COMARCA
Dos baixllobregatins guanyen la primera marató investigadora sobre la comunicació en viu
Ainhoa Miguel i Èric Garcia han presentat una app que regula el flux de públic per les diferents zones d'un esdeveniment i proposa activitats segons els interessos i la personalitat de cada assistent
![[Img #39471]](https://elfar.cat/upload/images/10_2021/6920_9af30fd5-83f2-52ab-582e-d46a6bcf00ed.jpg)
Els llobregatencs Ainhoa Miguel i Èric Garcia, estudiants d'últim any de Psicologia a la Universitat de Barcelon (UB), han estat els guanyadors de la primera edició del Psicothon, la marató investigadora de la comunicació en viu i els esdeveniments. El seu projecte guanyador ha sigut Pop Up Festival: new experience, una iniciativa que promou la creació d'una aplicació que reguli el flux de gent per les diferents zones d'un esdeveniment i proposi activitats afins en funció dels gustos i la personalitat de cada assistent.
El Psicothon és una iniciativa organitzada per la Universitat de Barcelona (UB) i l’Event Management Institute (EMI) que es va celebrar el dissabte 23 d'octubre a la facultat de Psicologia d’aquesta universitat i és el primer esdeveniment d’aquest tipus a escala mundial. En ell han participat una cinquantena d’estudiants d’últim curs de Psicologia, estudiants de Màster i psicòlegs recent llicenciats de totes les universitats de Catalunya.
El jurat, format per cinc experts, ha valorat l’impacte de la tesi guanyadora, la seva aplicabilitat pràctica, el seu fonament científic i la qualitat de la presentació de la investigació. Els guanyadors han rebut un premi de 3.000 euros i la possibilitat de desenvolupar la seva tesi al sector dels esdeveniments.
En aquesta primera edició del Psicothon els participants han analitzat els esdeveniments com a influenciadors del comportament del públic. Entre d’altres investigacions, han estudiat com canviar el comportament o l’actitud d’una audiència, com reacciona el cervell davant els estímuls que s’ofereixen en un esdeveniment o el paper que juguen elements com la música, els colors o la comunicació no verbal en els actes.
Durant la jornada els psicòlegs i estudiants van comptar amb l’ajuda de set professionals dels esdeveniments que han exercit de mentors i els han donat suport a l’hora de desenvolupar la seva investigació.
L’objectiu d’aquesta iniciativa pionera ha sigut descobrir nous camps d’aplicació de la psicologia relacionats amb el món de la comunicació, formular tesis de caràcter científic sobre el comportament de les audiències, extreure conclusions, generar nou coneixement i crear sinèrgies entre el món formatiu i el laboral.
![[Img #39471]](https://elfar.cat/upload/images/10_2021/6920_9af30fd5-83f2-52ab-582e-d46a6bcf00ed.jpg)
Els llobregatencs Ainhoa Miguel i Èric Garcia, estudiants d'últim any de Psicologia a la Universitat de Barcelon (UB), han estat els guanyadors de la primera edició del Psicothon, la marató investigadora de la comunicació en viu i els esdeveniments. El seu projecte guanyador ha sigut Pop Up Festival: new experience, una iniciativa que promou la creació d'una aplicació que reguli el flux de gent per les diferents zones d'un esdeveniment i proposi activitats afins en funció dels gustos i la personalitat de cada assistent.
El Psicothon és una iniciativa organitzada per la Universitat de Barcelona (UB) i l’Event Management Institute (EMI) que es va celebrar el dissabte 23 d'octubre a la facultat de Psicologia d’aquesta universitat i és el primer esdeveniment d’aquest tipus a escala mundial. En ell han participat una cinquantena d’estudiants d’últim curs de Psicologia, estudiants de Màster i psicòlegs recent llicenciats de totes les universitats de Catalunya.
El jurat, format per cinc experts, ha valorat l’impacte de la tesi guanyadora, la seva aplicabilitat pràctica, el seu fonament científic i la qualitat de la presentació de la investigació. Els guanyadors han rebut un premi de 3.000 euros i la possibilitat de desenvolupar la seva tesi al sector dels esdeveniments.
En aquesta primera edició del Psicothon els participants han analitzat els esdeveniments com a influenciadors del comportament del públic. Entre d’altres investigacions, han estudiat com canviar el comportament o l’actitud d’una audiència, com reacciona el cervell davant els estímuls que s’ofereixen en un esdeveniment o el paper que juguen elements com la música, els colors o la comunicació no verbal en els actes.
Durant la jornada els psicòlegs i estudiants van comptar amb l’ajuda de set professionals dels esdeveniments que han exercit de mentors i els han donat suport a l’hora de desenvolupar la seva investigació.
L’objectiu d’aquesta iniciativa pionera ha sigut descobrir nous camps d’aplicació de la psicologia relacionats amb el món de la comunicació, formular tesis de caràcter científic sobre el comportament de les audiències, extreure conclusions, generar nou coneixement i crear sinèrgies entre el món formatiu i el laboral.


















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.220