Lunes, 15 de Septiembre de 2025

Actualizada

Lunes, 15 de Septiembre de 2025 a las 17:28:42 horas

| 507
Miércoles, 11 de Enero de 2023
L'HOSPITALET

El Consell de Ciutat avala la candidatura de Merche García per a un segon mandat com a síndica de greuges

Durant la sessió s’ha fet balanç del 2n Congrés d’Entitats i s’ha presentat l’enquesta per a la detecció de necessitats de la gent gran de l’Hospitalet

[Img #46102]

 

El Saló de Plens de l'Ajuntament va acollir ahir la sessió del Ple del Consell de Ciutat de L’Hospitalet, màxim òrgan consultiu de participació ciutadana, integrat per representants de les entitats econòmiques, socials, professionals i veïnals, i que va ser presidit per l’alcaldessa, Núria Marín. A la sessió es va presentar i defensar la candidatura de Merche García, actual síndica de greuges municipal, per a un segon mandat. Candidatura que es va aprovar per unanimitat.
 
L’alcaldessa, Núria Marín, va donar les gràcies a tots els membres del Consell de Ciutat per la "gran feina" realitzada durant aquests darrers anys, que han estat "especialment durs", i va posar en valor en nom de tots els grups municipals "l’excel·lent treball" que ha dut a terme Merche García com a síndica de greuges durant aquests cinc anys.  
 
El procediment per escollir el síndic o a la síndica de greuges de l'Hospitalet es va iniciar el passat 22 de setembre amb l’obertura del període per a la presentació de candidatures. A continuació, va tenir lloc una consulta ciutadana no vinculant, per mitjà del web municipal, del 24 de novembre al 23 de desembre, i ara, la presentació de l’única candidatura al Ple del Consell de Ciutat amb el suport de 36 entitats de la ciutat. El Ple municipal procedirà a nomenar la síndica a proposta del Consell de Ciutat en la seva sessió de gener del 2023.
 
La sindicatura és una institució complementària de l’Administració municipal que té la funció de defensar els drets fonamentals i les llibertats públiques dels ciutadans i ciutadanes de l’Hospitalet. És un òrgan unipersonal que supervisa l’actuació de l’Administració municipal i dels serveis públics que en depenen. El mandat del síndic o de la síndica de greuges té una durada de cinc anys i no es pot exercir el càrrec més de dos mandats consecutius.  
 
Merche García va ser nomenada síndica de greuges el gener del 2019. És educadora social per la Universitat Ramon Llull. A més, té estudis de pedagogia en el lleure en l’Institut Català de les Noves Professions i un màster de direcció d’organitzacions no lucratives a l’Escola Superior d’Administració i Direcció d’Empreses (ESADE). Compta amb una àmplia experiència professional i associativa vinculada a la ciutat de l’Hospitalet des del 1986 a través del món del lleure. Directora de l’Esplai Floria, a més, ha format part dels diferents consells municipals de la ciutat. Ha estat coordinadora de l’Observatori de la Infància de L’H i membre de l’Espai de Ciutadania.


 
 
Balanç del 2n Congrés d’Entitats i enquesta sobre les necessitats de la gent gran de L’Hospitalet


 
Durant el Consell de Ciutat es van presentar dos projectes que han estat iniciativa de la Taula Sectorial de Drets de la Ciutadania i Cohesió Social del Consell de Ciutat de L’Hospitalet: les conclusions del 2n Congrés d’Entitats de L’Hospitalet, que va tenir lloc aquest desembre al Centre Cultural Bellvitge-Gornal, i l’enquesta sobre les necessitats de la gent gran de l’Hospitalet.
 
Amb el lema Créixer per transformar, el 2n Congrés d’Entitats va reunir més de 220 persones en representació de 163 entitats de la ciutat i va esdevenir un espai de reflexió sobre els principals reptes i oportunitats als quals s’enfronten les entitats de l’Hospitalet. Els participants van debatre i recollir aportacions sobre quatre eixos temàtics: educació en participació, una oportunitat per créixer; les entitats després de la pandèmia; economia de les entitats, i estratègia associativa: suport associatiu, treball en xarxa, formació i creació de projectes.
 
Durant la jornada, es va presentar la nova Oficina d’Entitats, que obrirà les portes el març del 2023 a la planta baixa de Ca n’Arús, una demanda sorgida al 1r Congrés d’Entitats del 2018. També es va presentar el nou web de l’Oficina d’Entitats, oficinaentitats.l-h.cat, que inclou un directori i mapa d’entitats per donar-les a conèixer i afavorir el treball en xarxa i col·laboratiu.
 
L’enquesta sobre les necessitats de la gent gran de l’Hospitalet, en el marc del projecte Un nou model d’atenció a la gent gran, té com a objectiu detectar les necessitats de la gent gran i recollir propostes i suggeriments per a la futura carta de drets de la gent gran. Adreçada a persones més grans de 65 anys, s’ha realitzat durant el mes d’octubre i novembre a diversos punts de la ciutat i els resultats que encara s’estan treballant es presentaran en el proper plenari del Consell de Ciutat.  
 


 
Presentació de les bases de l’Acord per al Tercer Sector


 
D’altra banda, va tenir el suport unànime del Ple la proposta de bases i criteris que han de regir un acord per al tercer sector a la ciutat, elaborada per la Comissió de Treball del Consell de Ciutat. Així, la comissió considera necessari per fer front a les necessitats i reptes de futur que el tercer sector compti amb una major base social, diversa i amb major implicació; que treballi conjuntament i en xarxa amb altres agents; que millori el seu funcionament i tingui major impacte; que tingui una situació econòmica estable i bon finançament per a poder realitzar els seus projectes; que integri les potencialitats de la digitalització, i que disposi dels espais adequats per dur a terme les seves activitats.
 
Per tal d’aconseguir aquestes fites i escenaris de futur, la comissió veu necessari desenvolupar multiplicitat d’accions i projectes, des de les mateixes entitats, des del món empresarial, des de l’Ajuntament i, també, de manera compartida entre tots els agents. També creu que cal facilitar, simplificar i flexibilitzar els procediments administratius.
 
Finalment, es va presentar a l’assemblea el pressupost municipal per al 2023, que és de 258,48 milions d’euros. En paraules del regidor de Planificació, Territori i Economia, Francesc Belver, “es tracta d’un pressupost equilibrat, social i de proximitat, que posa l’èmfasi en l’increment de la despesa finalista en més de 10 milions d’euros, amb un increment d’un 5,4% de les polítiques socials, d’un 3,5% de les polítiques de l’espai públic i de seguretat i d’un 4,7% de les polítiques econòmiques”.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.