COMARCA
Ferrocarrils adjudica els treballs de restauració dels vehicles històrics que s'exposaran a la nova nau de Martorell Central
Són locomotores i vagons que han donat servei durant diferents anys a la lÃnia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils
![[Img #37974]](https://elfar.cat/upload/images/07_2021/1289_big_730370914063021_00.jpg)
Â
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat els treballs de restauració estètica d’un conjunt de vehicles que formen part del catà leg de material mòbil històric de la companyia. Es tracta d’un grup de peces històriques de la lÃnia Llobregat-Anoia format per locomotores i vagons que, un cop finalitzin les tasques de restauració, s’exposaran a la nova nau de vehicles històrics que Ferrocarrils està construint a l’estació de Martorell Central, anomenat l’Espai de la Via Mètrica.
Â
Les peces històriques que seran objecte d’aquests treballs són locomotores de vapor com la OG 22 ‘Olot’, la CGFC 31 ‘Berga’, la MO 106 ‘Garratt’ o la CGFC 209 ‘Monistrol’ i vagons de mercaderies com el CGFC Mw 405. Tot aquest material va prestar servei a la lÃnia Llobregat-Anoia d’FGC al llarg del segle XX, tant de viatgers com de mercaderies, i la seva història és testimoni de l’evolució del transport ferroviari de Catalunya i alhora de l’evolució del paÃs.
Â
Els treballs que es duran a terme engloben tot un seguit d’actuacions per tal que els vehicles puguin ser exhibits adequadament, com són la restauració de l’estructura, xapa, fusteria i/o elements mecà nics; la restauració d’elements ornamentals o la realització de diferents tasques de muntatge i pintura. Aquestes actuacions es duran a terme en el taller de restauració de les empreses adjudicatà ries i, un cop finalitzats els treballs, els vehicles seran transportats fins a la nova nau de vehicles històrics.
Â
"Per a dur a terme la rehabilitació d’aquest material s’intentarà , sempre que sigui possible, el retorn a l’estat original del vehicle. És per això que caldrà dur a terme una labor de documentació per tal de trobar, per a cadascun d’ells, informació que permeti conèixer els detalls que presentaven en el seu estat original", asseguren des de FGC.
Â
La nau on s’exposaran els 11 vehicles restaurats, a l’entorn de l’estació de Martorell Central, serà un espai amb 2.200 m2 de superfÃcie, 106 m de llargada, 21 m d’ample i 8,65 m d’alçada, amb capacitat per albergar, en el seu interior, tres vies de 105 m de longitud on se situaran els diferents vehicles ferroviaris catalogats com a patrimoni històric.
Â
Aquest espai se sumarà als altres espais que Ferrocarrils ha habilitat recentment per preservar els seus vehicles i instal·lacions històrics com La Cotxera de RubÃ, situat davant de l’antiga estació de RubÃ, La Nau del tren històric del Vallès, al Centre Operatiu de RubÃ, o El Moll de la Pobla a l’estació de La Pobla de Segur de la lÃnia Lleida-la Pobla de Segur.
Â
Â
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat els treballs de restauració estètica d’un conjunt de vehicles que formen part del catà leg de material mòbil històric de la companyia. Es tracta d’un grup de peces històriques de la lÃnia Llobregat-Anoia format per locomotores i vagons que, un cop finalitzin les tasques de restauració, s’exposaran a la nova nau de vehicles històrics que Ferrocarrils està construint a l’estació de Martorell Central, anomenat l’Espai de la Via Mètrica.
Â
Les peces històriques que seran objecte d’aquests treballs són locomotores de vapor com la OG 22 ‘Olot’, la CGFC 31 ‘Berga’, la MO 106 ‘Garratt’ o la CGFC 209 ‘Monistrol’ i vagons de mercaderies com el CGFC Mw 405. Tot aquest material va prestar servei a la lÃnia Llobregat-Anoia d’FGC al llarg del segle XX, tant de viatgers com de mercaderies, i la seva història és testimoni de l’evolució del transport ferroviari de Catalunya i alhora de l’evolució del paÃs.
Â
Els treballs que es duran a terme engloben tot un seguit d’actuacions per tal que els vehicles puguin ser exhibits adequadament, com són la restauració de l’estructura, xapa, fusteria i/o elements mecà nics; la restauració d’elements ornamentals o la realització de diferents tasques de muntatge i pintura. Aquestes actuacions es duran a terme en el taller de restauració de les empreses adjudicatà ries i, un cop finalitzats els treballs, els vehicles seran transportats fins a la nova nau de vehicles històrics.
Â
"Per a dur a terme la rehabilitació d’aquest material s’intentarà , sempre que sigui possible, el retorn a l’estat original del vehicle. És per això que caldrà dur a terme una labor de documentació per tal de trobar, per a cadascun d’ells, informació que permeti conèixer els detalls que presentaven en el seu estat original", asseguren des de FGC.
Â
La nau on s’exposaran els 11 vehicles restaurats, a l’entorn de l’estació de Martorell Central, serà un espai amb 2.200 m2 de superfÃcie, 106 m de llargada, 21 m d’ample i 8,65 m d’alçada, amb capacitat per albergar, en el seu interior, tres vies de 105 m de longitud on se situaran els diferents vehicles ferroviaris catalogats com a patrimoni històric.
Â
Aquest espai se sumarà als altres espais que Ferrocarrils ha habilitat recentment per preservar els seus vehicles i instal·lacions històrics com La Cotxera de RubÃ, situat davant de l’antiga estació de RubÃ, La Nau del tren històric del Vallès, al Centre Operatiu de RubÃ, o El Moll de la Pobla a l’estació de La Pobla de Segur de la lÃnia Lleida-la Pobla de Segur.
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1