Domingo, 19 de Octubre de 2025

Actualizada

Domingo, 19 de Octubre de 2025 a las 15:15:24 horas

| 323
Jueves, 01 de Julio de 2021
BEGUES

La Diputació realitza el projecte de reurbanització de la travessera BV-2041

Les principals actuacions incloses tenen com a objectiu prioritzar l’espai pel vianant envers el vehicle, potenciar l’ús de la bicicleta i donar resposta a les necessites concretes de mobilitat i habitabilitat de l’entorn

[Img #37955]

La Diputació de Barcelona ha realitzat el projecte de reurbanització de la travessera de la carretera BV-2041 a Begues que pren el nom d’avinguda Vilaró, i és la continuació, per l’est, del Camí Ral i Carrer Major, antiga BV-2144. L’objectiu d’aquesta actuació és transformar el tram entre la cruïlla amb el carrer del Sol i la cruïlla amb la rotonda del carrer de Can Ferràs, per adaptar-la a les noves condicions de trànsit generades en els darrers anys i promoure una mobilitat més sostenible i segura, tant pels vehicles com pels vianants, millorant les condicions d’accessibilitat i alhora millorant la qualitat urbana d’aquest eix vertebrador del municipi.

 

Les principals actuacions incloses en el projecte tenen com a objectiu prioritzar l’espai pel vianant envers el vehicle, potenciar l’ús de la bicicleta i donar resposta a les necessites concretes de mobilitat i habitabilitat de l’entorn.

 

La proposta d’actuació s’ha dividit en quatre trams. El primer d'ells és el comprès entre els PK 8,245 i 8,822, on es preveu una intervenció superficial, aprofitant l’espai de calçada actual per crear un itinerari per a vianants i ciclistes en el marge dret de la via, i completar així la xarxa de carril bici del municipi. Alhora es preveuen mesures de pacificació puntuals amb la instal·lació d’elements reductors de velocitat.

 

El segon tram va del PK 8,957 al 9,271 entre la intersecció amb carrer Pineda i l’avinguda del Pare Manyanet i la rotonda del carrer Creu del Joncar. En aquest punt també es farà una actuació superficial, on es mantindrà el doble sentit de circulació però amb la pacificació de la via mitjançant la implantació d’elements reductors de velocitat, alhora que s’aprofitarà per preveure la canalització de fibra òptica municipal.

 

El tercer tram, del PK 9,271 al 9,831 que va des del carrer de la Mare de Déu de Montserrat fins la intersecció amb carrer Pineda i l’avinguda Pare Manyanet, es correspon amb un tram consolidat amb habitatges en ambdós marges de la via, motiu pel qual es preveu una intervenció de major abast. La proposta planteja la redefinició de tota la secció transversal del carrer, amb calçada segregada d’un únic sentit de circulació en direcció Gavà, amb carril bici en vorera, i l’ampliació de voreres mantenint els plataners existents, en tot el llarg del tram. La proposta també preveu la millora d’alguns dels serveis bàsics i la renovació de l’enllumenat públic.

 

Finalment, el darrer tram va del PK 9,831 al 10,110, des del límit amb el carrer Major i la cruïlla amb el carrer del Sol, fins al carrer de la Mare de Déu de Montserrat. La proposa planteja un tram en plataforma única, seguint la tipologia de carrer Major i el Camí Ral, on el vianant i les bicicletes tenen prioritat en front el vehicle. També es milloren les xarxes de serveis bàsics i les condicions de l’arbrat existent, completant-lo.

 

 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.