L'HOSPITALET
Fem tàndem comença les activitats en aliances per millorar l’aprenentatge d’infants i joves
Per vuitè curs consecutiu, el programa municipal uneix tots els centres públics de primària i gairebé tots els de secundària amb institucions o entitats per proposar activitats engrescadores que, alhora, singularitzen escoles i instituts
![[Img #44299]](https://elfar.cat/upload/images/09_2022/3570_ies-eduard-fontsere-museu-maritim.jpg)
El programa municipal Fem tàndem L’H es posa en marxa per vuitè curs consecutiu amb la participació de totes les escoles públiques i pràcticament tots els instituts públics de la ciutat.
Fem tàndem L’H, que es va engegar el curs 2015-2016, és un projecte transversal d’aliances que impulsa la col·laboració d’equipaments culturals i científics, institucions, entitats ciutadanes o ens de referència amb els centres públics. "L’objectiu és desenvolupar projectes dins el currículum acadèmic que introdueixin canvis metodològics que permetin millorar l’aprenentatge i garantir la igualtat d’oportunitats de tot l’alumnat. D’aquesta manera s’aconsegueix afavorir l’èxit escolar a través de la singularització dels centres públics de la ciutat", asseguren fonts municipals.
A través de Fem tàndem es proposen activitats singularitzades sobre temàtiques en les quals els col·laboradors estan especialitzats. El curs passat hi van participar més de vuit mil alumnes.
Del total de projectes, trenta-tres els gestiona la Regidoria d’Educació, onze la Regidoria de Cultura i quatre la Regidoria d’Innovació.
Dels que desenvolupa la Regidoria d’Educació, vint-i-dues són escoles públiques i onze instituts públics. Els programes se centren en robòtica, mitjans de comunicació, teatre, educació emocional, ciències, emprenedoria, lectura i biblioteca escolar, art, música, història, impressió 3D, anglès i art urbà, circ, gamificació, escacs i activitats marítimes. Per dur-los a terme, cada centre fa tàndem amb un equipament o una entitat com ara la Biblioteca Tecla Sala, el Museu de L’Hospitalet, la Fundació Arranz-Bravo, Bipolart, Televisió de L’Hospitalet, l’Idibell i el Museu Marítim de Barcelona.
Pel que fa als gestionats per la Regidoria de Cultura, deu escoles i un institut fan tàndem amb l’Escola Municipal de Música-Centre de les Arts: vuit centres fan música, dos fan dansa i un fa teatre. Les activitats, com a la resta, es fan dintre de l’horari escolar. A més, l’EMMCA desenvolupa projectes semblants amb el Centre d’Educació Especial L’Estel-Can Bori i amb l’escola bressol municipal La Casa dels Arbres. En total, un miler d’infants rep coneixements artístics en centres d’ensenyament públics de la ciutat.
Respecte als gestionats per la Regidoria d’Innovació, es desenvolupen amb l’equipament Torre Barrina i els centres implicats desenvolupen iniciatives relacionades amb la comunicació audiovisual.
El programa municipal Fem tàndem L’H es posa en marxa per vuitè curs consecutiu amb la participació de totes les escoles públiques i pràcticament tots els instituts públics de la ciutat.
Fem tàndem L’H, que es va engegar el curs 2015-2016, és un projecte transversal d’aliances que impulsa la col·laboració d’equipaments culturals i científics, institucions, entitats ciutadanes o ens de referència amb els centres públics. "L’objectiu és desenvolupar projectes dins el currículum acadèmic que introdueixin canvis metodològics que permetin millorar l’aprenentatge i garantir la igualtat d’oportunitats de tot l’alumnat. D’aquesta manera s’aconsegueix afavorir l’èxit escolar a través de la singularització dels centres públics de la ciutat", asseguren fonts municipals.
A través de Fem tàndem es proposen activitats singularitzades sobre temàtiques en les quals els col·laboradors estan especialitzats. El curs passat hi van participar més de vuit mil alumnes.
Del total de projectes, trenta-tres els gestiona la Regidoria d’Educació, onze la Regidoria de Cultura i quatre la Regidoria d’Innovació.
Dels que desenvolupa la Regidoria d’Educació, vint-i-dues són escoles públiques i onze instituts públics. Els programes se centren en robòtica, mitjans de comunicació, teatre, educació emocional, ciències, emprenedoria, lectura i biblioteca escolar, art, música, història, impressió 3D, anglès i art urbà, circ, gamificació, escacs i activitats marítimes. Per dur-los a terme, cada centre fa tàndem amb un equipament o una entitat com ara la Biblioteca Tecla Sala, el Museu de L’Hospitalet, la Fundació Arranz-Bravo, Bipolart, Televisió de L’Hospitalet, l’Idibell i el Museu Marítim de Barcelona.
Pel que fa als gestionats per la Regidoria de Cultura, deu escoles i un institut fan tàndem amb l’Escola Municipal de Música-Centre de les Arts: vuit centres fan música, dos fan dansa i un fa teatre. Les activitats, com a la resta, es fan dintre de l’horari escolar. A més, l’EMMCA desenvolupa projectes semblants amb el Centre d’Educació Especial L’Estel-Can Bori i amb l’escola bressol municipal La Casa dels Arbres. En total, un miler d’infants rep coneixements artístics en centres d’ensenyament públics de la ciutat.
Respecte als gestionats per la Regidoria d’Innovació, es desenvolupen amb l’equipament Torre Barrina i els centres implicats desenvolupen iniciatives relacionades amb la comunicació audiovisual.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.185