COMARCA
Una nova lÃnia de FGC unirà el centre de Barcelona amb l'aeroport cada 15 minuts
El servei es realitzarà amb nous trens de 85 metres de longitud, cinc cotxes i capacitat per a 600 persones
![[Img #44113]](https://elfar.cat/upload/images/09_2022/7601_tren-trenes-fgc-conexion-aeropuerto-copia.jpg)
La nova connexió ferrovià ria rà pida que el Govern de la Generalitat prepara per enllaçar el centre de Barcelona amb l’aeroport del Prat s’oferirà amb deu trens que uniran la ciutat amb les terminals T1 i T2. El servei, que s'ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), es prestarà amb nous trens que està fabricant Alstom.
Â
Els trens tindran les caracterÃstiques especÃfiques per donar servei a l’aeroport, amb nombrosos espais per als equipatges i passadissos més amples per a facilitar la mobilitat interior. Inclouran, a més, els sistemes de senyalització, seguretat i informació al passatge més avançats de manera que s’assegurin els mà xims nivells de seguretat i de servei a l’usuari.
Â
Cadascun dels deu nous trens, de 85 metres de llarg, estarà format per cinc cotxes d'un pis, amb capacitat per a 600 passatgers i podran assolir una velocitat mà xima de servei de 120 km/h. Tot el tren serà de pis baix, excepte les zones de bogies i cabina, amb dobles portes de major amplada i situades a l’alçada d'andana. Els cotxes s'han dissenyat de manera que s'aprofiti al mà xim l'espai interior, per a maximitzar-lo i per a dotar el passatge d'un major confort. Disposaran d’endolls i punts de recà rrega USB a tots els seients i xarxa wifi.
Â
La nova connexió rà pida a l’aeroport comportarà millores respecte a l’oferta actual: prestarà servei a totes dues terminals de l’aeroport –actualment s’atura només a la T2– i tindrà el doble de freqüències, amb un tren cada 15 minuts i sempre a les mateixes hores. A més, es facilitarà l’embarcament als trens a la terminal T1, ja que en tot moment hi haurà un tren a l’andana rebent passatgers perquè tinguin temps d’acomodar-se.
Â
Segons expliquen des del departament de PolÃtiques Digitals i Territori, l’objectiu és que aquest nou servei s’assimili a models de les mateixes caracterÃstiques que ja existeixen en els principals aeroports europeus, com el Heathrow Express de Londres, l’Sprinter d’Amsterdam Schiphol, el City Airport Train de Viena o el Leonardo Express de Roma Fiumicino.
Â
Ferrocarrils ha formalitzat la compra dels trens aquest juliol, aixà com també la signatura del finançament de la inversió amb diverses entitats financeres i el Banc Europeu d’Inversions. El contracte inclou el subministrament de les 10 unitats (la primera està previst que arribi en tres anys) i el seu manteniment per a un perÃode de 15 anys, per un total de 177 milions.
Â
Â
La nova connexió ferrovià ria rà pida que el Govern de la Generalitat prepara per enllaçar el centre de Barcelona amb l’aeroport del Prat s’oferirà amb deu trens que uniran la ciutat amb les terminals T1 i T2. El servei, que s'ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), es prestarà amb nous trens que està fabricant Alstom.
Â
Els trens tindran les caracterÃstiques especÃfiques per donar servei a l’aeroport, amb nombrosos espais per als equipatges i passadissos més amples per a facilitar la mobilitat interior. Inclouran, a més, els sistemes de senyalització, seguretat i informació al passatge més avançats de manera que s’assegurin els mà xims nivells de seguretat i de servei a l’usuari.
Â
Cadascun dels deu nous trens, de 85 metres de llarg, estarà format per cinc cotxes d'un pis, amb capacitat per a 600 passatgers i podran assolir una velocitat mà xima de servei de 120 km/h. Tot el tren serà de pis baix, excepte les zones de bogies i cabina, amb dobles portes de major amplada i situades a l’alçada d'andana. Els cotxes s'han dissenyat de manera que s'aprofiti al mà xim l'espai interior, per a maximitzar-lo i per a dotar el passatge d'un major confort. Disposaran d’endolls i punts de recà rrega USB a tots els seients i xarxa wifi.
Â
La nova connexió rà pida a l’aeroport comportarà millores respecte a l’oferta actual: prestarà servei a totes dues terminals de l’aeroport –actualment s’atura només a la T2– i tindrà el doble de freqüències, amb un tren cada 15 minuts i sempre a les mateixes hores. A més, es facilitarà l’embarcament als trens a la terminal T1, ja que en tot moment hi haurà un tren a l’andana rebent passatgers perquè tinguin temps d’acomodar-se.
Â
Segons expliquen des del departament de PolÃtiques Digitals i Territori, l’objectiu és que aquest nou servei s’assimili a models de les mateixes caracterÃstiques que ja existeixen en els principals aeroports europeus, com el Heathrow Express de Londres, l’Sprinter d’Amsterdam Schiphol, el City Airport Train de Viena o el Leonardo Express de Roma Fiumicino.
Â
Ferrocarrils ha formalitzat la compra dels trens aquest juliol, aixà com també la signatura del finançament de la inversió amb diverses entitats financeres i el Banc Europeu d’Inversions. El contracte inclou el subministrament de les 10 unitats (la primera està previst que arribi en tres anys) i el seu manteniment per a un perÃode de 15 anys, per un total de 177 milions.
Â
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23