EL PRAT
Més de la meitat de la població enquestada sent neguit per la salut de les persones del seu entorn
El primer baròmetre municipal ha preguntat per múltiples aspectes vinculats a la valoració de la gestió i dels serveis municipals o la situació de la ciutat
![[Img #38449]](https://elfar.cat/upload/images/08_2021/9114_unnamed.jpg)
L’Ajuntament del Prat ha publicat els resultats de la primera edició del baròmetre municipal, que analitza diferents aspectes relacionats amb la situació de la ciutat i la seva evolució, les condicions de vida de la població i els seus hàbits i valors o la valoració de les administracions públiques i dels serveis municipals, entre d’altres. El baròmetre parteix de prop de 800 entrevistes telefòniques, realitzades entre els dies 15 i 29 del passat mes de juny a persones majors de 16 anys.
En l’actual context de pandèmia, s’ha preguntat a la ciutadania com s’ha vist afectada per la crisi social i sanitària de la covid i s’ha constatat que una de les seves principals preocupacions té a veure amb la salut.
Les persones enquestades mostren més preocupació per la salut del seu entorn social i familiar més proper que per la seva pròpia. Un 55% assegura tenir molt o bastant de neguit per la salut de persones properes. La resta de qüestions que generen més neguit (molt o bastant) en el context de la pandèmia són l’impacte general en la pròpia vida (42,8%), en les relacions familiars (34,6%), en la salut mental (31,8%), en la situació econòmica (29,6%) o en la salut física (28,2%).
Pel que fa a la salut pròpia, més d’un terç (un 37,8%) considera que s’ha ressentit a causa de la situació de pandèmia, percentatge que en el cas de les dones s’eleva al 41,7% (front al 33,7% dels homes). També és més elevat aquest percentatge entre les persones joves (48,7%) que en la resta de franges d’edat (menys del 38% en tots els casos).
Quant a la situació laboral i econòmica, un 70,6% de les persones enquestades asseguren no haver experimentat canvis pel que fa a la seva ocupació, mentre que un 23,9% sí s’ha vist afectat, ja sigui per un ERTO, perquè ha perdut la feina o perquè les seves condicions laborals han empitjorat.
Pel que fa a les mesures prioritàries en el context de la pandèmia, la ciutadania situa entre les més importants l’ajuda a les llars més vulnerables (mencionada pel 32,9%), la cura de les persones grans (31,2%), el foment de l’ocupació (25,8%), el suport al comerç (24,2%), el suport per al benestar emocional i la salut mental (18,3%) i l’ajuda i atenció a la infància i l’adolescència (18,3%).
Valoració de les administracions públiques
En el baròmetre també s’hi inclouen preguntes sobre la valoració de les diferents administracions públiques o dels serveis municipals, així com les relacionades amb la situació de la ciutat i els valors, hàbits o intenció de vot de la ciutadania.
Pel que fa a la valoració de les administracions públiques, l’Ajuntament del Prat és qui obté una nota mitjana més elevada (6,85 sobre 10), per sobre de la Generalitat de Catalunya (5,23) i l’Estat (4,45). En el cas del govern municipal, un 53,1% de les persones enquestades li atorga un notable, un 12,4% un excel·lent i només un 7,9% el suspèn. El percentatge de suspens arriba al 27% i al 41,3% en el cas de la Generalitat i l’Estat, respectivament.
Pel que fa a l’evolució de la ciutat en els dos darrers anys, des de l’inici de l’actual mandat municipal, la meitat de les persones enquestades (50,9%) opina que l’Ajuntament es troba igual que abans de les darreres eleccions municipals, mentre que un 23,4% opina que ha millorat i un 22,7% que ha empitjorat.
Els serveis municipals, valorats amb 6,70 punts de mitjana
Pel que fa als serveis municipals, en conjunt, la seva valoració és bastant satisfactòria, amb una nota mitjana de 6,70. Per ordre de puntuació, els serveis municipals obtenen les següents qualificacions: oferta esportiva (7,33 punts), neteja de carrers i recollida d’escombraries (7,28 punts), manteniment de carrers, parcs, jardins i platges (7,23 punts), oferta educativa i cultural (7,06 punts), atenció a la gent gran (7,06 punts), activitats de lleure i oci (6,88 punts), promoció del comerç local (6,71 punts), protecció del medi ambient (6,70 punts), atenció ciutadana i tràmits (6,68 punts), serveis socials (6,56 punts), promoció de la salut (6,51 punts), acompanyament de la convivència (6,48 punts), promoció de l’ocupació (6,11 punts), servei de seguretat ciutadana (5,76 punts) i acompanyament en matèria d’habitatge (5,47 punts). Només els serveis referents a aparcaments i mobilitat no arriben a l’aprovat (4,47 punts).
Els pratencs i pratenques també es mostren bastant o molt satisfets de viure a la ciutat en un 92,9% dels casos. Tan sols un 5,9% no està satisfet de residir al municipi. La ciutadania identifica aquestes cinc qüestions com els punts forts de la ciutat: el fet que està ben comunicada; els parcs, zones verdes, la natura i la muntanya; el mar i la platja; la tranquil·litat i la geografia. Per contra, considera que caldria millorar en seguretat, ciutadana, civisme i convivència, aparcament, habitatge i neteja.
Com a àmbits d’actuació prioritaris de cara al futur, un 13,2% de les persones enquestades cita la seguretat ciutadana, un 10,6% la feina, un 8,9% l’habitatge, un 8,5% els serveis socials i un 7,6% el medi ambient.
La participació i la intenció de vot de la ciutadania
El baròmetre municipal també indica que un 17% de la ciutadania pertany a alguna entitat o associació vinculada al Prat. Cada persona pertany de mitjana a 1,37 entitats, de les quals el 39,3% són de l’àmbit cultural, el 23,9% socials, el 23,4% esportives, el 21,8% veïnals i el 3,7% polítiques.
Pel que fa a la intenció de vot, entre les persones que responen a la pregunta sobre aquest tema, un 16,8% assegura que ho faria pel Prat En Comú, un 10,4% al PSC-CP, un 7,7% a ERC i un 3,4% a Podemos. La resta de grups se situen per sota del 2%. En aquests moments, el baròmetre també constata que hi ha un elevat percentatge de persones que no es pronuncien sobre aquesta qüestió (39,7%).
L’Ajuntament del Prat ha publicat els resultats de la primera edició del baròmetre municipal, que analitza diferents aspectes relacionats amb la situació de la ciutat i la seva evolució, les condicions de vida de la població i els seus hàbits i valors o la valoració de les administracions públiques i dels serveis municipals, entre d’altres. El baròmetre parteix de prop de 800 entrevistes telefòniques, realitzades entre els dies 15 i 29 del passat mes de juny a persones majors de 16 anys.
En l’actual context de pandèmia, s’ha preguntat a la ciutadania com s’ha vist afectada per la crisi social i sanitària de la covid i s’ha constatat que una de les seves principals preocupacions té a veure amb la salut.
Les persones enquestades mostren més preocupació per la salut del seu entorn social i familiar més proper que per la seva pròpia. Un 55% assegura tenir molt o bastant de neguit per la salut de persones properes. La resta de qüestions que generen més neguit (molt o bastant) en el context de la pandèmia són l’impacte general en la pròpia vida (42,8%), en les relacions familiars (34,6%), en la salut mental (31,8%), en la situació econòmica (29,6%) o en la salut física (28,2%).
Pel que fa a la salut pròpia, més d’un terç (un 37,8%) considera que s’ha ressentit a causa de la situació de pandèmia, percentatge que en el cas de les dones s’eleva al 41,7% (front al 33,7% dels homes). També és més elevat aquest percentatge entre les persones joves (48,7%) que en la resta de franges d’edat (menys del 38% en tots els casos).
Quant a la situació laboral i econòmica, un 70,6% de les persones enquestades asseguren no haver experimentat canvis pel que fa a la seva ocupació, mentre que un 23,9% sí s’ha vist afectat, ja sigui per un ERTO, perquè ha perdut la feina o perquè les seves condicions laborals han empitjorat.
Pel que fa a les mesures prioritàries en el context de la pandèmia, la ciutadania situa entre les més importants l’ajuda a les llars més vulnerables (mencionada pel 32,9%), la cura de les persones grans (31,2%), el foment de l’ocupació (25,8%), el suport al comerç (24,2%), el suport per al benestar emocional i la salut mental (18,3%) i l’ajuda i atenció a la infància i l’adolescència (18,3%).
Valoració de les administracions públiques
En el baròmetre també s’hi inclouen preguntes sobre la valoració de les diferents administracions públiques o dels serveis municipals, així com les relacionades amb la situació de la ciutat i els valors, hàbits o intenció de vot de la ciutadania.
Pel que fa a la valoració de les administracions públiques, l’Ajuntament del Prat és qui obté una nota mitjana més elevada (6,85 sobre 10), per sobre de la Generalitat de Catalunya (5,23) i l’Estat (4,45). En el cas del govern municipal, un 53,1% de les persones enquestades li atorga un notable, un 12,4% un excel·lent i només un 7,9% el suspèn. El percentatge de suspens arriba al 27% i al 41,3% en el cas de la Generalitat i l’Estat, respectivament.
Pel que fa a l’evolució de la ciutat en els dos darrers anys, des de l’inici de l’actual mandat municipal, la meitat de les persones enquestades (50,9%) opina que l’Ajuntament es troba igual que abans de les darreres eleccions municipals, mentre que un 23,4% opina que ha millorat i un 22,7% que ha empitjorat.
Els serveis municipals, valorats amb 6,70 punts de mitjana
Pel que fa als serveis municipals, en conjunt, la seva valoració és bastant satisfactòria, amb una nota mitjana de 6,70. Per ordre de puntuació, els serveis municipals obtenen les següents qualificacions: oferta esportiva (7,33 punts), neteja de carrers i recollida d’escombraries (7,28 punts), manteniment de carrers, parcs, jardins i platges (7,23 punts), oferta educativa i cultural (7,06 punts), atenció a la gent gran (7,06 punts), activitats de lleure i oci (6,88 punts), promoció del comerç local (6,71 punts), protecció del medi ambient (6,70 punts), atenció ciutadana i tràmits (6,68 punts), serveis socials (6,56 punts), promoció de la salut (6,51 punts), acompanyament de la convivència (6,48 punts), promoció de l’ocupació (6,11 punts), servei de seguretat ciutadana (5,76 punts) i acompanyament en matèria d’habitatge (5,47 punts). Només els serveis referents a aparcaments i mobilitat no arriben a l’aprovat (4,47 punts).
Els pratencs i pratenques també es mostren bastant o molt satisfets de viure a la ciutat en un 92,9% dels casos. Tan sols un 5,9% no està satisfet de residir al municipi. La ciutadania identifica aquestes cinc qüestions com els punts forts de la ciutat: el fet que està ben comunicada; els parcs, zones verdes, la natura i la muntanya; el mar i la platja; la tranquil·litat i la geografia. Per contra, considera que caldria millorar en seguretat, ciutadana, civisme i convivència, aparcament, habitatge i neteja.
Com a àmbits d’actuació prioritaris de cara al futur, un 13,2% de les persones enquestades cita la seguretat ciutadana, un 10,6% la feina, un 8,9% l’habitatge, un 8,5% els serveis socials i un 7,6% el medi ambient.
La participació i la intenció de vot de la ciutadania
El baròmetre municipal també indica que un 17% de la ciutadania pertany a alguna entitat o associació vinculada al Prat. Cada persona pertany de mitjana a 1,37 entitats, de les quals el 39,3% són de l’àmbit cultural, el 23,9% socials, el 23,4% esportives, el 21,8% veïnals i el 3,7% polítiques.
Pel que fa a la intenció de vot, entre les persones que responen a la pregunta sobre aquest tema, un 16,8% assegura que ho faria pel Prat En Comú, un 10,4% al PSC-CP, un 7,7% a ERC i un 3,4% a Podemos. La resta de grups se situen per sota del 2%. En aquests moments, el baròmetre també constata que hi ha un elevat percentatge de persones que no es pronuncien sobre aquesta qüestió (39,7%).
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1