COMARCA
El Govern impulsa noves places de park&ride a estacions ferrovià ries i d'autobús
S’hi podran estacionar vehicles privats de diversos tipus i s’hi oferiran serveis complementaris
![[Img #45917]](https://elfar.cat/upload/images/12_2022/3056_bf6193c3-c41b-4329-9f50-127ace33336d.jpg)
El Govern facilitarà la creació els propers anys de 14.677 noves places d’aparcament d’intercanvi modal, popularment conegut com a park&ride, situades a tocar de 102 estacions ferrovià ries o d’autobús interurbà de 81 municipis de la regió metropolitana de Barcelona. S’hi podran estacionar vehicles privats de diversos tipus i s’hi oferiran serveis complementaris. El secretari de Territori, Urbanisme i Agenda Urbana, Francesc Sutrias, i el director de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres, han presentat avui el projecte.
Â
Per fer-ho possible, la Comissió de Territori de Catalunya ha aprovat definitivament el corresponent instrument de planejament, el Pla Director UrbanÃstic (PDU) dels aparcaments d’intercanvi modal transport públic-vehicle privat a l’à mbit del sistema tarifari integrat de l’ATM de Barcelona.
Â
El Pla, que ha estat redactat per aquest consorci de transport, crea les condicions urbanÃstiques per desenvolupar una xarxa de parks&rides amb serveis que doni resposta a les noves necessitats i afegeixi atractius per incrementar l’ús de la xarxa de transport públic.
Â
Més de 100 nous aparcaments intermodals
Â
El PDU abasta l’à mbit del sistema tarifari integrat de l’ATM de Barcelona, que inclou, total o parcialment, 13 comarques, 296 municipis i el 74% de població catalana (5,5 milions d’habitants). En aquest à mbit, s’han analitzat les diverses estacions ferrovià ries i de bus interurbà per acabar seleccionant les 102 estacions de 81 municipis amb millors condicions per acollir un aparcament intermodal.
Â
S’han exclòs les situades a la conurbació central de Barcelona, atès que s’hi pot arribar per altres mitjans de transport, com el metro o l’autobús urbà . També han quedat fora els espais d’aparcament vinculats als ferris que atraquen als ports i l’aparcament de l’aeroport del Prat, donat que es consideren destinats a un ús concret, i els situats a la via pública.
Â
AixÃ, el PDU crea les condicions per a la creació de 14.677 noves places d’intercanvi modal, de les quals 1.375 seran reconversions de places existents i 13.302, de nova creació. S’espera que aquesta xifra estalviï l’emissió de 23.741 tones de CO2 anuals en tot l’à mbit que abasta el PDU. Un cop s’hagi desplegat completament el Pla, Catalunya disposarà de 26.082 places d’aparcament d’intercanvi modal, el que implica doblar les existents actualment, que són 12.780. Els parks&rides es podran habilitar en qualsevol règim de sòl (urbà , urbanitzable i no urbanitzable), sempre que estiguin vinculats a una estació de transport públic.
Â
Els 102 aparcaments intermodals es distribuiran de la següent manera: 10 en estacions d’autobús, 28 en estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i 64 en estacions de Renfe.
Â
En total hi hauran 41 punts d’intercanvi modal principal, amb més de 300 places cadascun. Al Baix Llobregat aquesta modalitat s'implantarà a Martorell, Sant Boi, Sant Joan DespÃ, Castelldefels, el Prat, Gavà i Viladecans.
Â
Els punts d’intercanvi modal secundari, amb entre 100 i 300 places cadascun, seran un total de 35. A la comarca estaran ubicats a Abrera, la Colònia Güell, Martorell, Molà Nou-Ciutat Cooperativa (Sant Boi), Olesa de Montserrat, Pallejà i Sant Esteve Sesrovires.
Â
I, per últim, hi hauran 26 punts d’intercanvi modal complementari, amb menys de 100 places cadascun. La Palma de Cervelló, Vallirana, Cervelló i el Papiol són els municipis del territori que tindran aquests punts.
Â
Els ens encarregats d’impulsar els parks&rides seran, principalment, ADIF o FGC, si se situen a tocar de les seves estacions, o bé el titular de la carretera o l’ajuntament que pertoqui si se situen a prop d’estacions de bus interurbà . La gestió de cada park&ride podrà ser directa, a cà rrec de l’administració que l’hagi impulsat, o indirecta mitjançant concessió.
Â
L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona serà l’ens encarregat de realitzar el seguiment del PDU.
El Govern facilitarà la creació els propers anys de 14.677 noves places d’aparcament d’intercanvi modal, popularment conegut com a park&ride, situades a tocar de 102 estacions ferrovià ries o d’autobús interurbà de 81 municipis de la regió metropolitana de Barcelona. S’hi podran estacionar vehicles privats de diversos tipus i s’hi oferiran serveis complementaris. El secretari de Territori, Urbanisme i Agenda Urbana, Francesc Sutrias, i el director de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres, han presentat avui el projecte.
Â
Per fer-ho possible, la Comissió de Territori de Catalunya ha aprovat definitivament el corresponent instrument de planejament, el Pla Director UrbanÃstic (PDU) dels aparcaments d’intercanvi modal transport públic-vehicle privat a l’à mbit del sistema tarifari integrat de l’ATM de Barcelona.
Â
El Pla, que ha estat redactat per aquest consorci de transport, crea les condicions urbanÃstiques per desenvolupar una xarxa de parks&rides amb serveis que doni resposta a les noves necessitats i afegeixi atractius per incrementar l’ús de la xarxa de transport públic.
Â
Més de 100 nous aparcaments intermodals
Â
El PDU abasta l’à mbit del sistema tarifari integrat de l’ATM de Barcelona, que inclou, total o parcialment, 13 comarques, 296 municipis i el 74% de població catalana (5,5 milions d’habitants). En aquest à mbit, s’han analitzat les diverses estacions ferrovià ries i de bus interurbà per acabar seleccionant les 102 estacions de 81 municipis amb millors condicions per acollir un aparcament intermodal.
Â
S’han exclòs les situades a la conurbació central de Barcelona, atès que s’hi pot arribar per altres mitjans de transport, com el metro o l’autobús urbà . També han quedat fora els espais d’aparcament vinculats als ferris que atraquen als ports i l’aparcament de l’aeroport del Prat, donat que es consideren destinats a un ús concret, i els situats a la via pública.
Â
AixÃ, el PDU crea les condicions per a la creació de 14.677 noves places d’intercanvi modal, de les quals 1.375 seran reconversions de places existents i 13.302, de nova creació. S’espera que aquesta xifra estalviï l’emissió de 23.741 tones de CO2 anuals en tot l’à mbit que abasta el PDU. Un cop s’hagi desplegat completament el Pla, Catalunya disposarà de 26.082 places d’aparcament d’intercanvi modal, el que implica doblar les existents actualment, que són 12.780. Els parks&rides es podran habilitar en qualsevol règim de sòl (urbà , urbanitzable i no urbanitzable), sempre que estiguin vinculats a una estació de transport públic.
Â
Els 102 aparcaments intermodals es distribuiran de la següent manera: 10 en estacions d’autobús, 28 en estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i 64 en estacions de Renfe.
Â
En total hi hauran 41 punts d’intercanvi modal principal, amb més de 300 places cadascun. Al Baix Llobregat aquesta modalitat s'implantarà a Martorell, Sant Boi, Sant Joan DespÃ, Castelldefels, el Prat, Gavà i Viladecans.
Â
Els punts d’intercanvi modal secundari, amb entre 100 i 300 places cadascun, seran un total de 35. A la comarca estaran ubicats a Abrera, la Colònia Güell, Martorell, Molà Nou-Ciutat Cooperativa (Sant Boi), Olesa de Montserrat, Pallejà i Sant Esteve Sesrovires.
Â
I, per últim, hi hauran 26 punts d’intercanvi modal complementari, amb menys de 100 places cadascun. La Palma de Cervelló, Vallirana, Cervelló i el Papiol són els municipis del territori que tindran aquests punts.
Â
Els ens encarregats d’impulsar els parks&rides seran, principalment, ADIF o FGC, si se situen a tocar de les seves estacions, o bé el titular de la carretera o l’ajuntament que pertoqui si se situen a prop d’estacions de bus interurbà . La gestió de cada park&ride podrà ser directa, a cà rrec de l’administració que l’hagi impulsat, o indirecta mitjançant concessió.
Â
L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona serà l’ens encarregat de realitzar el seguiment del PDU.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1