L'HOSPITALET
Projecte per fomentar el reciclatge i l’economia circular entre els alumnes
Remix The School (Distributed) es fa en 10 centres de l’àrea metropolitana per fomentar l’aprenentatge actiu d’experiències en les matèries STEAM que s’incorporin als models pedagògics de cada escola o institut
![[Img #42678]](https://elfar.cat/upload/images/05_2022/472_obrefitxerashx.png)
Alumnes de quatre centres educatius de l’Hospitalet participen al projecte Remix The School (Distributed), organitzat per FAB LAB Barcelona i el Consolat dels Estats Units a Barcelona, que compta amb el suport del servei educatiu de Torre Barrina.
"Es tracta d’introduir els conceptes bàsics d’economia circular a través de les matèries STEAM (ciència, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques), i l’aprenentatge actiu i vivencial. D’aquesta manera també es fomenten les vocacions d’infants i joves en aquestes disciplines", asseguren fonts municipals.
En el projecte participen l’Institut Escola Puig i Gairalt, de Pubilla Cases; l’escola Pare Enric d'Ossó, de Bellvitge, i la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC), de la Florida, que atén alumnat de dos centres del barri. Són quatre dels 10 centres de l’àrea metropolitana que participen en el projecte.
El projecte Remix The School (Distributed) vol crear una plataforma per proporcionar experiències maker, STEAM i d’aprenentatge actiu en els centres educatius. D’aquesta forma, les escoles i els instituts poden aprofitar-la i incorporar-la al seu model pedagògic per donar solucions imaginatives basades en el disseny, la cocreació i les tecnologies digitals als problemes locals. Amb això, es vol crear una comunitat pràctica que comparteixi el coneixement generat i sigui el començament d’un ecosistema sostenible, verd i creatiu en tot Catalunya.
El projecte es centra en les 7R del desenvolupament sostenible: reduir, reutilitzar, reciclar, respectar, reparar, reflexionar i rebuig. La proposta convida l’alumnat a expressar-se artísticament mentre dissenyen biomaterials amb residus d'aliments mitjançant tècniques artesanals i de fabricació digital. "L'objectiu final del projecte és consolidar el pont entre escola i centre creatiu. Aquesta relació vol transformar l'escola per fer-la més inclusiva, creadora, col·laborativa i circular", expliquen des del consistori.
El projecte va començar el gener, amb una primera fase en la qual la FAB LAB Barcelona va treballar amb els docents per donar-los la formació i les eines que després els permeten desenvolupar les activitats a les aules.
Els tres centres de la ciutat que hi participen es troben en diferents etapes del projecte. A l'Institut Escola Puig i Gairalt treballen el projecte a les aules amb la complicitat de la comunitat educativa (alumnat i professorat del centre, famílies...) i comerços de l'entorn. Tota la informació generada la pengen en el web i en el canal Youtube del centre.
A l'Escola Pare Enric d'Ossó l'equip docent treballa el projecte per traslladar-lo a les aules a començament del curs vinent.
UEC de la Florida comença a posar en marxa la primera fase del projecte, d’anàlisi i definició comptant amb una forta implicació dels professionals que estan al capdavant d’aquesta unitat.
A l’Institut Escola Puig i Gairalt participa l’alumnat de 1r i 2n d’ESO que, entre altres projectes, han creat biomaterials amb resina de pi i restes orgàniques, han fet pastilles de sabó amb restes d’oli i han fet cotó amb pinyols d’advocat.
Alumnes de quatre centres educatius de l’Hospitalet participen al projecte Remix The School (Distributed), organitzat per FAB LAB Barcelona i el Consolat dels Estats Units a Barcelona, que compta amb el suport del servei educatiu de Torre Barrina.
"Es tracta d’introduir els conceptes bàsics d’economia circular a través de les matèries STEAM (ciència, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques), i l’aprenentatge actiu i vivencial. D’aquesta manera també es fomenten les vocacions d’infants i joves en aquestes disciplines", asseguren fonts municipals.
En el projecte participen l’Institut Escola Puig i Gairalt, de Pubilla Cases; l’escola Pare Enric d'Ossó, de Bellvitge, i la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC), de la Florida, que atén alumnat de dos centres del barri. Són quatre dels 10 centres de l’àrea metropolitana que participen en el projecte.
El projecte Remix The School (Distributed) vol crear una plataforma per proporcionar experiències maker, STEAM i d’aprenentatge actiu en els centres educatius. D’aquesta forma, les escoles i els instituts poden aprofitar-la i incorporar-la al seu model pedagògic per donar solucions imaginatives basades en el disseny, la cocreació i les tecnologies digitals als problemes locals. Amb això, es vol crear una comunitat pràctica que comparteixi el coneixement generat i sigui el començament d’un ecosistema sostenible, verd i creatiu en tot Catalunya.
El projecte es centra en les 7R del desenvolupament sostenible: reduir, reutilitzar, reciclar, respectar, reparar, reflexionar i rebuig. La proposta convida l’alumnat a expressar-se artísticament mentre dissenyen biomaterials amb residus d'aliments mitjançant tècniques artesanals i de fabricació digital. "L'objectiu final del projecte és consolidar el pont entre escola i centre creatiu. Aquesta relació vol transformar l'escola per fer-la més inclusiva, creadora, col·laborativa i circular", expliquen des del consistori.
El projecte va començar el gener, amb una primera fase en la qual la FAB LAB Barcelona va treballar amb els docents per donar-los la formació i les eines que després els permeten desenvolupar les activitats a les aules.
Els tres centres de la ciutat que hi participen es troben en diferents etapes del projecte. A l'Institut Escola Puig i Gairalt treballen el projecte a les aules amb la complicitat de la comunitat educativa (alumnat i professorat del centre, famílies...) i comerços de l'entorn. Tota la informació generada la pengen en el web i en el canal Youtube del centre.
A l'Escola Pare Enric d'Ossó l'equip docent treballa el projecte per traslladar-lo a les aules a començament del curs vinent.
UEC de la Florida comença a posar en marxa la primera fase del projecte, d’anàlisi i definició comptant amb una forta implicació dels professionals que estan al capdavant d’aquesta unitat.
A l’Institut Escola Puig i Gairalt participa l’alumnat de 1r i 2n d’ESO que, entre altres projectes, han creat biomaterials amb resina de pi i restes orgàniques, han fet pastilles de sabó amb restes d’oli i han fet cotó amb pinyols d’advocat.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169