ÁREA METROPOLITANA
Avanza anuncia que renovarà més del 70% de la flota d'autobusos en els pròxims mesos
L'operador del Baix Llobregat Sud ha tornat a demanar disculpes als usuaris per les incidències en el servei
![[Img #43599]](https://elfar.cat/upload/images/07_2022/2772_fukpe0xwiae7w22.jpg)
Avanza, pertanyent a la companyia multinacional de mobilitat global Mobility ADO, gestionarà la renovació dels autobusos urbans i metropolitans que presten el servei entre Barcelona i els municipis de la comarca del Baix Llobregat com Castelldefels, Gavà i Viladecans, amb la finalitat de "corregir la deficient situació en la que en l’actualitat s'està prestant el servei, modernitzant-lo i millorant-lo".
La renovació consistirà en la incorporació, de manera progressiva, de nous autobusos elèctrics, híbrids i híbrids endollables de titularitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que vindran a substituir els autobusos provisionals i els més antics de la flota que van ser subrogats de l'anterior empresa operadora i que pel seu deficient estat de manteniment, entre altres qüestions, estaven generant queixes dels usuaris del traspàs del servei el desembre del 2021.
En un comunicat, i en reposta a la demana d'usuaris, dels propis alcaldes dels municipis afectats i de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) de modernitzar i transformar tota la flota d'autobusos, la concessionària ha anunciat que gestionarà "amb urgència" la incorporació dels nous vehicles i posarà en servei entre els pròxims mesos de desembre i gener un total de 136 autobusos de tecnologia avançada i neta (elèctrics, híbrids i híbrids endollables), tots ells finançats íntegrament per l’AMB, com preveu el contracte amb l’administració metropolitana.
Avanza assegura que la majoria dels problemes que s'estan produint en el servei (retards, falta de disponibilitat de flota, avaries, etc.) "són generats pel mal estat, dèficit de manteniment i excés d'antiguitat de la flota subrogada de l'anterior operador del servei".
Davant d'aquesta situació, a més de la incorporació de nova flota, i de forma acordada amb l’AMB, incorporarà a més una sèrie de mesures de caràcter extraordinari "per a revertir aquesta situació i millorar el servei". Entre aquestes mesures figuren la posada en servei, a mitjans del mes de juliol, de 13 nous vehicles (5 autobusos Iveco i 8 nous autobusos Híbrids de Solaris cedits per AMB); el reforç extraordinari amb personal d'altres xarxes d'Aavanza; la posada en marxa del projecte de reorganització integral del sistema de treball en taller, la intensificació de campanyes especials de reparació i renovació d'equips d'aire condicionat i actuacions de suport extraordinari amb serveis postvenda dels fabricants.
L'empresa, davant aquesta situació "de caràcter excepcional", ha tornat a demanar disculpes als seus usuaris per les afectacions en el servei tot indicant que s'estan posant tots els mitjans humans i materials necessaris per a revertir la situació. “Volem reiterar les nostres disculpes a tots els nostres usuaris per tots els inconvenients i molèsties que han vingut patint en els últims dies i manifestar-los el nostre compromís que amb les mesures extraordinàries que estem implementant i amb l'esforç de tot l'equip humà d'Avanza, revertirem la situació, posant el servei a l'altura de les exigències de l’AMB, dels municipis, d’Avanza i dels usuaris que diàriament fan ús els nostres serveis d’autobús”, ha assegurat el director d'Avanza Catalunya, Rafael Cortés.
Avanza és actualment, és el primer operador privat d'Espanya de transport urbà i metropolità amb autobús. Compta amb una flota superior a 2.400 autobusos, gestionada per un equip de més de 7.000 empleats, i transporta a més de 300 milions de persones a l'any.
Avanza, pertanyent a la companyia multinacional de mobilitat global Mobility ADO, gestionarà la renovació dels autobusos urbans i metropolitans que presten el servei entre Barcelona i els municipis de la comarca del Baix Llobregat com Castelldefels, Gavà i Viladecans, amb la finalitat de "corregir la deficient situació en la que en l’actualitat s'està prestant el servei, modernitzant-lo i millorant-lo".
La renovació consistirà en la incorporació, de manera progressiva, de nous autobusos elèctrics, híbrids i híbrids endollables de titularitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que vindran a substituir els autobusos provisionals i els més antics de la flota que van ser subrogats de l'anterior empresa operadora i que pel seu deficient estat de manteniment, entre altres qüestions, estaven generant queixes dels usuaris del traspàs del servei el desembre del 2021.
En un comunicat, i en reposta a la demana d'usuaris, dels propis alcaldes dels municipis afectats i de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) de modernitzar i transformar tota la flota d'autobusos, la concessionària ha anunciat que gestionarà "amb urgència" la incorporació dels nous vehicles i posarà en servei entre els pròxims mesos de desembre i gener un total de 136 autobusos de tecnologia avançada i neta (elèctrics, híbrids i híbrids endollables), tots ells finançats íntegrament per l’AMB, com preveu el contracte amb l’administració metropolitana.
Avanza assegura que la majoria dels problemes que s'estan produint en el servei (retards, falta de disponibilitat de flota, avaries, etc.) "són generats pel mal estat, dèficit de manteniment i excés d'antiguitat de la flota subrogada de l'anterior operador del servei".
Davant d'aquesta situació, a més de la incorporació de nova flota, i de forma acordada amb l’AMB, incorporarà a més una sèrie de mesures de caràcter extraordinari "per a revertir aquesta situació i millorar el servei". Entre aquestes mesures figuren la posada en servei, a mitjans del mes de juliol, de 13 nous vehicles (5 autobusos Iveco i 8 nous autobusos Híbrids de Solaris cedits per AMB); el reforç extraordinari amb personal d'altres xarxes d'Aavanza; la posada en marxa del projecte de reorganització integral del sistema de treball en taller, la intensificació de campanyes especials de reparació i renovació d'equips d'aire condicionat i actuacions de suport extraordinari amb serveis postvenda dels fabricants.
L'empresa, davant aquesta situació "de caràcter excepcional", ha tornat a demanar disculpes als seus usuaris per les afectacions en el servei tot indicant que s'estan posant tots els mitjans humans i materials necessaris per a revertir la situació. “Volem reiterar les nostres disculpes a tots els nostres usuaris per tots els inconvenients i molèsties que han vingut patint en els últims dies i manifestar-los el nostre compromís que amb les mesures extraordinàries que estem implementant i amb l'esforç de tot l'equip humà d'Avanza, revertirem la situació, posant el servei a l'altura de les exigències de l’AMB, dels municipis, d’Avanza i dels usuaris que diàriament fan ús els nostres serveis d’autobús”, ha assegurat el director d'Avanza Catalunya, Rafael Cortés.
Avanza és actualment, és el primer operador privat d'Espanya de transport urbà i metropolità amb autobús. Compta amb una flota superior a 2.400 autobusos, gestionada per un equip de més de 7.000 empleats, i transporta a més de 300 milions de persones a l'any.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98