Martes, 18 de Noviembre de 2025

Actualizada

Lunes, 17 de Noviembre de 2025 a las 18:28:22 horas

| 469
Miércoles, 28 de Diciembre de 2022
L'HOSPITALET

El punt TIC del Centre Municipal la Florida ha atès durant l’any més de 4.000 persones

En tot aquest 2022 ha facilitat prop de 10.000 gestions

[Img #45935]

 

El punt TIC (tecnologies de la informació i la comunicació) del Centre Municipal la Florida - Ana Díaz Rico ha atès, des que es va posar en marxa al gener passat, 4.115 persones, amb un total de 9.996 gestions. Al maig passat va haver d’ampliar el seu horari d’atenció al públic per donar servei a la demanda. Així, atén el veïnat, de 10 a 14 h. i de 16 a 18 h., sense cita prèvia.

 

"Es tracta d’un servei gratuït dinamitzat per joves del barri que prèviament han realitzat una formació per adquirir les competències necessàries per acompanyar la comunitat", asseguren fonts municipals. El punt TIC permet a les persones usuàries fer servir equips informàtics, rebre formació sobre l’ús d’un ordinador, cercar i avaluar informacions o realitzar tràmits administratius, entre d’altres. "L’objectiu és reduir l’escletxa digital, afavorir el benestar digital familiar i facilitar eines per adquirir o millorar les competències digitals", expliquen des del consistori.

 

El perfil de les persones ateses és de ciutadans i ciutadanes que tenen dificultats a l’hora de fer servir les eines telemàtiques actuals per fer gestions rutinàries diàries.  

 

Les gestions més demandades han estat molt variades sobre gestions relacionades amb l’obtenció de certificats digitals; l’habitatge; ajuts socials; l’obtenció de cita prèvia per al document nacional d’identitat (DNI) i la Seguretat Social; el padró municipal; la preinscripció escolar; el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC); el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), i també sobre l’elaboració d’un currículum o les eines de Google, entre altres.

 

A banda d’aquesta atenció personalitzada, al llarg de l’any ha realitzat 60 píndoles formatives que han comptat amb l’assistència de 764 persones. Entre altres, aquesta iniciativa ha abordat l’ús d’aplicacions com ara WhatsApp, La Meva Salut i les que utilitzen els bancs, i també com treure partit al telèfon mòbil, ciberseguretat i les precaucions que cal tenir en compte amb les compres en línia. El 72,3% dels assistents a les sessions tenen més de 66 anys; el 12%, entre 56 i 65; el 7,9%, entre 46 i 55; el 3,3%, de 26 a 35 anys, i el 2,4%, de 36 a 45 anys.

 

La iniciativa s’inscriu dins de L’Hospitalet 6.0, l’estratègia de digitalització i connectivitat del municipi que està posant en marxa el Govern local. A més, forma part del programa d'alfabetització digital que impulsen la Regidoria d'Educació i el Pla integral les Planes-Blocs Florida, amb el finançament de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), i que es desenvolupa a través de l’entitat AEMA.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.