EL PRAT
El Servei de Mediació de l'Ajuntament celebra el seu 25è aniversari
Va ser un dels primer que es va posar en marxa a Catalunya i arreu de l’Estat l’any 1997 i des de llavors ha intervingut en uns 4.000 casos
![[Img #44789]](https://elfar.cat/upload/images/10_2022/1339_img_20211203_122350.jpg)
Â
En el marc del 25è aniversari del Servei de Mediació de l’Ajuntament del Prat, la ciutat organitza una taula rodona amb experts i expertes en mediació i persones que treballen en aquest à mbit des de diferents administracions i localitats catalanes.
Â
El Servei de Mediació de l’Ajuntament del Prat, que facilita la resolució de conflictes per vies alternatives a la judicial, va ser un dels primer que es va posar en marxa a Catalunya i arreu de l’Estat l’any 1997.
Â
"Més de dues dècades després de la posada en marxa del servei del Prat, la mediació està molt més estesa arreu del paÃs. La seva expansió es va produir especialment des de l’any 2010 amb el suport de la Diputació de Barcelona, que va facilitar la implantació de programes de mediació en l’à mbit local en diferents municipis de la provÃncia o bé el reforç dels ja existents, com en el cas del Prat", asseguren fonts municipals. Â
Â
L’evolució històrica de la mediació arreu del territori, aixà com la seva importà ncia en l’actualitat i el paper capdavanter de la ciutat del Prat en la matèria, seran alguns dels temes que es tractaran a la taula rodona que s’organitzarà sobre el tema, que tindrà lloc el dijous 3 de novembre entre les 10 i les 12.30 h. al Cèntric Espai Cultural. Per part del Prat, intervindrà a la taula rodona Xavier Jiménez Terrer, fundador i responsable del Servei de Mediació al municipi entre 1997 i 2019. La seva ponència es titularà 25 anys d’història d’un servei pioner i de referència a Catalunya.
Â
Després de la seva ponència inicial, es farà la taula rodona Mediació, compromÃs i convivència: els conflictes serveixen per alguna cosa?, en què prendran part quatre persones expertes i que s’encarreguen (o han estat responsables) de diversos programes de mediació d’à mbit local o català . Els ponents seran Fà tima Ghailan, mediadora i responsable del servei de mediació de Cunit; Robert Gimeno Vidal, ex responsable dels programes de Prevenció i Mediació Comunità ria al Departament de JustÃcia de la Generalitat; Ã’scar Negredo, mediador i responsable del servei de mediació de l'Hospitalet de Llobregat, i Mònica AlbertÃ, mediadora i assessora del Departament  d’Educació de la Generalitat.
Â
Suport a més de 8.000 persones
Â
Coincidint amb el 25è aniversari del Servei de Mediació del Prat, l’Ajuntament ha fet balanç de l’activitat que ha desenvolupat des dels seus orÃgens i de la situació actual.  Des de l’any 1997, aquest servei ha intervingut en més de 4.000 casos, amb què ha donat suport a més de 8.000 persones. Inicialment, la seva activitat era menor que l’actual i els primers anys atenia prop de 70 casos a l’any, mentre que actualment es mou en una forquilla d’entre 200 i 300 (220 l’any 2021 amb 421 persones implicades). Les persones ateses pel Servei de Mediació l’han valorat amb una puntuació d’entre 8 i 9 sobre 10 durant els darrers anys.
Â
La gran majoria de casos atesos (80% el 2021) corresponen a la vessant de la mediació comunità ria. Aquest programa planteja un sistema de resolució de conflictes que ofereix una alternativa a la via judicial, a partir de l’establiment d’un espai de dià leg acompanyat. Les mediadores tracten d’aportar perspectiva a les parts, garantint els principis d’imparcialitat i confidencialitat. Els motius més freqüents d’aquests conflictes són els sorolls o les dificultats de relació. La resta de casos atesos corresponen a conflictes relacionats amb la convivència familiar, l’ús de l’espai públic o la convivència amb animals domèstics. Més recentment, s’han començat a realitzar acompanyaments en casos de conflictes dins l’à mbit escolar.
Â
Una part més petita de casos (20% del total del servei el 2021) corresponen a la vessant de la mediació reparadora, que promou que les persones que hagin comès alguna infracció de l’ordenança municipal de convivència i civisme puguin reparar el dany causat fent accions en benefici de la comunitat. En cas d’acollir-s’hi voluntà riament, les persones no han d’assumir la sanció econòmica corresponent. Els tipus d’infraccions més habituals de les persones que s’hi han acollit estan vinculades al consum de alcohol a la via pública, actituds no respectuoses cap als agents de la policia local o molèsties veïnals. El servei també té dues col·laboracions importants amb el Departament de JustÃcia a través de les Mesures Penals Alternatives i la JustÃcia Juvenil.
Â
Aquestes dues vessants de la mediació es complementen des de finals del 2018 amb el Servei de Bon Veïnatge i Convivència. "Professionals del servei treballen, a partir de l’assessorament, l’acompanyament i la formació, per prevenir que sorgeixin els conflictes a les comunitats veïnals o l’espai públic o perquè es resolguin en la seva fase inicial, sense que es dilatin o s’agreugin en el temps, en un estadi previ a aquell que faria necessà ria la mediació", expliquen des del consistori.
Â
En el marc del 25è aniversari del Servei de Mediació de l’Ajuntament del Prat, la ciutat organitza una taula rodona amb experts i expertes en mediació i persones que treballen en aquest à mbit des de diferents administracions i localitats catalanes.
Â
El Servei de Mediació de l’Ajuntament del Prat, que facilita la resolució de conflictes per vies alternatives a la judicial, va ser un dels primer que es va posar en marxa a Catalunya i arreu de l’Estat l’any 1997.
Â
"Més de dues dècades després de la posada en marxa del servei del Prat, la mediació està molt més estesa arreu del paÃs. La seva expansió es va produir especialment des de l’any 2010 amb el suport de la Diputació de Barcelona, que va facilitar la implantació de programes de mediació en l’à mbit local en diferents municipis de la provÃncia o bé el reforç dels ja existents, com en el cas del Prat", asseguren fonts municipals. Â
Â
L’evolució històrica de la mediació arreu del territori, aixà com la seva importà ncia en l’actualitat i el paper capdavanter de la ciutat del Prat en la matèria, seran alguns dels temes que es tractaran a la taula rodona que s’organitzarà sobre el tema, que tindrà lloc el dijous 3 de novembre entre les 10 i les 12.30 h. al Cèntric Espai Cultural. Per part del Prat, intervindrà a la taula rodona Xavier Jiménez Terrer, fundador i responsable del Servei de Mediació al municipi entre 1997 i 2019. La seva ponència es titularà 25 anys d’història d’un servei pioner i de referència a Catalunya.
Â
Després de la seva ponència inicial, es farà la taula rodona Mediació, compromÃs i convivència: els conflictes serveixen per alguna cosa?, en què prendran part quatre persones expertes i que s’encarreguen (o han estat responsables) de diversos programes de mediació d’à mbit local o català . Els ponents seran Fà tima Ghailan, mediadora i responsable del servei de mediació de Cunit; Robert Gimeno Vidal, ex responsable dels programes de Prevenció i Mediació Comunità ria al Departament de JustÃcia de la Generalitat; Ã’scar Negredo, mediador i responsable del servei de mediació de l'Hospitalet de Llobregat, i Mònica AlbertÃ, mediadora i assessora del Departament  d’Educació de la Generalitat.
Â
Suport a més de 8.000 persones
Â
Coincidint amb el 25è aniversari del Servei de Mediació del Prat, l’Ajuntament ha fet balanç de l’activitat que ha desenvolupat des dels seus orÃgens i de la situació actual.  Des de l’any 1997, aquest servei ha intervingut en més de 4.000 casos, amb què ha donat suport a més de 8.000 persones. Inicialment, la seva activitat era menor que l’actual i els primers anys atenia prop de 70 casos a l’any, mentre que actualment es mou en una forquilla d’entre 200 i 300 (220 l’any 2021 amb 421 persones implicades). Les persones ateses pel Servei de Mediació l’han valorat amb una puntuació d’entre 8 i 9 sobre 10 durant els darrers anys.
Â
La gran majoria de casos atesos (80% el 2021) corresponen a la vessant de la mediació comunità ria. Aquest programa planteja un sistema de resolució de conflictes que ofereix una alternativa a la via judicial, a partir de l’establiment d’un espai de dià leg acompanyat. Les mediadores tracten d’aportar perspectiva a les parts, garantint els principis d’imparcialitat i confidencialitat. Els motius més freqüents d’aquests conflictes són els sorolls o les dificultats de relació. La resta de casos atesos corresponen a conflictes relacionats amb la convivència familiar, l’ús de l’espai públic o la convivència amb animals domèstics. Més recentment, s’han començat a realitzar acompanyaments en casos de conflictes dins l’à mbit escolar.
Â
Una part més petita de casos (20% del total del servei el 2021) corresponen a la vessant de la mediació reparadora, que promou que les persones que hagin comès alguna infracció de l’ordenança municipal de convivència i civisme puguin reparar el dany causat fent accions en benefici de la comunitat. En cas d’acollir-s’hi voluntà riament, les persones no han d’assumir la sanció econòmica corresponent. Els tipus d’infraccions més habituals de les persones que s’hi han acollit estan vinculades al consum de alcohol a la via pública, actituds no respectuoses cap als agents de la policia local o molèsties veïnals. El servei també té dues col·laboracions importants amb el Departament de JustÃcia a través de les Mesures Penals Alternatives i la JustÃcia Juvenil.
Â
Aquestes dues vessants de la mediació es complementen des de finals del 2018 amb el Servei de Bon Veïnatge i Convivència. "Professionals del servei treballen, a partir de l’assessorament, l’acompanyament i la formació, per prevenir que sorgeixin els conflictes a les comunitats veïnals o l’espai públic o perquè es resolguin en la seva fase inicial, sense que es dilatin o s’agreugin en el temps, en un estadi previ a aquell que faria necessà ria la mediació", expliquen des del consistori.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.154