COMARCA
AENA assegura que multiplicarà per 10 l'espai protegit per l'ampliació de l'aeroport
En una trobada virtual organitzada pel Fòrum Empresarial del Llobregat, Maurici Lucena ha detallat que amb l'ampliació es passaria d'una capacitat de 55 milions de passatgers anuals a 70 milions
![[Img #37589]](https://elfar.cat/upload/images/06_2021/4670_0000ndp_aena.png)
Â
El president i conseller delegat d'AENA, Maurici Lucena, ha assegurat que el projecte d'ampliació de l'aeroport del Prat suposara multiplicar per 10 l'espai ecològic afectat. Ho ha assegurat avui a una trobada virtual organitzada pel Fòrum Empresarial del Llobregat, on més de 40 empreses de l'Hospitalet i Baix Llobregat han conegut de primera mà tots els detalls tècnics sobre el projecte previst per AENA.
Â
A la jornada, Lucena ha defensat el projecte d'ampliació de l'aeroport, pel qual es passaria dels 55 milions de passatgers anuals de capacitat als 70 milions, amb una mitjana de 90 operacions per hora (actualment són 80). "Des de l'any 2010, el trà fic internacional a l'aeroport s’ha duplicat en 17,5 milions de persones", ha subratllat Lucena.
Â
Lucena ha recordat que l'ampliació de l'aeroport del Prat suposaria una inversió de més de 1.700 milions d'euros, i es preveu la creació de més de 83.000 llocs de feina directes i de 356.000 indirectes. "Això suposaria un creixement del PIB a Catalunya del 6,8 al 8,9%. Per tant, al territori de l'Hospitalet i el Baix Llobregat, que ara som el 13% del PIB català , passarÃem a ser el 17% del total".
Â
El projecte d'ampliació contempla la reconfiguració de la T1, la construcció d'un nou edifici satèl·lit, infraestructures de connexió entre terminals i un nou aparcament a la T1.
Â
Pel que fa a la zona protegida que limita amb l'aeroport, que forma part de la Xarxa Natura 2000, Lucena ha especificat que "són 47 les hectà rees protegides, 27 de les quals són considerades d'alt nivell de protecció. Nosaltres multiplicarÃem per 10 les à rees d'alt nivell de protecció i per 5 el conjunt global", ha afirmat. "Mantenim el nostre compromÃs i objectiu de fer que l'aeroport sigui neutre en carboni l'any 2026", ha afegit el president d'AENA.
Â
Per la part institucional, l'alcaldessa de l'Hospitalet i Presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria MarÃn, ha agraït la participació de Maurici Lucena a l'eFòrum i ha destacat la importà ncia de millorar la connectivitat de l'à rea metropolitana i consolidar el creixement del territori. "Només aconseguirem aquest salt amb dià leg amb les institucions i agents socials del territori", ha recordat.
Â
El passat 1 de juny es va acordar la creació d'una taula de treball per al Desenvolupament Econòmic i Agroalimentari del Baix Llobregat en una reunió de pressa de contacte organitzada per l’Associació Empresarial del Baix Llobregat, AEBALL, en relació amb l’ampliació de l’Aeroport del Prat.
Â
En la trobada hi van participar l’Institut AgrÃcola i les Cooperatives de Viladecans i Gavà , en tant que entitats empresarials, i els ajuntaments de Viladecans, Gavà i Sant Boi de Llobregat, representants pels seus batlles, acompanyats dels respectius regidors de les à rees d’agricultura i medi natural.
Â
Â
El president i conseller delegat d'AENA, Maurici Lucena, ha assegurat que el projecte d'ampliació de l'aeroport del Prat suposara multiplicar per 10 l'espai ecològic afectat. Ho ha assegurat avui a una trobada virtual organitzada pel Fòrum Empresarial del Llobregat, on més de 40 empreses de l'Hospitalet i Baix Llobregat han conegut de primera mà tots els detalls tècnics sobre el projecte previst per AENA.
Â
A la jornada, Lucena ha defensat el projecte d'ampliació de l'aeroport, pel qual es passaria dels 55 milions de passatgers anuals de capacitat als 70 milions, amb una mitjana de 90 operacions per hora (actualment són 80). "Des de l'any 2010, el trà fic internacional a l'aeroport s’ha duplicat en 17,5 milions de persones", ha subratllat Lucena.
Â
Lucena ha recordat que l'ampliació de l'aeroport del Prat suposaria una inversió de més de 1.700 milions d'euros, i es preveu la creació de més de 83.000 llocs de feina directes i de 356.000 indirectes. "Això suposaria un creixement del PIB a Catalunya del 6,8 al 8,9%. Per tant, al territori de l'Hospitalet i el Baix Llobregat, que ara som el 13% del PIB català , passarÃem a ser el 17% del total".
Â
El projecte d'ampliació contempla la reconfiguració de la T1, la construcció d'un nou edifici satèl·lit, infraestructures de connexió entre terminals i un nou aparcament a la T1.
Â
Pel que fa a la zona protegida que limita amb l'aeroport, que forma part de la Xarxa Natura 2000, Lucena ha especificat que "són 47 les hectà rees protegides, 27 de les quals són considerades d'alt nivell de protecció. Nosaltres multiplicarÃem per 10 les à rees d'alt nivell de protecció i per 5 el conjunt global", ha afirmat. "Mantenim el nostre compromÃs i objectiu de fer que l'aeroport sigui neutre en carboni l'any 2026", ha afegit el president d'AENA.
Â
Per la part institucional, l'alcaldessa de l'Hospitalet i Presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria MarÃn, ha agraït la participació de Maurici Lucena a l'eFòrum i ha destacat la importà ncia de millorar la connectivitat de l'à rea metropolitana i consolidar el creixement del territori. "Només aconseguirem aquest salt amb dià leg amb les institucions i agents socials del territori", ha recordat.
Â
El passat 1 de juny es va acordar la creació d'una taula de treball per al Desenvolupament Econòmic i Agroalimentari del Baix Llobregat en una reunió de pressa de contacte organitzada per l’Associació Empresarial del Baix Llobregat, AEBALL, en relació amb l’ampliació de l’Aeroport del Prat.
Â
En la trobada hi van participar l’Institut AgrÃcola i les Cooperatives de Viladecans i Gavà , en tant que entitats empresarials, i els ajuntaments de Viladecans, Gavà i Sant Boi de Llobregat, representants pels seus batlles, acompanyats dels respectius regidors de les à rees d’agricultura i medi natural.
Â
Maria Lluïsa | Martes, 08 de Junio de 2021 a las 19:45:07 horas
Per ampliar la capacitat de vols i arribades d'avions, us voleu carregar un espai natural com és La Ricarda i la pagesia del Prat, sou patètics, És que no podeu trobar un altre espai més adient per això ? Tenim dret a mantenir i, conservar els pocs espais de natura que ens quedant: Després direu que els que contaminen son els cotxes
Accede para votar (0) (0) Accede para responder