COMARCA
Les empreses de mobilitat demanen la retirada de la prohibició dels patinets al transport públic
L'associació AEMES Smart vol que es valorin altres mesures que redueixin el risc per la seguretat sense perjudicar els desplaçaments
![[Img #46274]](https://elfar.cat/upload/images/01_2023/3622_image002.png)
Â
L'Associació d'Empreses de Mobilitat i Entorn Sostenible i Smart (AEMES Smart), amb seu a l'Hospitalet i que integra més de 180 empreses que ofereixen productes i serveis relacionats amb el sector a Espanya, ha demanat a l’ATM que tiri enrere la prohibició dels patinets al transport públic i valori altres mesures que redueixen el risc per la seguretat sense perjudicar els desplaçaments.
Â
El Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va decidir, en la seva reunió de 19 de desembre del 2022, instar els operadors de transport públic a la modificació de les condicions generals d’utilització dels seus serveis de manera que incloguin la prohibició temporal, per un perÃode de sis mesos, de l’accés al transport públic dels patinets elèctrics i altres vehicles elèctrics de mobilitat personal.
Â
Davant aquesta prohibició, que té el seu origen en l’explosió d’un patinet elèctric en un vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) el passat 17 de novembre a Sant Boi, AEMES Smart exposa la seva preocupació i demana a l’ATM "que es replantegi la seva decisió i anul·li la prohibició, per posar en marxa en el seu lloc altres mesures que poden ser molt més eficaces sense perjudicar al desplaçament dels usuaris d’aquests vehicles elèctrics de mobilitat personal".
Â
El patinet elèctric és objecte de debat des de l’esmentat accident, en el qual cinc persones van resultar ferides després d'incendiar-se el patinet al vagó. Segons l'entitat, el problema al tren va sorgir perquè el patinet s'estava carregant, per la qual cosa "el que hauria de prohibir-se és la cà rrega elèctrica de patinets o bicicletes elèctriques al tren o metro, no el seu transport".
Â
En aquest sentit, asseguren que "si es prohibeix que els patinets elèctrics puguin transportar-se al tren o metro pel risc que la bateria de liti es pugui incendiar, caldria fer el mateix amb: bicicletes elèctriques, ordenadors, tauletes, telèfons mòbils, cadires de rodes i, en general, qualsevol dispositiu que porti aquest tipus de bateries i, per tant, pogués generar un incident. Un patinet plegat adequadament i apagat (i òbviament no carregant-se) té un risc molt baix que pugui incendiar-se de manera autònoma".
Â
Recorden que una decisió "tan drà stica" com la prohibició, encara que sigui temporal, "afecta a moltes persones dificultant en gran manera el seu desplaçament quotidià ".
Â
A més, remarquen que s’ha de distingir entri els patinets privats i els patinets de serveis compartits. "Els patinets de serveis compartits no acostumen a entrar al transport públic perquè es crea una xarxa multimodal amb aparcaments a prop de les estacions o els hubs de transport públic. Les empreses de serveis compartits no carreguen les bateries al carrer, sinó de manera controlada i professional als seus magatzems", certifiquen.
Â
L'Associació d'Empreses de Mobilitat i Entorn Sostenible i Smart (AEMES Smart), amb seu a l'Hospitalet i que integra més de 180 empreses que ofereixen productes i serveis relacionats amb el sector a Espanya, ha demanat a l’ATM que tiri enrere la prohibició dels patinets al transport públic i valori altres mesures que redueixen el risc per la seguretat sense perjudicar els desplaçaments.
Â
El Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va decidir, en la seva reunió de 19 de desembre del 2022, instar els operadors de transport públic a la modificació de les condicions generals d’utilització dels seus serveis de manera que incloguin la prohibició temporal, per un perÃode de sis mesos, de l’accés al transport públic dels patinets elèctrics i altres vehicles elèctrics de mobilitat personal.
Â
Davant aquesta prohibició, que té el seu origen en l’explosió d’un patinet elèctric en un vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) el passat 17 de novembre a Sant Boi, AEMES Smart exposa la seva preocupació i demana a l’ATM "que es replantegi la seva decisió i anul·li la prohibició, per posar en marxa en el seu lloc altres mesures que poden ser molt més eficaces sense perjudicar al desplaçament dels usuaris d’aquests vehicles elèctrics de mobilitat personal".
Â
El patinet elèctric és objecte de debat des de l’esmentat accident, en el qual cinc persones van resultar ferides després d'incendiar-se el patinet al vagó. Segons l'entitat, el problema al tren va sorgir perquè el patinet s'estava carregant, per la qual cosa "el que hauria de prohibir-se és la cà rrega elèctrica de patinets o bicicletes elèctriques al tren o metro, no el seu transport".
Â
En aquest sentit, asseguren que "si es prohibeix que els patinets elèctrics puguin transportar-se al tren o metro pel risc que la bateria de liti es pugui incendiar, caldria fer el mateix amb: bicicletes elèctriques, ordenadors, tauletes, telèfons mòbils, cadires de rodes i, en general, qualsevol dispositiu que porti aquest tipus de bateries i, per tant, pogués generar un incident. Un patinet plegat adequadament i apagat (i òbviament no carregant-se) té un risc molt baix que pugui incendiar-se de manera autònoma".
Â
Recorden que una decisió "tan drà stica" com la prohibició, encara que sigui temporal, "afecta a moltes persones dificultant en gran manera el seu desplaçament quotidià ".
Â
A més, remarquen que s’ha de distingir entri els patinets privats i els patinets de serveis compartits. "Els patinets de serveis compartits no acostumen a entrar al transport públic perquè es crea una xarxa multimodal amb aparcaments a prop de les estacions o els hubs de transport públic. Les empreses de serveis compartits no carreguen les bateries al carrer, sinó de manera controlada i professional als seus magatzems", certifiquen.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1