MOLINS DE REI
Disminueixen les queixes rebudes a l’administració local
El 2021 va registrar 632, una xifra inferior respecte les 756 del 2020
![[Img #43911]](https://elfar.cat/upload/images/07_2022/6940_6849_4663_165_thum_4731_molins.jpg)
L’Ajuntament de Molins de Rei va rebre el 2021 un total de 632 queixes, una xifra inferior respecte les 756 del 2020, segons s'ha donat a conèixer a l’Informe anual del Síndic de Greuges amb relació a les actuacions que ha dut a terme l’any passat i també de la Memòria del Projecte de Queixes, Suggeriments, Peticions i Agraïments de l’any anterior.
"El canal de queixes i suggeriments es consolida com un canal de comunicació de la ciutadania amb l’Ajuntament i malgrat que el temps mitjà de resposta per part de l’Ajuntament ha augmentat, passant dels 22,7 dies a 38,2, l’Ajuntament és conscient que hi ha marge de millora i continua treballant dia a dia per donar una millor resposta a la ciutadania", asseguren fonts municipals.
Per altra banda, el consistori destaca que el canal de comunicació que més ha crescut en el darrer any és l’espai Preguntes a l’alcalde de Ràdio Molins de Rei, que ha aglutinat 74 entrades durant el 2021 davant les 17 que va rebre el 2020.
Durant el 2021, el Síndic de Greuges va rebre 50 queixes i 55 consultes provinents de la ciutadania de Molins de Rei, de les quals 18 anaven adreçades a l’Ajuntament, xifra molt similar a la de l’any anterior (19). De les 18 reclamacions rebudes, l’Ajuntament en va contestar 17. En total, comptant amb les que havien quedat pendents de l’any anterior, van ser 24 les actuacions finalitzades.
Per altra banda, de l’informe se n’extreu que el temps mitjà de resposta per part de l’Ajuntament a les reclamacions del Síndic de Greuges ha disminuït considerablement, ja que ha passat de 178,2 dies, el 2020, a 42,8 dies el 2021. A més, es tracta de la dada més baixa del període inclòs a l’informe (2017-2021).
L’Informe del Síndic de Greuges, també recollia el compliment per part de l’Ajuntament de la normativa en matèria de transparència. Així, l’informe mostra els punts forts i els aspectes a millorar en l’exercici del dret d’accés a la informació pública. Segons aquest estudi, l’Ajuntament de Molins de Rei destaca especialment en els àmbits garantia, d’accessibilitat i de comprensió, oferint en aquest últim aspecte una informació comprensible, amb un llenguatge planer i entenedor.
![[Img #43911]](https://elfar.cat/upload/images/07_2022/6940_6849_4663_165_thum_4731_molins.jpg)
L’Ajuntament de Molins de Rei va rebre el 2021 un total de 632 queixes, una xifra inferior respecte les 756 del 2020, segons s'ha donat a conèixer a l’Informe anual del Síndic de Greuges amb relació a les actuacions que ha dut a terme l’any passat i també de la Memòria del Projecte de Queixes, Suggeriments, Peticions i Agraïments de l’any anterior.
"El canal de queixes i suggeriments es consolida com un canal de comunicació de la ciutadania amb l’Ajuntament i malgrat que el temps mitjà de resposta per part de l’Ajuntament ha augmentat, passant dels 22,7 dies a 38,2, l’Ajuntament és conscient que hi ha marge de millora i continua treballant dia a dia per donar una millor resposta a la ciutadania", asseguren fonts municipals.
Per altra banda, el consistori destaca que el canal de comunicació que més ha crescut en el darrer any és l’espai Preguntes a l’alcalde de Ràdio Molins de Rei, que ha aglutinat 74 entrades durant el 2021 davant les 17 que va rebre el 2020.
Durant el 2021, el Síndic de Greuges va rebre 50 queixes i 55 consultes provinents de la ciutadania de Molins de Rei, de les quals 18 anaven adreçades a l’Ajuntament, xifra molt similar a la de l’any anterior (19). De les 18 reclamacions rebudes, l’Ajuntament en va contestar 17. En total, comptant amb les que havien quedat pendents de l’any anterior, van ser 24 les actuacions finalitzades.
Per altra banda, de l’informe se n’extreu que el temps mitjà de resposta per part de l’Ajuntament a les reclamacions del Síndic de Greuges ha disminuït considerablement, ja que ha passat de 178,2 dies, el 2020, a 42,8 dies el 2021. A més, es tracta de la dada més baixa del període inclòs a l’informe (2017-2021).
L’Informe del Síndic de Greuges, també recollia el compliment per part de l’Ajuntament de la normativa en matèria de transparència. Així, l’informe mostra els punts forts i els aspectes a millorar en l’exercici del dret d’accés a la informació pública. Segons aquest estudi, l’Ajuntament de Molins de Rei destaca especialment en els àmbits garantia, d’accessibilitat i de comprensió, oferint en aquest últim aspecte una informació comprensible, amb un llenguatge planer i entenedor.






Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.3