VILADECANS
Els Bons Vilawatt han propiciat compres per gairebé un milió d'euros
La iniciativa municipal es va posar en marxa per potenciar la reactivació econòmica després de la pandèmia a través de la moneda local Vilawatt
![[Img #46255]](https://elfar.cat/upload/images/01_2023/6164_foto_notiagenda_viladecanscat_1024x576_viladecanscat_16.jpg)
Â
Més de 3.900 persones i 192 comerços de Viladecans han gaudit durants els seus dos anys de vida dels bons de consum local Vilawatt, que el passat 31 de desembre van posar punt i final. Aquesta iniciativa municipal, pensada per potenciar la reactivació econòmica després de la pandèmia a través de la moneda local Vilawatt, es va tancar amb tots els bons posats a la venda esgotats: gairebé 19.500. A cada bo, l'Ajuntament doblava els 25 euros posats per una persona per gastar-los en establiments de la ciutat.
Â
La despesa directa va ser de 927.627 euros, però es calcula que s'han fet servir bons en compres per valor de propr d'1,3 milions d'euros. Per això, la regidora de Comerç i Turisme, Carme Gimeno, es mostra "satisfeta de que l'experiència hagi impulsat de manera efectiva el nostre teixit comercial després de la COVID i hagi fomentat la relació de la gent amb els seus establiments de proximitat i de confiança davant altres models de compra".
Â
La despesa ha estat variada. S'han aprofitat molt els bons per adquirir productes per a la llar, com electrodomèstics, però també roba o calçat, aixà com per realitzar les seves compres habituals d'alimentació. També han servit per tastar l'oferta de bars i restaurants i, en menor quantiat, per comprar medicaments, llibres o ulleres, o a perruqueries, botigues de telefonia o floristeries i, fins i tot, per contractar viatges.
Â
Tot i que la novetat de la iniciativa va suposar que l'inici fos un pèl lent a començaments del 2021, amb el pas del temps i el seu ús la ciutadania va anar apostant pels bons Vilawatt com una oportunitat per abaratir les seves compres. De fet, el número de vendes va crèixer el 2022 un 37%, superant les 16.000 operacions i arribant a més establiments. Noelia Lindón, d'Electrodomèstics Calbet, afirma que "la gent era conscient de que estalviava i aprofitava per comprar productes de més qualitat a millor preu", i això, segons la propietà ria de la botiga Chebrolet Encarni Osuna, "ha acostumat la gent a comprar a Viladecans", cosa que ha afavorit molt el comerç local.
Â
L'experiència ha impulsat la moneda Vilawatt, promoguda per l'Ajuntament per afavorir la dinamització econòmica i la transició energètica local, objectius que romandran actius després de l'adéu dels bons de consum.
Â
Â
Més de 3.900 persones i 192 comerços de Viladecans han gaudit durants els seus dos anys de vida dels bons de consum local Vilawatt, que el passat 31 de desembre van posar punt i final. Aquesta iniciativa municipal, pensada per potenciar la reactivació econòmica després de la pandèmia a través de la moneda local Vilawatt, es va tancar amb tots els bons posats a la venda esgotats: gairebé 19.500. A cada bo, l'Ajuntament doblava els 25 euros posats per una persona per gastar-los en establiments de la ciutat.
Â
La despesa directa va ser de 927.627 euros, però es calcula que s'han fet servir bons en compres per valor de propr d'1,3 milions d'euros. Per això, la regidora de Comerç i Turisme, Carme Gimeno, es mostra "satisfeta de que l'experiència hagi impulsat de manera efectiva el nostre teixit comercial després de la COVID i hagi fomentat la relació de la gent amb els seus establiments de proximitat i de confiança davant altres models de compra".
Â
La despesa ha estat variada. S'han aprofitat molt els bons per adquirir productes per a la llar, com electrodomèstics, però també roba o calçat, aixà com per realitzar les seves compres habituals d'alimentació. També han servit per tastar l'oferta de bars i restaurants i, en menor quantiat, per comprar medicaments, llibres o ulleres, o a perruqueries, botigues de telefonia o floristeries i, fins i tot, per contractar viatges.
Â
Tot i que la novetat de la iniciativa va suposar que l'inici fos un pèl lent a començaments del 2021, amb el pas del temps i el seu ús la ciutadania va anar apostant pels bons Vilawatt com una oportunitat per abaratir les seves compres. De fet, el número de vendes va crèixer el 2022 un 37%, superant les 16.000 operacions i arribant a més establiments. Noelia Lindón, d'Electrodomèstics Calbet, afirma que "la gent era conscient de que estalviava i aprofitava per comprar productes de més qualitat a millor preu", i això, segons la propietà ria de la botiga Chebrolet Encarni Osuna, "ha acostumat la gent a comprar a Viladecans", cosa que ha afavorit molt el comerç local.
Â
L'experiència ha impulsat la moneda Vilawatt, promoguda per l'Ajuntament per afavorir la dinamització econòmica i la transició energètica local, objectius que romandran actius després de l'adéu dels bons de consum.
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169