L'HOSPITALET
Entren en funcionament dos nous radars fixos a la Ronda Litoral
L'objectiu d'aquests nous cinemòmetres és reduir la velocitat excessiva així com la sinistralitat viària
![[Img #43946]](https://elfar.cat/upload/images/07_2022/4367_fyglygix0aersad.jpg)
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha posat en funcionament avui dos nous radars fixos a la B-10, o Ronda Litoral, a l’Hospitalet, un en cada sentit de la circulació, amb l’objectiu de reduir la velocitat excessiva, així com la sinistralitat viària en aquest punt. "Aquests sistemes de control de la velocitat responen a les directrius fixades en el Pla de seguretat viària (PSV) 2021-2023 i són una eina eficaç per assolir els objectius europeus de reducció de les víctimes", asseguren des de l'organisme.
En concret, es posarà en marxa un radar fix multicarril en cada sentit de la marxa al quilòmetre 18,5 de la B-10, on el límit màxim de velocitat permès és de 80 km/h.
Actualment, i comptant aquests nous cinemòmetres, a la xarxa viària catalana hi ha 248 punts de control, dels quals 38 són radars de tram. Els radars estan distribuïts tant en vies principals com secundàries, seguint criteris de priorització dels punts o trams on és necessari reduir la sinistralitat, i "han demostrat que resulten efectius com a elements dissuasius per disminuir l’accidentalitat", expliquen des del SCT.
La velocitat excessiva és un dels principals factors concurrents de la sinistralitat viària. A Catalunya, l’any 2021 la velocitat excessiva o inadequada va intervenir com a causa en el 17,4% dels accidents amb víctimes en vies interurbanes i va augmentar la presència en la casuística de la sinistralitat respecte al 2019 (11,9%).
En cas d’accident, s’ha evidenciat que com més elevada és la velocitat dels vehicles, més alta és la violència de l’impacte, es redueix notablement l’efectivitat dels dispositius de seguretat passiva, com el cinturó de seguretat o el casc, i s’incrementa, per tant, el risc de mortalitat i de patir lesions amb seqüeles greus permanents. És per això que des del Departament d’Interior i des del Servei Català de Trànsit, continuen apostant per la presència de radars a la xarxa viària catalana amb la finalitat de disminuir l’accidentalitat.
"Els radars, juntament amb la vigilància i les campanyes intensives de control de la velocitat que es fan des de Mossos d’Esquadra i les Policies locals, són actualment elements fonamentals per a la consecució de l’anomenada Visió Zero pel que fa a sinistralitat viària", certifiquen.
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha posat en funcionament avui dos nous radars fixos a la B-10, o Ronda Litoral, a l’Hospitalet, un en cada sentit de la circulació, amb l’objectiu de reduir la velocitat excessiva, així com la sinistralitat viària en aquest punt. "Aquests sistemes de control de la velocitat responen a les directrius fixades en el Pla de seguretat viària (PSV) 2021-2023 i són una eina eficaç per assolir els objectius europeus de reducció de les víctimes", asseguren des de l'organisme.
En concret, es posarà en marxa un radar fix multicarril en cada sentit de la marxa al quilòmetre 18,5 de la B-10, on el límit màxim de velocitat permès és de 80 km/h.
Actualment, i comptant aquests nous cinemòmetres, a la xarxa viària catalana hi ha 248 punts de control, dels quals 38 són radars de tram. Els radars estan distribuïts tant en vies principals com secundàries, seguint criteris de priorització dels punts o trams on és necessari reduir la sinistralitat, i "han demostrat que resulten efectius com a elements dissuasius per disminuir l’accidentalitat", expliquen des del SCT.
La velocitat excessiva és un dels principals factors concurrents de la sinistralitat viària. A Catalunya, l’any 2021 la velocitat excessiva o inadequada va intervenir com a causa en el 17,4% dels accidents amb víctimes en vies interurbanes i va augmentar la presència en la casuística de la sinistralitat respecte al 2019 (11,9%).
En cas d’accident, s’ha evidenciat que com més elevada és la velocitat dels vehicles, més alta és la violència de l’impacte, es redueix notablement l’efectivitat dels dispositius de seguretat passiva, com el cinturó de seguretat o el casc, i s’incrementa, per tant, el risc de mortalitat i de patir lesions amb seqüeles greus permanents. És per això que des del Departament d’Interior i des del Servei Català de Trànsit, continuen apostant per la presència de radars a la xarxa viària catalana amb la finalitat de disminuir l’accidentalitat.
"Els radars, juntament amb la vigilància i les campanyes intensives de control de la velocitat que es fan des de Mossos d’Esquadra i les Policies locals, són actualment elements fonamentals per a la consecució de l’anomenada Visió Zero pel que fa a sinistralitat viària", certifiquen.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.154