COMARCA
Les reserves hoteleres i les cerques d’allotjaments a internet auguren una bona Setmana Santa a la província
El nivell d’oferta de vols i de demanda aèria intraeuropea s’està mantenint i les reserves per l’estiu continuen creixent
![[Img #42189]](https://elfar.cat/upload/images/04_2022/5955_turismebaixllobregat_orp8927_aigua.jpg)
Desprès de l’impacte de la sisena onada del COVID-19 a tota Europa, que va afectar de manera molt notable l’activitat turística, l’eliminació de les principals restriccions de mobilitat i aforaments ha permès una forta recuperació de l’activitat durant el mes de febrer. Una recuperació que també sustenten les dades de l’estudi de la Diputació de Barcelona sobre les cerques realitzades a Google durant les últimes setmanes i que apunten a la reactivació del sector pel que fa a reserves hoteleres i cerques d’allotjament de cara a la Setmana Santa.
Divendres, la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, va explicar, en una trobada amb mitjans de comunicació celebrada a Barcelona, que "la Destinació Barcelona (província de Barcelona) s’ha situat en el 9è lloc del rànquing de destinacions internacionals en cerques d’allotjament a Google i en 6a posició en vols a escala mundial. La ciutat de Barcelona ha aconseguit el millor posicionament per part del mercat espanyol, italià, francès, neerlandès, alemany i britànic en aquest període".
Unes dades extretes de l’estudi de Perspectives d’activitat turística a la Destinació Barcelona, elaborat per l’Observatori de Turisme a Barcelona, que com va dir Garrido "ens omplen d’optimisme, ens auguren una bona setmana Santa i apunten a la recuperació del sector turístic, uns dels sectors més perjudicats per la pandèmia".
D’altra banda, tal com va explicar Garrido, les reserves d’hotels a la província de Barcelona (menys Barcelona ciutat) s’han situat "al 80,4% i l’anticipació de reserves en 26 dies. Pel que fa al seu origen, les reserves internacionals han superat les nacionals, amb un 54,5%. A la ciutat de Barcelona, les reserves d’hotels es troben en un 86% respecte al màxim de la sèrie (febrer de 2022) i l'anticipació de les reserves, 29 dies".
A més, Booking.com està concentrant més d’1/4 de les reserves, però la turoperació està guanyant terreny, desprès de dos anys en caiguda, segons la Confederación Española de Hoteles y Alojamientos Turísticos. També estan augmentant les reserves d’última hora, entre 8 i 30 dies abans.
Augment de les cerques en allotjaments i productes turístics
Els volums de cerca dels usuaris a Internet que monitoritza el LABturisme de la Diputació de Barcelona detecten un repunt important de l’activitat durant les darreres setmanes, tant en les cerques d’allotjament com en les vinculades a productes turístics, especialment les fetes des d’Espanya, Alemanya i Regne Unit, i en menor mesura també des de França i Països Baixos.
Pel que fa a les cerques fetes des d’Espanya destaca la recuperació de cerques dels hotels, que se situen molt per sobre de 2021 però encara per sota de 2019. En turisme rural, tot i la tendència creixent respecte anteriors setmanes, no assoleixen els nivells màxims i històrics registrats al 2021 per aquestes dates. Apartaments i càmpings tenen comportaments similars al 2021.
Pel que fa a productes turístics, s’ha assenyalat especialment els termes que tenen volums de cerca per sobre del 2021 i també del 2019, que són “bodega” i “enoturisme”, “restaurant” i “museu”. Per altra banda, “autocaravana”, “cicloturisme” i “spa” (com a terme vinculat wellness i balnearis), tot i estar per sota el 2021, estan obtenint creixements molt importants en les darreres setmanes.
Les cerques des de França també es recuperen sensiblement, destacant en producte el “senderisme” i el “museu”, i en allotjament, l’hotel, que s’apropa a les cerques fetes el 2019. Des d’Alemanya el més destacable és el creixement del “càmping” des del mes de gener per sobre de les cerques del 2019. El “senderisme” com a activitat turística també està tenint força interès en aquest moment, previ al boom de la Setmana Santa del 2021.
Des del Regne Unit, les cerques d’hotel han crescut molt les darreres setmanes i s’han alineat amb els resultats de 2019. I a nivell de producte, la “platja” està assolint xifres històriques d’interès de cerca, tot i no ser un producte fort en aquesta època de l’any.
El nivell d’oferta de vols i de demanda intraeuropea es manté per Setmana Santa
Segons l’Informe de Perspectives d’activitat turística a la Destinació Barcelona, la connectivitat aèria s’està recuperant de forma desigual en el món. Europa segueix molt per darrera dels valors prepandèmics, tot i que l’any 2021 va presentar resultats millors que els projectats. La recuperació de la connectivitat aèria s’espera durant el proper 2023.
Del 09/03/22 al 15/03/22, les cerques de vols i allotjament dels principals mercats emissors han continuat centrades principalment en les destinacions domèstiques. Tal com va dir la diputada de turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, "la Destinació Barcelona s’ha situat en el novè lloc del rànquing de destinacions internacionals en cerques d’allotjament i en el 6è lloc en cerques de vols. Les cerques de Barcelona a Espanya, Itàlia, França, Països Baixos i Alemanya han estat les que han aconseguit un posicionament superior al de tot el món".
A més, el nivell d’oferta de vols i de demanda aèria intraeuropea s’està mantenint per Setmana Santa i les reserves per l’estiu continuen creixent, a causa de la demanda acumulada després de la pandèmia. Espanya en aquests moments és el 5è mercat amb mes capacitat aèria i el 1er d’Europa.
Dades turístiques 2021: 2,4 milions de viatgers i 6,6 milions de pernoctacions
Segons l’Informe d’indicadors turístics de l’Entorn de Barcelona 2021, elaborat pel Laboratori de Turisme (LABturisme) de la Diputació de Barcelona, l’Entorn de Barcelona (província menys el Barcelonès) va tancar el 2021 amb 2,4 milions de turistes i 6,6 milions de pernoctacions, unes xifres encara sota els efectes de la pandèmia i que suposen un creixement respecte el 2020 (un 67,4% més de turistes i un 82,8% més de pernoctacions) però que encara queden lluny dels resultats del 2019. Una tendència que es manté en la resta d’indicadors turístics.
Pel que fa a l’origen dels viatgers, el turisme estranger a l’Entorn de Barcelona creix un 86% el 2021 respecte el 2020, però encara es manté un -73% per sota de l’any previ a la pandèmia. Així mateix, el turisme domèstic creix un 61% respecte el 2020, però no arriba als valors del 2019 (-24 %). L’estada mitjana del viatger al territori se situa en 2,8 nits, un 9 % més que el 2020.
L’estudi, que recull dades sobre demanda turística, així com d’empreses i atur turístic, també posa de manifest l’augment en el nombre d’establiments oberts de mitjana, que se situa en 891 allotjaments, un 35% més que el 2020. Per tipologies, els hotels són els que més creixen en nombre de viatgers (+72 %) respecte el 2020, tot i que també són els que encara disten més dels resultats d’abans de la pandèmia. Seguit dels hotels, els que obtenen més creixement són els allotjaments de turisme rural (+57 %) i els càmpings (+56 %).
Pel que fa a la distribució per comarques, totes han aconseguit superar les xifres del 2020 pel que fa a viatgers i pernoctacions, situant-se entre el +33 % de l’Anoia al +135 % del Maresme.
Finalment, l’estudi, elaborat per la Diputació de Barcelona, també destaca que el 2021 ha crescut un +4,5% la mitjana del nombre d’ocupats en el sector turístic (nucli de l’activitat turística, és a dir, subsector dels allotjaments, restauració, agències de viatge i operadors turístics) en relació a l’any anterior, així com també el nombre d’empreses, que se situa en un +3,2 % pel que fa al 2020. Per contra, les agències de viatges i els operadors turístics són l’únic subsector que ha perdut ocupats i empreses durant aquest any (-6,9% i -8,0% respectivament). En aquest mateix sentit, l’atur turístic a finals de 2021 se situa en 13.609 persones, un -35% respecte el desembre del 2020, o el que és el mateix, 8.000 persones han trobat feina en el sector turístic durant el 2021.
Barcelona: molt més, una destinació turística sostenible
Durant la trobada amb mitjans de comunicació, la diputada també va voler abordar un dels 21 Projectes Transformadors que la Diputació de Barcelona impulsa amb l’objectiu de contribuir a la represa i dinamització econòmica, social i cultural a tot el territori de la província, el de donar suport a un turisme sostenible i compromès amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Aquest projecte consisteix a estendre la cultura de la sostenibilitat turística en les destinacions locals i comarcals, com també a les empreses i els serveis turístics de la província, prenent com a base el Compromís per a la Sostenibilitat Biosphere.
Així mateix, durant la trobada també es va parlar sobre el projecte de les Vies Blaves, que com va dir la diputada "consisteix a rehabilitar les lleres dels rius Llobregat, Cardener i Anoia, al seu pas per la província de Barcelona, per fer-les transitables per a la pràctica del senderisme i del cicloturisme. Les Vies Blaves suposaran una inversió global de 54 milions d’euros".
Les Vies Blaves recorreran 300 quilòmetres, passaran per 59 municipis de 7 comarques (Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Moianes i Barcelonès) i connectaran prop de 5 milions de persones. Passaran per 3 parcs naturals, 13 espais naturals protegits i 8 espais turístics. Les vies tindran una amplada mínima de 3 metres i un desnivell suau, amb trams adaptats per a cadires de rodes i segregats per a vianants i ciclistes. També disposaran de sistemes de seguretat activa, senyalització, informació i educació ambiental.
Finalment, esva fer referència al projecte, impulsat per la Diputació de Barcelona, les Rutes del Vi de Barcelona "una bona mostra d’aquesta col·laboració entre les diferents instucions ja que de la mà de les DO d’Alella, Pla de Bages i Penedès i la participació d’una quarantena de cellers d’aquestes DO es vol atreure nous públics a la ciutat i a la resta de la província. S’ofereixen experiències enoturístiques diverses i en diferents idiomes; a més, també hi participen un gran nombre d’allotjaments, restaurants, botigues i empreses d’activitats".
![[Img #42189]](https://elfar.cat/upload/images/04_2022/5955_turismebaixllobregat_orp8927_aigua.jpg)
Desprès de l’impacte de la sisena onada del COVID-19 a tota Europa, que va afectar de manera molt notable l’activitat turística, l’eliminació de les principals restriccions de mobilitat i aforaments ha permès una forta recuperació de l’activitat durant el mes de febrer. Una recuperació que també sustenten les dades de l’estudi de la Diputació de Barcelona sobre les cerques realitzades a Google durant les últimes setmanes i que apunten a la reactivació del sector pel que fa a reserves hoteleres i cerques d’allotjament de cara a la Setmana Santa.
Divendres, la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, va explicar, en una trobada amb mitjans de comunicació celebrada a Barcelona, que "la Destinació Barcelona (província de Barcelona) s’ha situat en el 9è lloc del rànquing de destinacions internacionals en cerques d’allotjament a Google i en 6a posició en vols a escala mundial. La ciutat de Barcelona ha aconseguit el millor posicionament per part del mercat espanyol, italià, francès, neerlandès, alemany i britànic en aquest període".
Unes dades extretes de l’estudi de Perspectives d’activitat turística a la Destinació Barcelona, elaborat per l’Observatori de Turisme a Barcelona, que com va dir Garrido "ens omplen d’optimisme, ens auguren una bona setmana Santa i apunten a la recuperació del sector turístic, uns dels sectors més perjudicats per la pandèmia".
D’altra banda, tal com va explicar Garrido, les reserves d’hotels a la província de Barcelona (menys Barcelona ciutat) s’han situat "al 80,4% i l’anticipació de reserves en 26 dies. Pel que fa al seu origen, les reserves internacionals han superat les nacionals, amb un 54,5%. A la ciutat de Barcelona, les reserves d’hotels es troben en un 86% respecte al màxim de la sèrie (febrer de 2022) i l'anticipació de les reserves, 29 dies".
A més, Booking.com està concentrant més d’1/4 de les reserves, però la turoperació està guanyant terreny, desprès de dos anys en caiguda, segons la Confederación Española de Hoteles y Alojamientos Turísticos. També estan augmentant les reserves d’última hora, entre 8 i 30 dies abans.
Augment de les cerques en allotjaments i productes turístics
Els volums de cerca dels usuaris a Internet que monitoritza el LABturisme de la Diputació de Barcelona detecten un repunt important de l’activitat durant les darreres setmanes, tant en les cerques d’allotjament com en les vinculades a productes turístics, especialment les fetes des d’Espanya, Alemanya i Regne Unit, i en menor mesura també des de França i Països Baixos.
Pel que fa a les cerques fetes des d’Espanya destaca la recuperació de cerques dels hotels, que se situen molt per sobre de 2021 però encara per sota de 2019. En turisme rural, tot i la tendència creixent respecte anteriors setmanes, no assoleixen els nivells màxims i històrics registrats al 2021 per aquestes dates. Apartaments i càmpings tenen comportaments similars al 2021.
Pel que fa a productes turístics, s’ha assenyalat especialment els termes que tenen volums de cerca per sobre del 2021 i també del 2019, que són “bodega” i “enoturisme”, “restaurant” i “museu”. Per altra banda, “autocaravana”, “cicloturisme” i “spa” (com a terme vinculat wellness i balnearis), tot i estar per sota el 2021, estan obtenint creixements molt importants en les darreres setmanes.
Les cerques des de França també es recuperen sensiblement, destacant en producte el “senderisme” i el “museu”, i en allotjament, l’hotel, que s’apropa a les cerques fetes el 2019. Des d’Alemanya el més destacable és el creixement del “càmping” des del mes de gener per sobre de les cerques del 2019. El “senderisme” com a activitat turística també està tenint força interès en aquest moment, previ al boom de la Setmana Santa del 2021.
Des del Regne Unit, les cerques d’hotel han crescut molt les darreres setmanes i s’han alineat amb els resultats de 2019. I a nivell de producte, la “platja” està assolint xifres històriques d’interès de cerca, tot i no ser un producte fort en aquesta època de l’any.
El nivell d’oferta de vols i de demanda intraeuropea es manté per Setmana Santa
Segons l’Informe de Perspectives d’activitat turística a la Destinació Barcelona, la connectivitat aèria s’està recuperant de forma desigual en el món. Europa segueix molt per darrera dels valors prepandèmics, tot i que l’any 2021 va presentar resultats millors que els projectats. La recuperació de la connectivitat aèria s’espera durant el proper 2023.
Del 09/03/22 al 15/03/22, les cerques de vols i allotjament dels principals mercats emissors han continuat centrades principalment en les destinacions domèstiques. Tal com va dir la diputada de turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, "la Destinació Barcelona s’ha situat en el novè lloc del rànquing de destinacions internacionals en cerques d’allotjament i en el 6è lloc en cerques de vols. Les cerques de Barcelona a Espanya, Itàlia, França, Països Baixos i Alemanya han estat les que han aconseguit un posicionament superior al de tot el món".
A més, el nivell d’oferta de vols i de demanda aèria intraeuropea s’està mantenint per Setmana Santa i les reserves per l’estiu continuen creixent, a causa de la demanda acumulada després de la pandèmia. Espanya en aquests moments és el 5è mercat amb mes capacitat aèria i el 1er d’Europa.
Dades turístiques 2021: 2,4 milions de viatgers i 6,6 milions de pernoctacions
Segons l’Informe d’indicadors turístics de l’Entorn de Barcelona 2021, elaborat pel Laboratori de Turisme (LABturisme) de la Diputació de Barcelona, l’Entorn de Barcelona (província menys el Barcelonès) va tancar el 2021 amb 2,4 milions de turistes i 6,6 milions de pernoctacions, unes xifres encara sota els efectes de la pandèmia i que suposen un creixement respecte el 2020 (un 67,4% més de turistes i un 82,8% més de pernoctacions) però que encara queden lluny dels resultats del 2019. Una tendència que es manté en la resta d’indicadors turístics.
Pel que fa a l’origen dels viatgers, el turisme estranger a l’Entorn de Barcelona creix un 86% el 2021 respecte el 2020, però encara es manté un -73% per sota de l’any previ a la pandèmia. Així mateix, el turisme domèstic creix un 61% respecte el 2020, però no arriba als valors del 2019 (-24 %). L’estada mitjana del viatger al territori se situa en 2,8 nits, un 9 % més que el 2020.
L’estudi, que recull dades sobre demanda turística, així com d’empreses i atur turístic, també posa de manifest l’augment en el nombre d’establiments oberts de mitjana, que se situa en 891 allotjaments, un 35% més que el 2020. Per tipologies, els hotels són els que més creixen en nombre de viatgers (+72 %) respecte el 2020, tot i que també són els que encara disten més dels resultats d’abans de la pandèmia. Seguit dels hotels, els que obtenen més creixement són els allotjaments de turisme rural (+57 %) i els càmpings (+56 %).
Pel que fa a la distribució per comarques, totes han aconseguit superar les xifres del 2020 pel que fa a viatgers i pernoctacions, situant-se entre el +33 % de l’Anoia al +135 % del Maresme.
Finalment, l’estudi, elaborat per la Diputació de Barcelona, també destaca que el 2021 ha crescut un +4,5% la mitjana del nombre d’ocupats en el sector turístic (nucli de l’activitat turística, és a dir, subsector dels allotjaments, restauració, agències de viatge i operadors turístics) en relació a l’any anterior, així com també el nombre d’empreses, que se situa en un +3,2 % pel que fa al 2020. Per contra, les agències de viatges i els operadors turístics són l’únic subsector que ha perdut ocupats i empreses durant aquest any (-6,9% i -8,0% respectivament). En aquest mateix sentit, l’atur turístic a finals de 2021 se situa en 13.609 persones, un -35% respecte el desembre del 2020, o el que és el mateix, 8.000 persones han trobat feina en el sector turístic durant el 2021.
Barcelona: molt més, una destinació turística sostenible
Durant la trobada amb mitjans de comunicació, la diputada també va voler abordar un dels 21 Projectes Transformadors que la Diputació de Barcelona impulsa amb l’objectiu de contribuir a la represa i dinamització econòmica, social i cultural a tot el territori de la província, el de donar suport a un turisme sostenible i compromès amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Aquest projecte consisteix a estendre la cultura de la sostenibilitat turística en les destinacions locals i comarcals, com també a les empreses i els serveis turístics de la província, prenent com a base el Compromís per a la Sostenibilitat Biosphere.
Així mateix, durant la trobada també es va parlar sobre el projecte de les Vies Blaves, que com va dir la diputada "consisteix a rehabilitar les lleres dels rius Llobregat, Cardener i Anoia, al seu pas per la província de Barcelona, per fer-les transitables per a la pràctica del senderisme i del cicloturisme. Les Vies Blaves suposaran una inversió global de 54 milions d’euros".
Les Vies Blaves recorreran 300 quilòmetres, passaran per 59 municipis de 7 comarques (Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Moianes i Barcelonès) i connectaran prop de 5 milions de persones. Passaran per 3 parcs naturals, 13 espais naturals protegits i 8 espais turístics. Les vies tindran una amplada mínima de 3 metres i un desnivell suau, amb trams adaptats per a cadires de rodes i segregats per a vianants i ciclistes. També disposaran de sistemes de seguretat activa, senyalització, informació i educació ambiental.
Finalment, esva fer referència al projecte, impulsat per la Diputació de Barcelona, les Rutes del Vi de Barcelona "una bona mostra d’aquesta col·laboració entre les diferents instucions ja que de la mà de les DO d’Alella, Pla de Bages i Penedès i la participació d’una quarantena de cellers d’aquestes DO es vol atreure nous públics a la ciutat i a la resta de la província. S’ofereixen experiències enoturístiques diverses i en diferents idiomes; a més, també hi participen un gran nombre d’allotjaments, restaurants, botigues i empreses d’activitats".































Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1