COMARCA
SOS Baix Llobregat demana participació ciutadana en el debat sobre el futur de l'aeroport
La cinquantena d’entitats i associacions adherides a la plataforma han manifestat repetidament l’oposició al projecte
![[Img #37550]](https://elfar.cat/upload/images/06_2021/9473_cropped-avic3b3-sobrevolant-llobregat-xavier-pujol.jpg)
Â
La cinquantena d’entitats i associacions adherides a SOS Baix Llobregat i l’Hospitalet han manifestat "una gran inquietud i preocupació" per la resposta del Govern de la Generalitat als reptes de l’emergència climà tica i de les tensions territorials i urbanÃstiques, i molt especialment al projecte d’Aena d'ampliació de l’aeroport del Prat de Llobregat.
Les entitats representatives de la societat civil de la comarca aplegades al voltant de la plataforma han manifestat repetidament l’oposició al projecte, com ja ho van fer anys enrere davant d’altres "operacions agressives" contra la biodiversitat del delta del Llobregat i contra el medi natural i agrÃcola com el Pla Delta, la desviació del riu o el projecte Eurovegas.
"L’expansió urbanÃstica i el creixement del ciment sense mesura han portat el Baix Llobregat, en general, i al delta en particular al lÃmit del que és suportable, fins al punt que la comarca, tal com avui la coneixem, està amenaçada de mort per una especulació urbanÃstica que no s’atura", expliquen des de la plataforma.
"La creació d’una taula institucional de treball per abordar el futur de les infraestructures aeroportuà ries de Catalunya i, especialment, de l’aeroport del Prat, ha d’incloure la participació ciutadana de manera inexcusable", asseguren. Consideren que "s'ha d'introduir en el debat, de manera rigorosa, l’estudi d’alternatives de mobilitat, el foment del ferrocarril, els compromisos de mitigació, la protecció efectiva de les zones naturals i agrÃcoles i el futur dels aeroports de Girona, Reus i Alguaire".
"La pretesa disponibilitat de 1.700 milions d’euros per a l’ampliació no pot fer xantatge a la sobirania de les nostres institucions, que no poden dimitir de l’obligació d’adoptar les decisions més responsables per al present i el futur del delta, la comarca, el paÃs i la societat en general, a través de la democrà cia i de la participació ciutadana", indiquen.
En els pròxims dies, SOS Baix Llobregat i l’Hospitalet s’adreçarà als consellers Jordi Puigneró i Teresa Jordà , de PolÃtiques Digitals i Territori i d'Acció Climà tica, Alimentació i Agenda Rural respectivament, i als grups parlamentaris, per reclamar la participació ciutadana en la taula institucional i per recordar-los les reivindicacions de les entitats adherides.
Aquestes reivindicacions són una moratòria de, almenys, dos anys a tota obra o projecte urbanÃstic d’habitatge o industrial en terrenys actualment d’ús agrÃcola o forestal o que estiguin ubicats o puguin afectar en connectors ecològics identificats al Pla Territorial Metropolità de Barcelona; un ampli procés participatiu per decidir socialment el model urbanÃstic i territorial que prioritzi la qualitat de vida i la conservació de la natura i el paisatge, tant a l’AMB com als altres municipis del Baix i una reorientació total de l’urbanisme metropolità (a través del Pla Director UrbanÃstic – PDU– i altres figures locals o metropolitanes).
Â
La cinquantena d’entitats i associacions adherides a SOS Baix Llobregat i l’Hospitalet han manifestat "una gran inquietud i preocupació" per la resposta del Govern de la Generalitat als reptes de l’emergència climà tica i de les tensions territorials i urbanÃstiques, i molt especialment al projecte d’Aena d'ampliació de l’aeroport del Prat de Llobregat.
Les entitats representatives de la societat civil de la comarca aplegades al voltant de la plataforma han manifestat repetidament l’oposició al projecte, com ja ho van fer anys enrere davant d’altres "operacions agressives" contra la biodiversitat del delta del Llobregat i contra el medi natural i agrÃcola com el Pla Delta, la desviació del riu o el projecte Eurovegas.
"L’expansió urbanÃstica i el creixement del ciment sense mesura han portat el Baix Llobregat, en general, i al delta en particular al lÃmit del que és suportable, fins al punt que la comarca, tal com avui la coneixem, està amenaçada de mort per una especulació urbanÃstica que no s’atura", expliquen des de la plataforma.
"La creació d’una taula institucional de treball per abordar el futur de les infraestructures aeroportuà ries de Catalunya i, especialment, de l’aeroport del Prat, ha d’incloure la participació ciutadana de manera inexcusable", asseguren. Consideren que "s'ha d'introduir en el debat, de manera rigorosa, l’estudi d’alternatives de mobilitat, el foment del ferrocarril, els compromisos de mitigació, la protecció efectiva de les zones naturals i agrÃcoles i el futur dels aeroports de Girona, Reus i Alguaire".
"La pretesa disponibilitat de 1.700 milions d’euros per a l’ampliació no pot fer xantatge a la sobirania de les nostres institucions, que no poden dimitir de l’obligació d’adoptar les decisions més responsables per al present i el futur del delta, la comarca, el paÃs i la societat en general, a través de la democrà cia i de la participació ciutadana", indiquen.
En els pròxims dies, SOS Baix Llobregat i l’Hospitalet s’adreçarà als consellers Jordi Puigneró i Teresa Jordà , de PolÃtiques Digitals i Territori i d'Acció Climà tica, Alimentació i Agenda Rural respectivament, i als grups parlamentaris, per reclamar la participació ciutadana en la taula institucional i per recordar-los les reivindicacions de les entitats adherides.
Aquestes reivindicacions són una moratòria de, almenys, dos anys a tota obra o projecte urbanÃstic d’habitatge o industrial en terrenys actualment d’ús agrÃcola o forestal o que estiguin ubicats o puguin afectar en connectors ecològics identificats al Pla Territorial Metropolità de Barcelona; un ampli procés participatiu per decidir socialment el model urbanÃstic i territorial que prioritzi la qualitat de vida i la conservació de la natura i el paisatge, tant a l’AMB com als altres municipis del Baix i una reorientació total de l’urbanisme metropolità (a través del Pla Director UrbanÃstic – PDU– i altres figures locals o metropolitanes).
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1