ÀREA METROPOLITANA
Comencen les obres per unir els tramvies per la Diagonal
L'actuació ampliarà la cobertura de transport públic i millorarà la mobilitat entre nou municipis de l’àrea metropolitana
![[Img #41586]](https://elfar.cat/upload/images/03_2022/614_foto-grupo-union-tranvias-trambaix-trambesos-marzo-2022.jpg)
Ahir dilluns, 7 de març, es va donar el tret de sortida de la primera fase de les obres per unir les xarxes de Trambaix i Trambesòs per la Diagonal de Barcelona. El nou tramvia unificat permetrà traslladar-se de les Glòries a Verdaguer en set minuts i de les Glòries a Francesc Macià en 15 minuts. També afavorirà la intermodalitat de transports públics, amb connexions amb les línies de metro i autobusos, per optimitzar la mobilitat urbana i metropolitana.
S’ha calculat que la unió entre els actuals Trambaix i Trambesòs duplicarà la demanda d’ús del tramvia fins a arribar a un total de 220.000 viatgersdiaris entre els nou municipis de l’àrea metropolitana que quedaran connectats: Barcelona, L’Hospitalet de Llobregat, Esplugues, Cornellà, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Feliu, Sant Adrià de Besòs i Badalona.
A través de les actuacions urbanístiques associades a la connexió del tramvia, es reordenaran els usos de l’avinguda Diagonal. D’una banda, s’hi alleugerirà el trànsit motoritzat en 12.000 vehicles privats menys cada dia, "la qual cosa contribuirà a reduir la contaminació acústica i atmosfèrica a la ciutat", remarquen des de l'Ajuntament de Barcelona. D’altra banda, s’hi augmentaran els espais per a vianants i els carrils bici, s’hi incrementaran les zones verdes amb més arbrat i parterres enjardinats i s’hi instal·laran enllumenat i mobiliari urbà nous.
La primera fase de les obres ampliarà el tramvia en 1,8 quilòmetres de les Glòries a Verdaguer i incorporarà a la xarxa tres noves parades (Monumental, Sicília i Verdaguer) i un intercanviador a les Glòries. En aquest tram es guanyaran 8.400 metres quadrats per a vianants, 2.500 metres quadrats d’espais ciclables i 5.000 metres quadrats d’àrees verdes.
El nou tram de tramvia connectarà amb quatre línies de metro, l’L1, l’L2, l’L4 i l’L5, i tretze línies d’autobús de TMB, a més d’enllaçar amb les tres línies actuals del Trambesòs, la T4, la T5 i la T6. La connexió es farà amb un sistema d’alimentació de corrent per terra, cosa que permetrà que no s’hagin de fer catenàries.
Al tram de l’avinguda de la Diagonal entre els carrers de Los Castillejos i de Lepant, els vianants circularan pel tram central. Al lateral de muntanya hi haurà un carril per al tramvia, un per a bicicletes i un altre per a serveis. I al lateral de mar hi circularà el tramvia i hi haurà un carril per als vehicles privats. S’ampliaran les voreres fins als 7,5 metres a la banda de muntanya i fins a 10 metres a la banda de mar.
A partir del carrer de Lepant i fins al passeig de Sant Joan, el tramvia circularà pel tram central, on també hi haurà un carril bici bidireccional. Els laterals tindran dos carrils per al vehicle privat i un de servei i voreres de 7,5 metres. També es construirà un intercanviador a les Glòries i s’urbanitzarà tota la banda de mar del futur parc.
![[Img #41586]](https://elfar.cat/upload/images/03_2022/614_foto-grupo-union-tranvias-trambaix-trambesos-marzo-2022.jpg)
Ahir dilluns, 7 de març, es va donar el tret de sortida de la primera fase de les obres per unir les xarxes de Trambaix i Trambesòs per la Diagonal de Barcelona. El nou tramvia unificat permetrà traslladar-se de les Glòries a Verdaguer en set minuts i de les Glòries a Francesc Macià en 15 minuts. També afavorirà la intermodalitat de transports públics, amb connexions amb les línies de metro i autobusos, per optimitzar la mobilitat urbana i metropolitana.
S’ha calculat que la unió entre els actuals Trambaix i Trambesòs duplicarà la demanda d’ús del tramvia fins a arribar a un total de 220.000 viatgersdiaris entre els nou municipis de l’àrea metropolitana que quedaran connectats: Barcelona, L’Hospitalet de Llobregat, Esplugues, Cornellà, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Feliu, Sant Adrià de Besòs i Badalona.
A través de les actuacions urbanístiques associades a la connexió del tramvia, es reordenaran els usos de l’avinguda Diagonal. D’una banda, s’hi alleugerirà el trànsit motoritzat en 12.000 vehicles privats menys cada dia, "la qual cosa contribuirà a reduir la contaminació acústica i atmosfèrica a la ciutat", remarquen des de l'Ajuntament de Barcelona. D’altra banda, s’hi augmentaran els espais per a vianants i els carrils bici, s’hi incrementaran les zones verdes amb més arbrat i parterres enjardinats i s’hi instal·laran enllumenat i mobiliari urbà nous.
La primera fase de les obres ampliarà el tramvia en 1,8 quilòmetres de les Glòries a Verdaguer i incorporarà a la xarxa tres noves parades (Monumental, Sicília i Verdaguer) i un intercanviador a les Glòries. En aquest tram es guanyaran 8.400 metres quadrats per a vianants, 2.500 metres quadrats d’espais ciclables i 5.000 metres quadrats d’àrees verdes.
El nou tram de tramvia connectarà amb quatre línies de metro, l’L1, l’L2, l’L4 i l’L5, i tretze línies d’autobús de TMB, a més d’enllaçar amb les tres línies actuals del Trambesòs, la T4, la T5 i la T6. La connexió es farà amb un sistema d’alimentació de corrent per terra, cosa que permetrà que no s’hagin de fer catenàries.
Al tram de l’avinguda de la Diagonal entre els carrers de Los Castillejos i de Lepant, els vianants circularan pel tram central. Al lateral de muntanya hi haurà un carril per al tramvia, un per a bicicletes i un altre per a serveis. I al lateral de mar hi circularà el tramvia i hi haurà un carril per als vehicles privats. S’ampliaran les voreres fins als 7,5 metres a la banda de muntanya i fins a 10 metres a la banda de mar.
A partir del carrer de Lepant i fins al passeig de Sant Joan, el tramvia circularà pel tram central, on també hi haurà un carril bici bidireccional. Els laterals tindran dos carrils per al vehicle privat i un de servei i voreres de 7,5 metres. També es construirà un intercanviador a les Glòries i s’urbanitzarà tota la banda de mar del futur parc.









Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.3