L'HOSPITALET
Alumnat de l’Institut Santa Eulàlia revisa si es separen bé els residus
Dins d'un projecte que promouen l’Assemblea de Cooperació per la Pau (ACPP), la Cooperativa Tarpuna i el centre educatiu centrat en l’emergència climàtica i la sostenibilitat ambiental
![[Img #40674]](https://elfar.cat/upload/images/01_2022/2860_campanya-bon-us-contenidors-lhospitalet.jpg)
L'alumnat de l’Institut Santa Eulàlia de l’Hospitalet participarà avui en una maphaton per revisar si es fa prou bé la separació de residus a la ciutat, dins un projecte que el centre educatiu està treballant juntament amb l’Assemblea de Cooperació per la Pau (ACPP) i la Cooperativa Tarpuna centrat en l’emergència climàtica i la sostenibilitat ambiental.
"Una mapathon és un procés de recollida d’informació per facilitar la innovació social adreçada a col·lectius que volen posar de relleu una problemàtica social a través d’un mapa. El procés es pot realitzar només amb un grup de persones equipades amb mòbils amb GPS i accés a internet”, expliquen des d’ACPP i Tarpuna.
En aquest cas, mitjançant els seus mòbils, l’alumnat farà fotos i anirà catalogant en un aplicatiu si la selecció s’està fent correctament o no. Es tracta de fer fotos dels residus que contenen els contenidors de brossa i analitzar com s’està fent la separació. La catalogació es fa mitjançant els colors del semàfor (vermell: incorrecte; groc: millorable, i verd: separació òptima). L’app ha estat dissenyada per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i amb la col·laboració de la cooperativa Tarpuna, organització enfocada a la innovació col·laborativa amb rerefons de transformació social.
Aquest mapathon és part de tot un seguit d’activitats que està duent a terme ACPP en cogestió amb la cooperativa Tarpuna en diferents centres educatius de Catalunya, entre els quals destaquen l’Institut Santa Eulàlia de l’Hospitalet, l’Institut Dr. Puigvert de Barcelona o l’Institut Dr. Raspall de Cardedeu. Les activitats passen per tallers sobre reciclatge, reutilització, separació i conscienciació ambiental, així com en materials comunicatius per a fer difusió del projecte. El projecte està liderat per ACPP i finançat per la Diputació de Barcelona.
El projecte vol ampliar els coneixements de tres comunitats educatives de la província de Barcelona sobre els efectes adversos del canvi climàtic i conscienciar-la sobre els seus impactes diferenciats al nord i al sud global.
Seguint la metodologia d’Aprenentatge i Servei (APS), en una primera etapa del projecte, s’han enfortit els coneixements en matèria de justícia ambiental. Desprès l’alumnat ha portat a la pràctica els coneixements generats realitzant processos d’auditoria de la gestió de residus a les llars i a les comunitats de veïns, combinats amb plans de millora elaborats de manera col·laborativa pel mateix alumnat. Durant aquesta segona etapa d’execució, es preveu crear tres grups motors, que junt amb la implicació d’agents i entitats del territori realitzin una intervenció on cocrear actuacions de reducció de la petjada ecològica i els impactes mediambientals del territori recercant i analitzant experiències d’èxit i bones pràctiques globals.
L'alumnat de l’Institut Santa Eulàlia de l’Hospitalet participarà avui en una maphaton per revisar si es fa prou bé la separació de residus a la ciutat, dins un projecte que el centre educatiu està treballant juntament amb l’Assemblea de Cooperació per la Pau (ACPP) i la Cooperativa Tarpuna centrat en l’emergència climàtica i la sostenibilitat ambiental.
"Una mapathon és un procés de recollida d’informació per facilitar la innovació social adreçada a col·lectius que volen posar de relleu una problemàtica social a través d’un mapa. El procés es pot realitzar només amb un grup de persones equipades amb mòbils amb GPS i accés a internet”, expliquen des d’ACPP i Tarpuna.
En aquest cas, mitjançant els seus mòbils, l’alumnat farà fotos i anirà catalogant en un aplicatiu si la selecció s’està fent correctament o no. Es tracta de fer fotos dels residus que contenen els contenidors de brossa i analitzar com s’està fent la separació. La catalogació es fa mitjançant els colors del semàfor (vermell: incorrecte; groc: millorable, i verd: separació òptima). L’app ha estat dissenyada per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i amb la col·laboració de la cooperativa Tarpuna, organització enfocada a la innovació col·laborativa amb rerefons de transformació social.
Aquest mapathon és part de tot un seguit d’activitats que està duent a terme ACPP en cogestió amb la cooperativa Tarpuna en diferents centres educatius de Catalunya, entre els quals destaquen l’Institut Santa Eulàlia de l’Hospitalet, l’Institut Dr. Puigvert de Barcelona o l’Institut Dr. Raspall de Cardedeu. Les activitats passen per tallers sobre reciclatge, reutilització, separació i conscienciació ambiental, així com en materials comunicatius per a fer difusió del projecte. El projecte està liderat per ACPP i finançat per la Diputació de Barcelona.
El projecte vol ampliar els coneixements de tres comunitats educatives de la província de Barcelona sobre els efectes adversos del canvi climàtic i conscienciar-la sobre els seus impactes diferenciats al nord i al sud global.
Seguint la metodologia d’Aprenentatge i Servei (APS), en una primera etapa del projecte, s’han enfortit els coneixements en matèria de justícia ambiental. Desprès l’alumnat ha portat a la pràctica els coneixements generats realitzant processos d’auditoria de la gestió de residus a les llars i a les comunitats de veïns, combinats amb plans de millora elaborats de manera col·laborativa pel mateix alumnat. Durant aquesta segona etapa d’execució, es preveu crear tres grups motors, que junt amb la implicació d’agents i entitats del territori realitzin una intervenció on cocrear actuacions de reducció de la petjada ecològica i els impactes mediambientals del territori recercant i analitzant experiències d’èxit i bones pràctiques globals.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169