ÀREA METROPOLITANA
Una exposició dibuixa la futura transformació de les autopistes i carreteres en vies metropolitanes
“Metròpolis d'avingudes' es podrà veure a l’Espai Mercè Sala de TMB fins al proper 10 de gener
![[Img #44490]](https://elfar.cat/upload/images/09_2022/9705_ad7a8510-copia.jpg)
L’Espai Mercè Sala de TMB acull l'exposició l’exposició Metròpolis d’avingudes, que vol explicar el concepte d’avingudes metropolitanes que proposa el Pla director urbanÃstic metropolità , a partir dels resultats del concurs d’idees Nusos i Cruïlles, en el qual 53 equips van reflexionar sobre el futur de les infraestructures vià ries.
Â
Metròpolis d’avingudes mostra una ciutat imaginada en la qual vies, autopistes i carreteres s’han transformat en espais públics accessibles, sostenibles i integrats tant en la ciutat com en la natura. En aquesta metròpolis de futur existeix, per exemple, una Gran Via metropolitana que connecta tot el litoral amb els espais de més centralitat i els rius Besòs i Llobregat i ofereix nous accessos a les platges metropolitanes a peu, en bicicleta i en transport públic. A més, també recupera el carà cter vertebrador d’algunes vies patrimonials, com l’avinguda Reial, que des del carrer Paral·lel de Barcelona s’allarga fins a l’N-340 a les muntanyes d’Ordal.
Â
Sota el lema Grans carrers per a distà ncies curtes, la mostra imagina el paisatge futur d’aquests carrers majors de la metròpolis. "Un paisatge d’una ciutat accessible, saludable, segura i sostenible; un espai públic que aporta proximitat per a les persones i més continuïtat urbana i que facilita una mobilitat més sostenible", remarquen des de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
Â
L’exposició, oberta al públic fins al pròxim 10 de gener, mostra aquests conceptes a través de la representació grà fica i escrita. En un cantó, un mural de més de 25 metres dibuixa la xarxa d’avingudes metropolitanes i mostra com els nusos viaris es poden convertir en cruïlles, places, parcs i estacions intermodals. Davant per davant, un mural de textos sintetitza i destaca els missatges més rellevants. A més, els visitants es podran endur el catà leg gratuït de l’exposició, que recull un total de vuit articles que expliquen els conceptes principals per entendre la metròpolis d’avingudes.
Â
L’AMB, en el marc de les seves competències en urbanisme i espai públic, està treballant en diversos à mbits per planificar, dissenyar i executar la transformació de diferents infraestructures vià ries que en origen han estat pensades per al vehicle privat. En el marc del Pla director urbanÃstic metropolità , que es troba en procés de redacció, es proposa una xarxa d’avingudes metropolitanes que vertebra el transport públic i garanteix l’accessibilitat a peu i en bicicleta entre municipis. "Aquests grans carrers metropolitans concentraran usos, equipaments i espais públics que afavoriran la proximitat i l’accessibilitat entre municipis", remarquen des de l'organisme. Alguns carrers urbans connectaran municipis entre si i alhora els connectaran amb els espais oberts.
Â
En paral·lel, s’ha iniciat un procés participatiu, liderat per l’AMB i en col·laboració amb administracions, entitats i societat civil, per transformar l’antiga N-150 en l’Avinguda del Vallès. També, s’està actuant a l’antiga carretera C-245 per transformar-la en un carrer més urbà que integra un autobús d’altes prestacions i un carril bici entre els municipis de Castelldefels, Gavà , Viladecans, Sant Boi i Cornellà . Aquest projecte, actualment en fase d’obres, està impulsat per la Generalitat de Catalunya, l’AMB i els cinc ajuntaments metropolitans implicats.
Â
L’exposició explica els resultats del concurs d’idees Nusos i Cruïlles, un certamen de carà cter tècnic que ha obert un debat tècnic i professional multidisciplinari sobre el paper dels nusos i les infraestructures vià ries del futur. Un total de 53 equips han participat en el concurs, en què hi havia sis emplaçaments amb l’objectiu de proposar solucions en diversos punts de la metròpolis per revertir els forts impactes que les infraestructures vià ries generen al seu entorn urbà i ambiental. "Les propostes converteixen els nusos viaris actuals en veritables cruïlles, places, parcs i estacions, tot un canvi de paradigma en les seves funcions actuals exclusivament destinades a donar servei als vehicles motoritzats", expliquen les mateixes fonts.
Â
El juny del 2021 es va fer públic el resultat del concurs, amb sis equips guanyadors dels 29 participants en la darrera fase. Des de l'AMB asseguren que el futur Pla director urbanÃstic metropolità integrarà en les seves propostes les idees que han aportat els participants.
L’Espai Mercè Sala de TMB acull l'exposició l’exposició Metròpolis d’avingudes, que vol explicar el concepte d’avingudes metropolitanes que proposa el Pla director urbanÃstic metropolità , a partir dels resultats del concurs d’idees Nusos i Cruïlles, en el qual 53 equips van reflexionar sobre el futur de les infraestructures vià ries.
Â
Metròpolis d’avingudes mostra una ciutat imaginada en la qual vies, autopistes i carreteres s’han transformat en espais públics accessibles, sostenibles i integrats tant en la ciutat com en la natura. En aquesta metròpolis de futur existeix, per exemple, una Gran Via metropolitana que connecta tot el litoral amb els espais de més centralitat i els rius Besòs i Llobregat i ofereix nous accessos a les platges metropolitanes a peu, en bicicleta i en transport públic. A més, també recupera el carà cter vertebrador d’algunes vies patrimonials, com l’avinguda Reial, que des del carrer Paral·lel de Barcelona s’allarga fins a l’N-340 a les muntanyes d’Ordal.
Â
Sota el lema Grans carrers per a distà ncies curtes, la mostra imagina el paisatge futur d’aquests carrers majors de la metròpolis. "Un paisatge d’una ciutat accessible, saludable, segura i sostenible; un espai públic que aporta proximitat per a les persones i més continuïtat urbana i que facilita una mobilitat més sostenible", remarquen des de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
Â
L’exposició, oberta al públic fins al pròxim 10 de gener, mostra aquests conceptes a través de la representació grà fica i escrita. En un cantó, un mural de més de 25 metres dibuixa la xarxa d’avingudes metropolitanes i mostra com els nusos viaris es poden convertir en cruïlles, places, parcs i estacions intermodals. Davant per davant, un mural de textos sintetitza i destaca els missatges més rellevants. A més, els visitants es podran endur el catà leg gratuït de l’exposició, que recull un total de vuit articles que expliquen els conceptes principals per entendre la metròpolis d’avingudes.
Â
L’AMB, en el marc de les seves competències en urbanisme i espai públic, està treballant en diversos à mbits per planificar, dissenyar i executar la transformació de diferents infraestructures vià ries que en origen han estat pensades per al vehicle privat. En el marc del Pla director urbanÃstic metropolità , que es troba en procés de redacció, es proposa una xarxa d’avingudes metropolitanes que vertebra el transport públic i garanteix l’accessibilitat a peu i en bicicleta entre municipis. "Aquests grans carrers metropolitans concentraran usos, equipaments i espais públics que afavoriran la proximitat i l’accessibilitat entre municipis", remarquen des de l'organisme. Alguns carrers urbans connectaran municipis entre si i alhora els connectaran amb els espais oberts.
Â
En paral·lel, s’ha iniciat un procés participatiu, liderat per l’AMB i en col·laboració amb administracions, entitats i societat civil, per transformar l’antiga N-150 en l’Avinguda del Vallès. També, s’està actuant a l’antiga carretera C-245 per transformar-la en un carrer més urbà que integra un autobús d’altes prestacions i un carril bici entre els municipis de Castelldefels, Gavà , Viladecans, Sant Boi i Cornellà . Aquest projecte, actualment en fase d’obres, està impulsat per la Generalitat de Catalunya, l’AMB i els cinc ajuntaments metropolitans implicats.
Â
L’exposició explica els resultats del concurs d’idees Nusos i Cruïlles, un certamen de carà cter tècnic que ha obert un debat tècnic i professional multidisciplinari sobre el paper dels nusos i les infraestructures vià ries del futur. Un total de 53 equips han participat en el concurs, en què hi havia sis emplaçaments amb l’objectiu de proposar solucions en diversos punts de la metròpolis per revertir els forts impactes que les infraestructures vià ries generen al seu entorn urbà i ambiental. "Les propostes converteixen els nusos viaris actuals en veritables cruïlles, places, parcs i estacions, tot un canvi de paradigma en les seves funcions actuals exclusivament destinades a donar servei als vehicles motoritzats", expliquen les mateixes fonts.
Â
El juny del 2021 es va fer públic el resultat del concurs, amb sis equips guanyadors dels 29 participants en la darrera fase. Des de l'AMB asseguren que el futur Pla director urbanÃstic metropolità integrarà en les seves propostes les idees que han aportat els participants.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98