MOLINS DE REI
El molinencs puntuen amb un notable la qualitat de vida al municipi
El 94% dels enquestats destaquen el comerç, el transport públic, la cultura, el patrimoni i l'esport
![[Img #40956]](https://elfar.cat/upload/images/02_2022/9521_molins.jpg)
Els habitants de Molins de Rei, en la seva amplíssima majoria, estan satisfets amb la seva vida al municipi, particularment pel seu ambient tranquil i familiar, la seva proximitat amb Barcelona i la qualitat dels seus serveis i comunicacions. A més, consideren que la ciutat destaca especialment en quant al comerç, transport públic, cultura i patrimoni i esport. Aqueste són algunes de les conclusions del recent estudi sobre l’estat del municipi que ha presentat l’Ajuntament.
L’estudi, dut a terme a finals de 2021, sol·licitava als veïns i veïnes de Molins de Rei la seva opinió sobre assumptes com els principals problemes que afligeixen el municipi, diverses qüestions relacionades amb la qualitat de vida, el coneixement i el grau de satisfacció de diversos serveis i infraestructures municipals i la percepció dels molinencs respecte a l’evolució de la ciutat, entre d’altres. A més, també permet conèixer una radiografia social dels habitants en aspectes com el seu lloc de naixement, el seu nivell d’estudis, els seus mitjans de comunicació i xarxes socials preferides o les seves preferències lingüístiques.
Segons asseguren des del consistori, l’enquesta revela "un alt grau de satisfacció" amb l’estat general del municipi (6,75 sobre 10), la qualitat de vida (7,48) i la satisfacció de viure a Molins (7,70). D’un total de 28 competències i infraestructures municipals avaluades, sis obtenen un notable (destacant la biblioteca i el mercat municipal), fins a 20 obtenen notes per sobre del 6. Únicament suspenen els aparcaments (4,74 sobre 10).
La neteja s’ha senyalat com el major punt a millorar de la ciutat amb un 30% dels enquestats que la consideren un dels dos majors problemes que afligeixen el municipi. En un segon esglaó se situa la seguretat ciutadana, els impostos i l’estat dels carrers, amb un 13% de mencions cada un. Preguntats per aquells problemes que els afecten de manera personal, l’atur és el més esmentat (13%), seguit de prop pels impostos, la neteja i la crisi econòmica.
En relació amb la tasca municipal, la majoria dels enquestats, fins a un 35%, qualifica com a bona la tasca del govern municipal, i les qualificacions positives (“bona” i “molt bona”) excedeixen en 14 punts a les negatives (“dolenta” i “molt dolenta”).
Els molinencs també són molt optimistes amb les perspectives de futur per a la ciutat, tant en general com pel que fa a la qualitat de vida al municipi i a l’economia municipal i familiar.
Respecte a la realitat social del municipi, el mitjà d’informació més utilitzat pels veïns i veïnes són les xarxes socials (el 42% de les respostes ho esmenen). La més utilitzada és WhatsApp (74% dels enquestats), seguida de Facebook (53%) i Instagram (49%).
Els habitants de Molins de Rei, en la seva amplíssima majoria, estan satisfets amb la seva vida al municipi, particularment pel seu ambient tranquil i familiar, la seva proximitat amb Barcelona i la qualitat dels seus serveis i comunicacions. A més, consideren que la ciutat destaca especialment en quant al comerç, transport públic, cultura i patrimoni i esport. Aqueste són algunes de les conclusions del recent estudi sobre l’estat del municipi que ha presentat l’Ajuntament.
L’estudi, dut a terme a finals de 2021, sol·licitava als veïns i veïnes de Molins de Rei la seva opinió sobre assumptes com els principals problemes que afligeixen el municipi, diverses qüestions relacionades amb la qualitat de vida, el coneixement i el grau de satisfacció de diversos serveis i infraestructures municipals i la percepció dels molinencs respecte a l’evolució de la ciutat, entre d’altres. A més, també permet conèixer una radiografia social dels habitants en aspectes com el seu lloc de naixement, el seu nivell d’estudis, els seus mitjans de comunicació i xarxes socials preferides o les seves preferències lingüístiques.
Segons asseguren des del consistori, l’enquesta revela "un alt grau de satisfacció" amb l’estat general del municipi (6,75 sobre 10), la qualitat de vida (7,48) i la satisfacció de viure a Molins (7,70). D’un total de 28 competències i infraestructures municipals avaluades, sis obtenen un notable (destacant la biblioteca i el mercat municipal), fins a 20 obtenen notes per sobre del 6. Únicament suspenen els aparcaments (4,74 sobre 10).
La neteja s’ha senyalat com el major punt a millorar de la ciutat amb un 30% dels enquestats que la consideren un dels dos majors problemes que afligeixen el municipi. En un segon esglaó se situa la seguretat ciutadana, els impostos i l’estat dels carrers, amb un 13% de mencions cada un. Preguntats per aquells problemes que els afecten de manera personal, l’atur és el més esmentat (13%), seguit de prop pels impostos, la neteja i la crisi econòmica.
En relació amb la tasca municipal, la majoria dels enquestats, fins a un 35%, qualifica com a bona la tasca del govern municipal, i les qualificacions positives (“bona” i “molt bona”) excedeixen en 14 punts a les negatives (“dolenta” i “molt dolenta”).
Els molinencs també són molt optimistes amb les perspectives de futur per a la ciutat, tant en general com pel que fa a la qualitat de vida al municipi i a l’economia municipal i familiar.
Respecte a la realitat social del municipi, el mitjà d’informació més utilitzat pels veïns i veïnes són les xarxes socials (el 42% de les respostes ho esmenen). La més utilitzada és WhatsApp (74% dels enquestats), seguida de Facebook (53%) i Instagram (49%).
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23