COMARCA
Guia per al treball de les emocions amb joves i adolescents
Editada per la Diputació de Barcelona
![[Img #38441]](https://elfar.cat/upload/images/07_2021/42_dipu.jpg)
La Diputació de Barcelona, a través de la seva Oficina del Pla Jove, ha editat i posa a disposició de professionals que treballen amb joves i del propi jovent M'emociONES: nova guia fem tec! pel treball de les emocions amb joves i adolescents.
Les guies fem tec! estan organitzades en guies temàtiques. Cada guia i els tallers que inclouen es presenten de manera que es poden utilitzar individualment, i fins i tot parcialment, aprofitant els recursos més adequats a cada situació, a cada grup de joves o segons l’interès de qui dinamitzarà l’activitat; de manera que es poden seleccionar només aquells tallers o activitats que donin resposta a una necessitat concreta dels nois i noies.
La guia M’emociONES, que treballa la identificació de les emocions i la seva experimentació, s'estructura en vuit tallers, per acompanyar joves i adolescents en l'experimentació amb les emocions, tot explorant el potencial del mindfulness, la música, la gestualitat i l'expressió plàstica com a recursos per observar i reflexionar sobre una família d'emocions determinada: la sorpresa, la por, el fàstic, la tristesa, l'alegria, la ira, l'amor i les relacions socials. Materials i recursos que són especialment útils en aquesta època de pandèmia derivada de la COVID-19 i que ha afectat especialment al col·lectiu de persones joves.
"El reconeixement d’emocions, i la mateixa descripció i comprensió són dues eines essencials per reduir el malestar emocional quan el sentim, tot centrant-nos en el moment present i no en el passat o el futur i intentant entendre què està passant a la nostra ment i al nostre cos", asseguren des de la corporació.
El nom de la guia M'emociONES relaciona la capacitat humana d'emocionar-nos els uns als altres amb els beneficis de demostrar-ho. El joc de majúscules i minúscules vol fer referència als recursos que aquesta guia utilitza per experimentar amb les emocions: totes les activitats vibren d'una manera o altra amb les ones musicals, les del color o les del moviment.
La guia fomenta el fet d’”aprendre a sentir”: al llarg dels tallers es repeteix la invitació a mantenir una actitud d’observació, sense jutjar (ni jutjar-nos), i d’experimentar al màxim, prenent consciència de la nostra connexió amb les emocions i de com les sentim al nostre cos mentre explorem el potencial emocional de l’actitud creativa, així com de l’observació i l’execució de pràctiques artístiques.
Com a suport per a la realització dels tallers que inclou la guia, s'han creat vuit llistes amb temes vinculats a cada família d'emocions al Canal Spotify de l'Oficina del Pla Jove i dues llistes de reproducció al Canal Youtube: una amb vídeos on joves voluntaris practiquen les dinàmiques de moviment i l'altra amb una mostra de com realitzar les dinàmiques plàstiques.
A més, tots els tallers incorporen activitats alternatives per treballar les emocions des d'altres perspectives que poden ser d’utilitat segons quines siguin les preferències del grup de joves amb el que es vol realitzar o bé si la disponibilitat material o de temps no permet finalitzar un taller o dinàmica artística.
Per complementar les propostes de la guia, s’ha elaborat el joc de les emocions, una versió del joc 'Pulsa' per jugar tot expressant emocions de totes les famílies que es proposen en aquesta guia.
![[Img #38441]](https://elfar.cat/upload/images/07_2021/42_dipu.jpg)
La Diputació de Barcelona, a través de la seva Oficina del Pla Jove, ha editat i posa a disposició de professionals que treballen amb joves i del propi jovent M'emociONES: nova guia fem tec! pel treball de les emocions amb joves i adolescents.
Les guies fem tec! estan organitzades en guies temàtiques. Cada guia i els tallers que inclouen es presenten de manera que es poden utilitzar individualment, i fins i tot parcialment, aprofitant els recursos més adequats a cada situació, a cada grup de joves o segons l’interès de qui dinamitzarà l’activitat; de manera que es poden seleccionar només aquells tallers o activitats que donin resposta a una necessitat concreta dels nois i noies.
La guia M’emociONES, que treballa la identificació de les emocions i la seva experimentació, s'estructura en vuit tallers, per acompanyar joves i adolescents en l'experimentació amb les emocions, tot explorant el potencial del mindfulness, la música, la gestualitat i l'expressió plàstica com a recursos per observar i reflexionar sobre una família d'emocions determinada: la sorpresa, la por, el fàstic, la tristesa, l'alegria, la ira, l'amor i les relacions socials. Materials i recursos que són especialment útils en aquesta època de pandèmia derivada de la COVID-19 i que ha afectat especialment al col·lectiu de persones joves.
"El reconeixement d’emocions, i la mateixa descripció i comprensió són dues eines essencials per reduir el malestar emocional quan el sentim, tot centrant-nos en el moment present i no en el passat o el futur i intentant entendre què està passant a la nostra ment i al nostre cos", asseguren des de la corporació.
El nom de la guia M'emociONES relaciona la capacitat humana d'emocionar-nos els uns als altres amb els beneficis de demostrar-ho. El joc de majúscules i minúscules vol fer referència als recursos que aquesta guia utilitza per experimentar amb les emocions: totes les activitats vibren d'una manera o altra amb les ones musicals, les del color o les del moviment.
La guia fomenta el fet d’”aprendre a sentir”: al llarg dels tallers es repeteix la invitació a mantenir una actitud d’observació, sense jutjar (ni jutjar-nos), i d’experimentar al màxim, prenent consciència de la nostra connexió amb les emocions i de com les sentim al nostre cos mentre explorem el potencial emocional de l’actitud creativa, així com de l’observació i l’execució de pràctiques artístiques.
Com a suport per a la realització dels tallers que inclou la guia, s'han creat vuit llistes amb temes vinculats a cada família d'emocions al Canal Spotify de l'Oficina del Pla Jove i dues llistes de reproducció al Canal Youtube: una amb vídeos on joves voluntaris practiquen les dinàmiques de moviment i l'altra amb una mostra de com realitzar les dinàmiques plàstiques.
A més, tots els tallers incorporen activitats alternatives per treballar les emocions des d'altres perspectives que poden ser d’utilitat segons quines siguin les preferències del grup de joves amb el que es vol realitzar o bé si la disponibilitat material o de temps no permet finalitzar un taller o dinàmica artística.
Per complementar les propostes de la guia, s’ha elaborat el joc de les emocions, una versió del joc 'Pulsa' per jugar tot expressant emocions de totes les famílies que es proposen en aquesta guia.















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.130