació i resiliència, emmarcats en el finançament Next Generation".
Per al sindicat, les dificultats d’encaix per les dimensions necessà ries de la planta de bateries amb el procés de reindustrialització de Nissan a la Zona Franca de Barcelona urgeix la cerca d’alternatives i, en aquest sentit creuen que el Baix Llobregat és el millor emplaçament. "Per proximitat, per desenvolupament del parc de proveïdors, per infraestructures, per cultura industrial i per la coexistència d’actors experimentats al territori", apunten.
CCOO insisteix en la creació d’una Taula del sector de l’automòbil i de la mobilitat sostenible i connectada, a l’empara del Consell Català d’Empresa (CCE) i el Pacte Nacional per a la Indústria, com a instrument de debat i planificació i en la posada en marxa "sense més demora" del centre de formació de l’automoció de Martorell, per estendre la formació en tots aquells coneixements i competències que demandarà la nova indústria de l’auto.
Per tot plegat, CCOO insta al conjunt d’administracions, i de forma especial al Govern de la Generalitat, a "lluitar" per la instal·lació de la planta de fabricació de bateries elèctriques al Baix Llobregat, "fonamental per a un futur industrial i un desenvolupament econòmic i social sostenible i inclusiu".
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23