Viernes, 19 de Septiembre de 2025

Actualizada

Viernes, 19 de Septiembre de 2025 a las 15:58:46 horas

| 723
Lunes, 18 de Julio de 2022
VILADECANS

Un proveïdor municipal va ser objecte de 'phishing' el 2020

La "ràpida reacció" de la tresoreria, segons informen des de l'Ajuntament, va aconseguir que es recuperessin 367.700 euros del 544.300 estafats

[Img #43792]

 

Arran de la publicació ahir al diari La Vanguardia d'una informació que feia referència als estafadors informàtics que havien robat vuit milions a entitats públiques catalanes, l'Ajuntament de Viladecans ha reconegut avui haver estat víctima d'aquesta estafa.

 

Segons han informat en un comunicat des del consistori, entre agost i novembre del 2020 un proveïdor municipal va ser objecte de phishing, una presumpta suplantació de personalitat –identificant un número de compte bancari que no era el seu– per l’obtenció del pagament de determinades factures per un import superior als 544.000 euros.

 

Una vegada detectat, per part de l’entitat bancària, el presumpte delicte que estava patint el seu client, ho va comunicar a l’Ajuntament el 4 de novembre de 2020. "En aquell moment, amb urgència, en coordinació amb els responsables bancaris, es va procedir a retrocedir el màxim de transferències possibles, minimitzant així el perjudici causat tant a la contractista com a l’Ajuntament de Viladecans", asseguren fonts municipals.

 

El resultat d’aquesta "ràpida reacció" va ser la recuperació de diversos pagaments de factures per import de 367.700 euros. Per tant, el perjudici que es causa, de moment, a l’empresa proveïdora i a l’Ajuntament de Viladecans ascendeix a 176.500 euros.

 

Paral·lelament, es va presentar una denúncia davant els Mossos d’Esquadra per la presumpta comissió d’un delicte d’estafa. Al llarg d’aquests mesos, el consitori viladecanenc ha comparegut davant del Jutjat Instructor exercint l’acusació particular en la causa judicial incoada, respectant el secret de sumari.

 

"Aquests fets no van tenir cap conseqüència en la prestació dels serveis municipals, que es van continuar desenvolupant amb normalitat", asseguren des de l'Ajuntament.

 

Després d'aquest episodi de possible phishing patit per un proveïdor, el consistori ha revisat tots els procediments de domiciliació i manifestació de comptes de pagament perquè s'adaptin constantment a les noves formes de delinqüència a internet i minimitzar riscos futurs.

 

Actualment, els serveis jurídics municipals han demanat el bloqueig del compte bancari i la posada a disposició a l'Ajuntament de les quantitats que pugui haver-hi, i s'està a l'espera de la corresponent resolució judicial que ho autoritzi.

 

L'Ajuntament de Viladecans confia que la investigació policial i judicial "arribi a bon port" i els autors del delicte "siguin detinguts i rebin el càstig corresponent". Tanmateix, vol agrair als responsables policials, judicials i bancaris "la professionalitat demostrada".

 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.