Jueves, 04 de Diciembre de 2025

Actualizada

Miércoles, 03 de Diciembre de 2025 a las 22:37:02 horas

| 206
Martes, 26 de Octubre de 2021
COMARCA

El Servei d'Informació i Atenció a les Dones del Baix Llobregat reclama més recursos

Actualment hi ha un mes de llista d’espera per accedir al SIAD i poder rebre atenció psicològica i jurídica, segons asseguren des del Consell Comarcal

[Img #39402]

La presidenta del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Eva Martínez, i la consellera de Feminismes, Gent Gran i Diversitat Sexual i de Gènere, Vicky Castellanos, s’han trobat amb la directora general de l’Institut Català de les Dones, Neus Pociello, per presentar el Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD), el qual facilita atenció psicològica i jurídica a un total de 64.490 dones dels 15 municipis de menys de 20.000 habitants de la comarca. Actualment, existeixen tres punts d’atenció, ubicats a Abrera, Sant Feliu i Corbera.

 

Durant la trobada, s’han facilitat també les dades d’atenció del servei durant aquest 2021. Des de principis d’any, s’han atès 288 dones, 207 d’elles per violència masclista i s’han dut a terme 598 actuacions. A més, es va informar que actualment hi ha un mes de llista d’espera per accedir al servei i poder rebre atenció psicològica i jurídica. En aquest sentit, s’ha sol·licitat més finançament "per poder incrementar les hores d’atenció de les professionals i poder oferir un recurs de qualitat", assenyalen des del Consell Comarcal.

 

Des del servei s’ha exposat també la problemàtica que pateix la comarca en no disposar d’un Servei d’Intervenció Especialitzat (SIE) a la zona nord del territori, "fet que fa que els casos de violència masclista de la zona nord, donada la limitada dotació de mitjans del SIAD d’Abrera, s’hagin d’acabar assumint des del SIAD comarcal", remarquen les mateixes fonts. Per aquest motiu, també s’ha sol·licitat l’obertura d’un SIE a la zona nord de la comarca, o bé dotar de més mitjans al SIAD comarcal, per tal de poder donar una bona cobertura a totes les zones del territori.

 

La presidenta i la consellera han valorat molt positivament l’actitud de la directora general que va recollir tota la informació, i es va comprometre a tenir en compte les peticions formulades i a treballar per donar resposta amb la voluntat d’oferir un servei de qualitat al territori.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.220

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.