Sábado, 04 de Octubre de 2025

Actualizada

Viernes, 03 de Octubre de 2025 a las 16:35:33 horas

| 389
Miércoles, 26 de Octubre de 2022
L'HOSPITALET

El projecte 'Violència zero des dels zero' s’ampliarà a tres escoles bressol municipals més

Professionals de La Casa del Parc, La Casa de la Muntanya i La Casa de les Flors participen en la formació 'La coeducació com a prevenció de les violències masclistes'

[Img #44931]

 

Una trentena d’educadores i educadors de tres escoles bressol municipals de la zona nord de la ciutat −La Casa del Parc, de la Torrassa; La Casa de la Muntanya, de Sanfeliu, i La Casa de les Flors, de la Florida− participen en la formació La coeducació com a prevenció de les violències masclistes.

 

L’acció s’emmarca dins del projecte Violència zero des dels zero, de formació i actuació per trencar estereotips i rols de gènere, i tenir cura del llenguatge sexista. "El seu objectiu és incorporar i implementar la perspectiva de gènere a les pràctiques educatives, tenint en compte que la coeducació és el primer esglaó per a la prevenció de les violències masclistes", asseguren fonts municipals.

 

El projecte dona continuïtat al treball realitzat amb les escoles bressol de La Casa dels Arbres i La Casa dels Contes, on s’ha generat un grup de famílies que promouen la incorporació de la coeducació als centres educatius.

 

"Amb aquesta formació es pretén compartir un marc conceptual comú, donant elements pràctics que afavoreixin les bones pràctiques coeducatives en l’etapa educativa de zero a tres anys", expliquen des del consistori.

 

La proposta forma part del Pla director per a la igualtat de gènere de l’Hospitalet, i sorgeix del Programa Municipal per la Dona (PMD) en col·laboració amb l’Associació Vira Cooperativa −una cooperativa feminista que treballa en el camp de l’educació− i la implicació i la participació dels equips directius de les escoles bressol.

 

El programa formatiu inclou dues sessions conjuntes amb totes les educadores i educadors de les tres escoles, per tal de compartir un marc teòric i facilitar eines per a l’observació amb una mirada coeducativa; dues sessions més per a cada escola, per analitzar les observacions, i una cinquena sessió de conclusions i propostes de línies estratègiques futures.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.185

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.