COMARCA
L’empresa de Martorell Btech integra el ‘hub’ que reindustrialitzarà Nissan
L’objectiu és tornar a posar en marxa les tres plantes de l’empresa nipona, reubicar els treballadors acomiadats i liderar un nou projecte d’automoció sostenible
![[Img #40770]](https://elfar.cat/upload/images/01_2022/7118_2745_planta-de-nissa-a-la-zona-franca.jpg)
L’empresa Barcelona Technical Center (Btech), amb seu a Martorell, és una de les tres que lideren el nou hub de descarbonització que vol reindustrialitzar les plantes de Nissan a Catalunya. El projecte es duu a terme junt amb la també catalana QEV Technologies i l’americana Ronn Motors. L’objectiu és tornar a posar en marxa les tres plantes de l’empresa nipona, reubicar els treballadors acomiadats i liderar un nou projecte d’automoció sostenible, amb producció pròpia i per a tercers.
L’acord entre les administracions, agents implicats i el hub podria oficialitzar-se el proper 21 de gener, en una nova sessió de l’anomenada Mesa de Reindustrialització. En cas de llum verda, el nou conglomerat de negocis podria engegar la producció de les tres plantes al llarg del segon semestre d’enguany. L’activitat que s’hi duria a terme també estaria relacionada amb l’automoció, tot i que reorientada cap al vehicle elèctric i la recuperació de marques i models.
Gràcies a aquest hub, les plantes que Nissan va tancar a la Zona Franca, Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca podrien tornar a acollir els prop de 1.600 treballadors que es van quedar sense feina. Tot i això, el nou projecte pretén anar més enllà, i preveu un creixement de la producció que podria requerir a 4.000 persones en cinc anys.
Els impulsors del projecte preveuen mobilitzar 800 milions d’euros d’inversió captada a través de fons de capital risc i esperen rebre entre 150 i 200 milions d’euros d’ajuts públics.
La producció apostarà per la fabricació de vehicles propis i també sota llicència per a tercers. En aquest sentit, preveu fabricar vehicles per Ronn Motror, Tevva, Volta, Inzile, Quantron i Voltia. També vol recuperar marques com Ebro, així com la producció de nous vehicles esportius de la Hispano Suiza o el llançament d’una nova marca comercial centrada en la comercialització de vehicles per al repartiment d’última milla.
També es vol impuslar altres projectes capdavanters com és el cas de la implantació d’un centre d’homologació i certificació de bateries, o la posada en marxa de la fabricació de piles d’hidrogen i d’intercanviadors de bateries per a micromobilitat.
Btech és una empresa experta en enginyeria aplicada als sectors automobilístic, aeronàutic, ferroviari, químic i energètic. Es va posar en marxa fa 15 anys de la mà de Rafael Ruiz, qui també ha estat fundador del hub de la descarbonització. Té la seva seu central al carrer de Juan de la Cierva número 2 del Polígon Industrial La Torre de Martorell, i disposa d’oficines arreu de l’estat espanyol i delegacions internacionals a Itàlia, Alemanya, Brasil, Dubai i Mèxic. Btech forma part de l’Associació d’Empreses de Polígons Industrials de Martorell (AEPIM).
![[Img #40770]](https://elfar.cat/upload/images/01_2022/7118_2745_planta-de-nissa-a-la-zona-franca.jpg)
L’empresa Barcelona Technical Center (Btech), amb seu a Martorell, és una de les tres que lideren el nou hub de descarbonització que vol reindustrialitzar les plantes de Nissan a Catalunya. El projecte es duu a terme junt amb la també catalana QEV Technologies i l’americana Ronn Motors. L’objectiu és tornar a posar en marxa les tres plantes de l’empresa nipona, reubicar els treballadors acomiadats i liderar un nou projecte d’automoció sostenible, amb producció pròpia i per a tercers.
L’acord entre les administracions, agents implicats i el hub podria oficialitzar-se el proper 21 de gener, en una nova sessió de l’anomenada Mesa de Reindustrialització. En cas de llum verda, el nou conglomerat de negocis podria engegar la producció de les tres plantes al llarg del segon semestre d’enguany. L’activitat que s’hi duria a terme també estaria relacionada amb l’automoció, tot i que reorientada cap al vehicle elèctric i la recuperació de marques i models.
Gràcies a aquest hub, les plantes que Nissan va tancar a la Zona Franca, Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca podrien tornar a acollir els prop de 1.600 treballadors que es van quedar sense feina. Tot i això, el nou projecte pretén anar més enllà, i preveu un creixement de la producció que podria requerir a 4.000 persones en cinc anys.
Els impulsors del projecte preveuen mobilitzar 800 milions d’euros d’inversió captada a través de fons de capital risc i esperen rebre entre 150 i 200 milions d’euros d’ajuts públics.
La producció apostarà per la fabricació de vehicles propis i també sota llicència per a tercers. En aquest sentit, preveu fabricar vehicles per Ronn Motror, Tevva, Volta, Inzile, Quantron i Voltia. També vol recuperar marques com Ebro, així com la producció de nous vehicles esportius de la Hispano Suiza o el llançament d’una nova marca comercial centrada en la comercialització de vehicles per al repartiment d’última milla.
També es vol impuslar altres projectes capdavanters com és el cas de la implantació d’un centre d’homologació i certificació de bateries, o la posada en marxa de la fabricació de piles d’hidrogen i d’intercanviadors de bateries per a micromobilitat.
Btech és una empresa experta en enginyeria aplicada als sectors automobilístic, aeronàutic, ferroviari, químic i energètic. Es va posar en marxa fa 15 anys de la mà de Rafael Ruiz, qui també ha estat fundador del hub de la descarbonització. Té la seva seu central al carrer de Juan de la Cierva número 2 del Polígon Industrial La Torre de Martorell, i disposa d’oficines arreu de l’estat espanyol i delegacions internacionals a Itàlia, Alemanya, Brasil, Dubai i Mèxic. Btech forma part de l’Associació d’Empreses de Polígons Industrials de Martorell (AEPIM).





















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1