COMARCA
Castelldefels condiciona l’ampliació de l’aeroport a que es garanteixi per llei l’actual sistema de pistes segregades
AEBALL i PIMEC se sumen al manifest 'Sí a l'ampliació de l'aeroport JT Barcelona- El Prat', impulsat per Foment del Treball i que compta amb el suport de més d'una dotzena de patronals, entitats i associacions empresarials
![[Img #37518]](https://elfar.cat/upload/images/06_2021/7106__-noticies_txt_15463_not_fotografia.jpg)
L’Ajuntament de Castelldefels condiciona l’ampliació de l’aeroport d’El Prat a que es garanteixi per llei que es mantindrà l’actual sistema de pistes segregades, la configuració que més limita l’impacte acústic sobre la població. El govern municipal considera que el progrés econòmic no pot sustentar-se sobre el perjudici de la salut de les persones.
L'alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda, ha assenyalat que “el creixement de l'aeroport no pot anar en detriment de la qualitat de vida dels veïns i veïnes de Castelldefels”. Per a l’alcaldessa, ”no estem parlant de molèsties, sinó un àmbit tan preuat com és la salut”.
En aquest sentit, Castelldefels s’oposa frontalment a la implantació de la configuració de pistes independents i en general a qualsevol via que impliqui alterar l'actual sistema d'ús de pistes ni les configuracions i horaris en vigor. L’Ajuntament recorda que aquest sistema és fruït d'un consens entre el territori i l'aeroport "que ha demostrat en tots aquests anys la seva eficàcia i que continua sent plenament vigent i compatible amb un creixement futur i sostenible, que mai ha de perdre de vista l'actual situació emergència climàtica".
Miranda considera que “hem de seguir treballant en una configuració i un creixement sostenible de consens amb el territori". Per aquest motiu, el govern municipal demana ser present en la taula de diàleg sobre l’ampliació de l’aeroport anunciada pel president de la Generalitat, Pere Aragonès, així com en tots els fòrums i espais de debat sobre el futur de les instal·lacions aeroportuàries.
El govern municipal ja s’ha posat en marxa per convocar un ple extraordinari per abordar aquesta qüestió. Amb aquest objectiu vol comptar amb tots els grups municipals presents en el consistori, així com les plataformes ciutadanes.
AEBALL se suma al manifest 'Sí a l'ampliació de l'aeroport JT Barcelona-El Prat'
L'Associació Empresarial de l'Hospitalet i el Baix Llobregat (AEBALL) s'ha sumat al manifest Sí a l'ampliació de l'aeroport JT Barcelona- El Prat, impulsat per Foment del Treball i que compta amb el suport de més d'una dotzena de patronals, entitats i associacions empresarials.
La patronal de la comarca remarca que l'ampliació de l'aeroport del Prat suposaria una inversió de més de 1.700 milions d'euros entre 2022 i 2026; una ocupació directa de 83.000 persones i de 356.000 de manera indirecta; un creixement del PIB; una atracció per a noves inversions i nous llocs de treball; una gran oportunitat, ja que l'aeroport seria un hub aeroportuari intercontinental i una important infraestructura de suport a l'atracció i retenció de talent.
Aeball, i la resta d'entitats signatàries d’aquest manifest, reclamen un acord entre AENA, la Generalitat, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), i els ajuntaments de Barcelona, el Prat, Gavà, Viladecans, Sant Boi, "per tal d’enviar a les institucions europees un clar i contundent missatge de consens amb relació a l’interès públic que justifica l’ampliació, i a les mesures de compensació mediambiental que cal adoptar per tal de facilitar la seva execució i la més ràpida obtenció dels positius retorns econòmics i socials derivats de la mateixa".
Cañete (PIMEC): “Cal obrir un diàleg constructiu entre administracions, agents i parts afectades
“Cal obrir un diàleg sincer i constructiu entre les administracions públiques, els agents socials i econòmics i la resta de parts afectades per assolir els consensos necessaris i concertar la millor proposta d’ampliació de l’aeroport”, ha assenyalat el president de PIMEC, Antoni Cañete, durant l’acte de presentació del manifest.
“Ens calen una nova pista i una terminal més gran, però també una duana eficient pel transport de càrrega, un control fronterer àgil pels passatgers no comunitaris, un hangar de reparació d’aeronaus actiu i, sobretot, una major participació de les institucions catalanes en la gestió d’aquesta gran infraestructura”, ha afegit al llarg de la seva intervenció.
Cañete ha manifestat que “ens trobem davant una gran oportunitat per l’economia i el teixit productiu” i ha demanat que la cura del medi ambient sigui una prioritat d’actuació, inclosa com un dels objectius dels Fons Next Generation EU i dels Plans de Recuperació. A continuació, ha assegurat que l’ampliació de l’aeroport “ens ha de permetre no només generar riquesa i ocupació a curt termini, sinó també atraure activitat empresarial i inversions” i ha lamentat que “el nostre territori ha estat massa sovint oblidat a l’hora de programar inversions en infraestructures” i que “no s’ha executat el què s’havia compromès als Pressupostos de l’Estat”. Per això, ha tornat a reclamar “dotar de pressupost les inversions que permetin el creixement i la millora de la competitivitat de les infraestructures també d’arreu del territori català”, com per exemple l’aeroport de Reus o el de Girona.
El president de PIMEC considera que ens trobem amb l’oportunitat de desplegar una inversió de 1.700 milions d’eros i amb la possibilitat de comptar amb “una infraestructura de primer nivell per donar el millor servei durant les properes dècades”. En relació a la situació actual derivada de la pandèmia, Antoni Cañete ha trobat “legítim” que es posi en dubte la conveniència d’aquesta iniciativa, davant el fet que s’han reduït dràsticament el tràfic aeri i les arribades de visitants.
En aquest sentit, ha afirmat que “haurà de prevaldre el bé comú i els beneficis per a la gran majoria, sempre respectant i compensant amb generositat la minoria que en pot sortir perjudicada”. Finalment, ha confiat sobre la inversió en la infraestructura física, “que l’Estat també hi afegeixi una bona dotació en serveis i activitats complementàries”.
L’Ajuntament de Castelldefels condiciona l’ampliació de l’aeroport d’El Prat a que es garanteixi per llei que es mantindrà l’actual sistema de pistes segregades, la configuració que més limita l’impacte acústic sobre la població. El govern municipal considera que el progrés econòmic no pot sustentar-se sobre el perjudici de la salut de les persones.
L'alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda, ha assenyalat que “el creixement de l'aeroport no pot anar en detriment de la qualitat de vida dels veïns i veïnes de Castelldefels”. Per a l’alcaldessa, ”no estem parlant de molèsties, sinó un àmbit tan preuat com és la salut”.
En aquest sentit, Castelldefels s’oposa frontalment a la implantació de la configuració de pistes independents i en general a qualsevol via que impliqui alterar l'actual sistema d'ús de pistes ni les configuracions i horaris en vigor. L’Ajuntament recorda que aquest sistema és fruït d'un consens entre el territori i l'aeroport "que ha demostrat en tots aquests anys la seva eficàcia i que continua sent plenament vigent i compatible amb un creixement futur i sostenible, que mai ha de perdre de vista l'actual situació emergència climàtica".
Miranda considera que “hem de seguir treballant en una configuració i un creixement sostenible de consens amb el territori". Per aquest motiu, el govern municipal demana ser present en la taula de diàleg sobre l’ampliació de l’aeroport anunciada pel president de la Generalitat, Pere Aragonès, així com en tots els fòrums i espais de debat sobre el futur de les instal·lacions aeroportuàries.
El govern municipal ja s’ha posat en marxa per convocar un ple extraordinari per abordar aquesta qüestió. Amb aquest objectiu vol comptar amb tots els grups municipals presents en el consistori, així com les plataformes ciutadanes.
AEBALL se suma al manifest 'Sí a l'ampliació de l'aeroport JT Barcelona-El Prat'
L'Associació Empresarial de l'Hospitalet i el Baix Llobregat (AEBALL) s'ha sumat al manifest Sí a l'ampliació de l'aeroport JT Barcelona- El Prat, impulsat per Foment del Treball i que compta amb el suport de més d'una dotzena de patronals, entitats i associacions empresarials.
La patronal de la comarca remarca que l'ampliació de l'aeroport del Prat suposaria una inversió de més de 1.700 milions d'euros entre 2022 i 2026; una ocupació directa de 83.000 persones i de 356.000 de manera indirecta; un creixement del PIB; una atracció per a noves inversions i nous llocs de treball; una gran oportunitat, ja que l'aeroport seria un hub aeroportuari intercontinental i una important infraestructura de suport a l'atracció i retenció de talent.
Aeball, i la resta d'entitats signatàries d’aquest manifest, reclamen un acord entre AENA, la Generalitat, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), i els ajuntaments de Barcelona, el Prat, Gavà, Viladecans, Sant Boi, "per tal d’enviar a les institucions europees un clar i contundent missatge de consens amb relació a l’interès públic que justifica l’ampliació, i a les mesures de compensació mediambiental que cal adoptar per tal de facilitar la seva execució i la més ràpida obtenció dels positius retorns econòmics i socials derivats de la mateixa".
Cañete (PIMEC): “Cal obrir un diàleg constructiu entre administracions, agents i parts afectades
“Cal obrir un diàleg sincer i constructiu entre les administracions públiques, els agents socials i econòmics i la resta de parts afectades per assolir els consensos necessaris i concertar la millor proposta d’ampliació de l’aeroport”, ha assenyalat el president de PIMEC, Antoni Cañete, durant l’acte de presentació del manifest.
“Ens calen una nova pista i una terminal més gran, però també una duana eficient pel transport de càrrega, un control fronterer àgil pels passatgers no comunitaris, un hangar de reparació d’aeronaus actiu i, sobretot, una major participació de les institucions catalanes en la gestió d’aquesta gran infraestructura”, ha afegit al llarg de la seva intervenció.
Cañete ha manifestat que “ens trobem davant una gran oportunitat per l’economia i el teixit productiu” i ha demanat que la cura del medi ambient sigui una prioritat d’actuació, inclosa com un dels objectius dels Fons Next Generation EU i dels Plans de Recuperació. A continuació, ha assegurat que l’ampliació de l’aeroport “ens ha de permetre no només generar riquesa i ocupació a curt termini, sinó també atraure activitat empresarial i inversions” i ha lamentat que “el nostre territori ha estat massa sovint oblidat a l’hora de programar inversions en infraestructures” i que “no s’ha executat el què s’havia compromès als Pressupostos de l’Estat”. Per això, ha tornat a reclamar “dotar de pressupost les inversions que permetin el creixement i la millora de la competitivitat de les infraestructures també d’arreu del territori català”, com per exemple l’aeroport de Reus o el de Girona.
El president de PIMEC considera que ens trobem amb l’oportunitat de desplegar una inversió de 1.700 milions d’eros i amb la possibilitat de comptar amb “una infraestructura de primer nivell per donar el millor servei durant les properes dècades”. En relació a la situació actual derivada de la pandèmia, Antoni Cañete ha trobat “legítim” que es posi en dubte la conveniència d’aquesta iniciativa, davant el fet que s’han reduït dràsticament el tràfic aeri i les arribades de visitants.
En aquest sentit, ha afirmat que “haurà de prevaldre el bé comú i els beneficis per a la gran majoria, sempre respectant i compensant amb generositat la minoria que en pot sortir perjudicada”. Finalment, ha confiat sobre la inversió en la infraestructura física, “que l’Estat també hi afegeixi una bona dotació en serveis i activitats complementàries”.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1