COMARCA
Salut agilitza els tràmits per la baixa mèdica per la COVID-19
El departament demana al Ministeri que accepti una declaració autoresponsable del ciutadà
![[Img #40628]](https://elfar.cat/upload/images/01_2022/7430_69479eee-4611-4bf9-ae85-7bdaf4c03f7d.jpg)
El Departament de Salut ha presentat un seguit de mesures destinades a agilitzar els tràmits "per alliberar els professionals sanitaris d'aquests actes administratius, prioritzar l’assistència sanitària i facilitar les gestions als ciutadans", segons informen en un comunicat. A partir d'ara, les persones que sol·licitin la baixa per la COVID-19 obtindran l'alta set dies després, un cop acabat l'aïllament, directament a La Meva Salut. Si passat aquest període o abans, la persona encara té símptomes o es troba malament, haurà de contactar amb el CAP perquè valorin el seu cas.
La secretària general de Salut, Meritxell Masó, ha destacat que “es tracta de procediments excepcionals davant d’una situació extraordinària”. També la secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, ha remarcat la importància de descarregar als professionals de la primària de les tasques més burocràtiques. “Necessitàvem accions per descarregar als professionals de l’atenció primària de tota la feina que no té un valor directe per la ciutadania", insistint en la importància de que la primària "pugui fer el seu treball real”. Cabezas ha recordat que precisament el passat 10 de gener es va batre el rècord de visites a la primària amb quasi 100.000 consultes només per COVID-19.
Paral·lelament, Masó ha demanat a l’Estat i al Ministeri que es pugui emetre una baixa laboral a través d’una declaració auto responsable del ciutadà. “Tota la càrrega de les excepcionalitats és per les CCAA i, evidentment, estem disposats a buscar totes les solucions possibles, però també demanem un acte de solidaritat, de responsabilitat i de col·laboració amb l’Estat. Concretament, el que li demanem és poder fer una declaració auto responsable perquè això agilitzaria i descarregaria molt el procediment burocràtic i feixuc que tenim en aquests moments”, ha declarat.
Masó ha detallat les diferents mesures que s’han implementat per agilitzar la gestió de la baixa mèdica i la inclusió del positiu al seu historial clínic. La secretària general ha recordat que en cas que aquest positiu de COVID s’hagi obtingut per un test d’automostra, hi ha fins a quatre maneres per comunicar-lo: de manera temporal, a través de les farmàcies adherides; amb una eConsulta des de La Meva Salut, indicant la marca del test i la data en què s’ha fet. i a la web cita salut.gencat.cat, a l’apartat Símptomes de la COVID-19, mitjançant un formulari de nova creació.
Si no es pot fer cap dels canals anteriors, es pot contactar amb el CAP o bé trucar el 061. Tot i això, es recomana que sempre que sigui possible s’utilitzin vies telemàtiques per reservar els centres d’atenció primària per a les persones que realment necessitin aquesta atenció perquè no es trobin bé o per qualsevol altre problema de salut.
Un cop fet el tràmit automatitzat d’inclusió del positiu a l’historial clínic, la persona rebrà un SMS al seu telèfon mòbil amb un enllaç a ContacteCovid.cat per tal que identifiqui els contactes estrets i tramitar seguidament la baixa laboral, si és necessari.
La secretària general també ha recordat que aquesta simplificació de tràmits s’afegeix a la possibilitat que ja tenen els treballadors que són baixa per la COVID-19 de poder presentar a l’empresa el document de baixa en caràcter retroactiu, més enllà dels tres dies estipulats fins ara.
El Departament de Salut ha presentat un seguit de mesures destinades a agilitzar els tràmits "per alliberar els professionals sanitaris d'aquests actes administratius, prioritzar l’assistència sanitària i facilitar les gestions als ciutadans", segons informen en un comunicat. A partir d'ara, les persones que sol·licitin la baixa per la COVID-19 obtindran l'alta set dies després, un cop acabat l'aïllament, directament a La Meva Salut. Si passat aquest període o abans, la persona encara té símptomes o es troba malament, haurà de contactar amb el CAP perquè valorin el seu cas.
La secretària general de Salut, Meritxell Masó, ha destacat que “es tracta de procediments excepcionals davant d’una situació extraordinària”. També la secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, ha remarcat la importància de descarregar als professionals de la primària de les tasques més burocràtiques. “Necessitàvem accions per descarregar als professionals de l’atenció primària de tota la feina que no té un valor directe per la ciutadania", insistint en la importància de que la primària "pugui fer el seu treball real”. Cabezas ha recordat que precisament el passat 10 de gener es va batre el rècord de visites a la primària amb quasi 100.000 consultes només per COVID-19.
Paral·lelament, Masó ha demanat a l’Estat i al Ministeri que es pugui emetre una baixa laboral a través d’una declaració auto responsable del ciutadà. “Tota la càrrega de les excepcionalitats és per les CCAA i, evidentment, estem disposats a buscar totes les solucions possibles, però també demanem un acte de solidaritat, de responsabilitat i de col·laboració amb l’Estat. Concretament, el que li demanem és poder fer una declaració auto responsable perquè això agilitzaria i descarregaria molt el procediment burocràtic i feixuc que tenim en aquests moments”, ha declarat.
Masó ha detallat les diferents mesures que s’han implementat per agilitzar la gestió de la baixa mèdica i la inclusió del positiu al seu historial clínic. La secretària general ha recordat que en cas que aquest positiu de COVID s’hagi obtingut per un test d’automostra, hi ha fins a quatre maneres per comunicar-lo: de manera temporal, a través de les farmàcies adherides; amb una eConsulta des de La Meva Salut, indicant la marca del test i la data en què s’ha fet. i a la web cita salut.gencat.cat, a l’apartat Símptomes de la COVID-19, mitjançant un formulari de nova creació.
Si no es pot fer cap dels canals anteriors, es pot contactar amb el CAP o bé trucar el 061. Tot i això, es recomana que sempre que sigui possible s’utilitzin vies telemàtiques per reservar els centres d’atenció primària per a les persones que realment necessitin aquesta atenció perquè no es trobin bé o per qualsevol altre problema de salut.
Un cop fet el tràmit automatitzat d’inclusió del positiu a l’historial clínic, la persona rebrà un SMS al seu telèfon mòbil amb un enllaç a ContacteCovid.cat per tal que identifiqui els contactes estrets i tramitar seguidament la baixa laboral, si és necessari.
La secretària general també ha recordat que aquesta simplificació de tràmits s’afegeix a la possibilitat que ja tenen els treballadors que són baixa per la COVID-19 de poder presentar a l’empresa el document de baixa en caràcter retroactiu, més enllà dels tres dies estipulats fins ara.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169