Domingo, 12 de Octubre de 2025

Actualizada

Domingo, 12 de Octubre de 2025 a las 13:49:15 horas

| 306
Martes, 15 de Marzo de 2022
L'HOSPITALET

L’OMIC va atendre 2.651 consultes i va tramitar 1.760 expedients el 2021

Els sectors amb més reclamacions han estat el de subministraments, amb un 40%, i el de serveis directes, amb un 36%

[Img #41686]

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Hospitalet va tramitar 1.760 expedients per reclamacions durant l’any 2021, una quantitat que representa un 19,81% més que l’any 2020, amb 1.469. En total, va enregistrar 2.651 consultes.

 

L’increment de la demanda s’ha produït principalment per la reobertura del servei amb cites concertades d’atenció presencial a partir de maig, i també per la finalització de l’Estat d’Alarma per la COVID el 9 de maig.   

 

Les reclamacions sense avinença o no viables han estat el 14,5% (256 expedients), i les derivades a l’arbitratge de consum, l’1,82% (32 expedients). Decreix un 51,61% el nombre de sol·licituds d’arbitratge respecte a les enregistrades l’any anterior.

 

Pel que fa als tipus més freqüents de reclamacions, 440, el 25%, tenen a veure amb la facturació, per presentar despeses no justificades o bé perquè no s’ajusten a les condicions contractuals. En 373 reclamacions, el 21,19%, els consumidors reclamen per danys soferts. Finalment, en 290, el 16,48% dels casos, es reclama per l’incompliment de compromisos. Totes aquestes reclamacions es vinculen especialment amb el sector de serveis directes.

 

Per sectors específics, les reclamacions majoritàries han estat les següents: 707, el 40,17%, per problemes amb subministraments (aigua, electricitat...); 642, el 36,48%, per serveis directes, i 198, l’11,25%, pel comerç.

 

D’altra banda, l’any passat, amb motiu de la pandèmia, no es van organitzar accions formatives de consum a les escoles.

 

L’OMIC de l’Hospitalet es va inaugurar el 1983 per donar resposta a les necessitats de protecció de la ciutadania com a consumidors de béns i usuaris de serveis, mitjançant procediments que permeten la defensa dels seus drets, en col·laboració amb altres administracions i institucions.  

 

L’OMIC té la seu al carrer de la Riera de la Creu, 32, i el telèfon de consultes és el 93 402 60 30. 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.