COMARCA
Licitades les obres per a la connexió de les lÃnies d'FGC del Vallès i Llobregat-Anoia
Els treballs per a la prolongació de la lÃnia entre les estacions de Plaça Espanya i Grà cia s’iniciaran l’estiu vinent i tindran un termini d’execució de cinc anys
![[Img #45467]](https://elfar.cat/upload/images/11_2022/3532_9ea7f8bb-c112-479c-a3a3-18f8ffe8a23f.jpg)
Â
El Departament de Territori ha iniciat la licitació de l’obra principal per a la connexió de les lÃnies Llobregat-Anoia i del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), a Barcelona, que comportarà la construcció d’un nou túnel de quatre quilòmetres i de tres noves estacions, aixà com la reforma de dues d’existents.
Â
Els treballs es liciten per un import de 320 milions d'euros i un termini d’execució de 58 mesos, amb la previsió que comencin durant l’estiu vinent. Sumant-hi la inversió dels treballs de desviament de serveis que estan en marxa i la resta de projectes que s’han impulsat, aquesta actuació comportarà una inversió global de 430 milions d'euros.
Â
Les obres que ara es liciten consistiran en el perllongament de la lÃnia d’FGC Llobregat-Anoia (coneguda popularment com el metro del Baix Llobregat) des de l’estació actual de plaça Espanya fins a connectar-la amb la lÃnia del Vallès a l’à mbit de l’estació de Grà cia. AixÃ, es perforarà un nou túnel mitjançant tuneladora --un sol tub que inclourà les dues vies-- tret d’un petit tram inicial que s’executarà en mina i que consistirà en dos túnels paral·lels de via única. Tindrà quatre quilòmetres de longitud i 10 metres de dià metre d’excavació. En el seu recorregut, el nou tram ferroviaricomptarà amb tres noves estacions i tres sortides d’emergència de túnel a carrer.
Â
Pel que fa a les estacions, es reformarà l’actual de Plaça d’Espanya i n’hi haurà tres de nova construcció, Hospital ClÃnic, Francesc Macià i Grà cia. Addicionalment, l’estació actual de Grà cia de la lÃnia d’FGC del Vallès, també es remodelarà .
Â
Actualment, l’estació de plaça d’Espanya d’FGC és punt d’inici i final de la lÃnia Llobregat-Anoia, que connecta diverses poblacions del Baix Llobregat amb Barcelona. Les obres que ara es liciten comportaran la remodelació d’aquesta estació que forma part d’un potent intercanviador del sistema de transport públic, on conflueixen diverses lÃnies d’FGC, i les lÃnies 1 i 3 de Metro. AixÃ, es perllongaran dues de les quatre vies que hi ha actualment a l’estació d’FGC, s’ampliarà el vestÃbul i es reconfiguraran els accessos i connexions entre nivells.
Al carrer Comte Urgell, entre els carrers de Rosselló i Còrsega, es construirà una nova estació, Hospital ClÃnic, que permetrà connectar la lÃnia d’FGC amb l’L5 del metro.
Al carrer Comte Urgell, entre els carrers de Buenos Aires i plaça Francesc Macià , s’ubicarà una estació de nova construcció, Francesc Macià , que facilitarà l’intercanvi amb el tramvia i diverses lÃnies de bus, tant urbanes com interurbanes. Comptarà amb dos accessos des del carrer i un vestÃbul.
Finalmente es construirà una nova estació, Estació de Grà cia, sota la Travessera de Grà cia, entre el carrer de Balmes i la plaça Gal·la PlacÃdia, amb dos accessos des de la superfÃcie, a les voreres entre Via Augusta i el carrer de Neptú. Des del vestÃbul de la nova estació s’accedirà tant a l’L8 com a la lÃnia FGC Vallès mitjançant ascensors de gran capacitat.
A més de l’obra d'infraestructura que ara es licita i que correspon al gruix de la connexió de les lÃnies d’FGC, el Departament de Territori redactarà els projectes i programarà les obres d’instal·lacions ferrovià ries, via i catenà ria i d’arquitectura de les estacions. Paral·lelament i de manera prèvia a l’inici dels treballs de perforació del túnel, es preveu dur a terme una campanya d’inspeccions a més de 13.500 habitatges, locals i garatges, per a garantir als seus propietaris un document fidel del seu estat.
Â
Més cobertura i connectivitat ferrovià ria
Â
La connexió de les lÃnies del Vallès i del Baix Llobregat-Anoia d’FGCmillorarà el servei ferroviari, estalviant temps de recorregut a les persones usuà ries que actualment han de fer transbordament, i obrirà noves possibilitats en la intermodalitat del sistema, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia i altres lÃnies d’FGC. Aixà mateix, millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic en una zona densament poblada de Barcelona que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevà ncia (com l’Hospital ClÃnic o l’Escola Industrial).
Â
Es preveu que beneficiarà 19,5 milions de persones usuà ries l’any i permetrà estalviar prop de 2.700 tones de CO2 en emissions anuals. D’altra banda, les persones usuà ries podran estalviar de mitjana 4,5 minuts en el seu recorregut. "Es tracta d’una actuació amb un alt rendiment social i econòmic", asseguren fonts del departament de Territori.
Â
Aquesta aposta pel transport públic s’emmarca en les polÃtiques del Govern "per a fer front al context d’emergència climà tica i contribuir a millorar la qualitat de vida de les persones, en què reduir la dependència dels combustibles fòssilsi les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle és cabdal, aixà com descongestionar de trà nsit l’à mbit metropolità de Barcelona. Per això, la descarbonització de la mobilitat és el gran eix de les actuacions del Departament", expliquen les mateixes fonts.
Â
Actualment, estan en marxa les tasques per al desviament dels serveis més rellevants afectats per l’obra principal que ara es licita, en tres à mbits: la Gran Via de les Corts Catalanes entre el carrer de Llançà i el carrer de VilamarÃ, on s’ubicarà el pou d’atac de la tuneladora que perforarà el túnel; la futura estació d’Hospital ClÃnic; i la nova estació de Grà cia. Aquests treballs estan en execució des de l’estiu passat i compten amb un pressupost de 6,5 milions d'euros.
Â
El Departament de Territori ha iniciat la licitació de l’obra principal per a la connexió de les lÃnies Llobregat-Anoia i del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), a Barcelona, que comportarà la construcció d’un nou túnel de quatre quilòmetres i de tres noves estacions, aixà com la reforma de dues d’existents.
Â
Els treballs es liciten per un import de 320 milions d'euros i un termini d’execució de 58 mesos, amb la previsió que comencin durant l’estiu vinent. Sumant-hi la inversió dels treballs de desviament de serveis que estan en marxa i la resta de projectes que s’han impulsat, aquesta actuació comportarà una inversió global de 430 milions d'euros.
Â
Les obres que ara es liciten consistiran en el perllongament de la lÃnia d’FGC Llobregat-Anoia (coneguda popularment com el metro del Baix Llobregat) des de l’estació actual de plaça Espanya fins a connectar-la amb la lÃnia del Vallès a l’à mbit de l’estació de Grà cia. AixÃ, es perforarà un nou túnel mitjançant tuneladora --un sol tub que inclourà les dues vies-- tret d’un petit tram inicial que s’executarà en mina i que consistirà en dos túnels paral·lels de via única. Tindrà quatre quilòmetres de longitud i 10 metres de dià metre d’excavació. En el seu recorregut, el nou tram ferroviaricomptarà amb tres noves estacions i tres sortides d’emergència de túnel a carrer.
Â
Pel que fa a les estacions, es reformarà l’actual de Plaça d’Espanya i n’hi haurà tres de nova construcció, Hospital ClÃnic, Francesc Macià i Grà cia. Addicionalment, l’estació actual de Grà cia de la lÃnia d’FGC del Vallès, també es remodelarà .
Â
Actualment, l’estació de plaça d’Espanya d’FGC és punt d’inici i final de la lÃnia Llobregat-Anoia, que connecta diverses poblacions del Baix Llobregat amb Barcelona. Les obres que ara es liciten comportaran la remodelació d’aquesta estació que forma part d’un potent intercanviador del sistema de transport públic, on conflueixen diverses lÃnies d’FGC, i les lÃnies 1 i 3 de Metro. AixÃ, es perllongaran dues de les quatre vies que hi ha actualment a l’estació d’FGC, s’ampliarà el vestÃbul i es reconfiguraran els accessos i connexions entre nivells.
Al carrer Comte Urgell, entre els carrers de Rosselló i Còrsega, es construirà una nova estació, Hospital ClÃnic, que permetrà connectar la lÃnia d’FGC amb l’L5 del metro.
Al carrer Comte Urgell, entre els carrers de Buenos Aires i plaça Francesc Macià , s’ubicarà una estació de nova construcció, Francesc Macià , que facilitarà l’intercanvi amb el tramvia i diverses lÃnies de bus, tant urbanes com interurbanes. Comptarà amb dos accessos des del carrer i un vestÃbul.
Finalmente es construirà una nova estació, Estació de Grà cia, sota la Travessera de Grà cia, entre el carrer de Balmes i la plaça Gal·la PlacÃdia, amb dos accessos des de la superfÃcie, a les voreres entre Via Augusta i el carrer de Neptú. Des del vestÃbul de la nova estació s’accedirà tant a l’L8 com a la lÃnia FGC Vallès mitjançant ascensors de gran capacitat.
A més de l’obra d'infraestructura que ara es licita i que correspon al gruix de la connexió de les lÃnies d’FGC, el Departament de Territori redactarà els projectes i programarà les obres d’instal·lacions ferrovià ries, via i catenà ria i d’arquitectura de les estacions. Paral·lelament i de manera prèvia a l’inici dels treballs de perforació del túnel, es preveu dur a terme una campanya d’inspeccions a més de 13.500 habitatges, locals i garatges, per a garantir als seus propietaris un document fidel del seu estat.
Â
Més cobertura i connectivitat ferrovià ria
Â
La connexió de les lÃnies del Vallès i del Baix Llobregat-Anoia d’FGCmillorarà el servei ferroviari, estalviant temps de recorregut a les persones usuà ries que actualment han de fer transbordament, i obrirà noves possibilitats en la intermodalitat del sistema, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia i altres lÃnies d’FGC. Aixà mateix, millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic en una zona densament poblada de Barcelona que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevà ncia (com l’Hospital ClÃnic o l’Escola Industrial).
Â
Es preveu que beneficiarà 19,5 milions de persones usuà ries l’any i permetrà estalviar prop de 2.700 tones de CO2 en emissions anuals. D’altra banda, les persones usuà ries podran estalviar de mitjana 4,5 minuts en el seu recorregut. "Es tracta d’una actuació amb un alt rendiment social i econòmic", asseguren fonts del departament de Territori.
Â
Aquesta aposta pel transport públic s’emmarca en les polÃtiques del Govern "per a fer front al context d’emergència climà tica i contribuir a millorar la qualitat de vida de les persones, en què reduir la dependència dels combustibles fòssilsi les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle és cabdal, aixà com descongestionar de trà nsit l’à mbit metropolità de Barcelona. Per això, la descarbonització de la mobilitat és el gran eix de les actuacions del Departament", expliquen les mateixes fonts.
Â
Actualment, estan en marxa les tasques per al desviament dels serveis més rellevants afectats per l’obra principal que ara es licita, en tres à mbits: la Gran Via de les Corts Catalanes entre el carrer de Llançà i el carrer de VilamarÃ, on s’ubicarà el pou d’atac de la tuneladora que perforarà el túnel; la futura estació d’Hospital ClÃnic; i la nova estació de Grà cia. Aquests treballs estan en execució des de l’estiu passat i compten amb un pressupost de 6,5 milions d'euros.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1