L'HOSPITALET
Nou sistema de control d’accessos de vehicles a l'entorn del Mercat de Santa Eulàlia
L’objectiu de la mesura és "afavorir un entorn més amable i segur, millorar la qualitat de l’aire i articular l’espai urbà en benefici del veïnat i el comerç", segons l'Ajuntament
L’illa de vianants al voltant del Mercat de Santa Eulàlia es consolida amb l’entrada en funcionament, a partir d'aquest dilluns, 23 de gener, del nou sistema de control d’accessos de vehicles a la zona interior delimitada pel carrer de Santa Eulàlia, el carrer del Comerç, l’avinguda del Carrilet i el carrer de Jacint Verdaguer.
"L’objectiu és afavorir un entorn més amable i segur, millorar la qualitat de l’aire i articular l’espai urbà en benefici del veïnat i el comerç. L’illa de vianants és un petit pulmó al centre del barri, amb prioritat plena per al vianant i lliure de la contaminació generada pel trànsit rodat, gràcies a les restriccions aplicades a la circulació de vehicles", asseguren fonts municipals.
Per garantir el seu correcte funcionament, l’illa de vianants disposa d’un sistema de control d’accessos de vehicles a cadascuna de les seves entrades —al carrer de la Unió, el carrer de Josep Anselm Clavé i el carrer del Doctor Fleming— i un de control de sortides —al carrer de Santa Eulàlia—, per mitjà de càmeres de reconeixement i lectura de matrícules.
Només hi poden accedir els vehicles que disposin d’una plaça d’estacionament dins l’illa de vianants; els que hi hagin de realitzar operacions de càrrega i descàrrega en l’horari i forma establerts en la senyalització existent; i els que, de manera esporàdica i per un motiu degudament justificat, tinguin necessitat d’accedir-hi, que hauran de sol·licitar l’autorització a través de l’intèrfon instal·lat a cada punt d’entrada, connectat amb el Centre de Gestió de la Mobilitat.
Poden demanar autorització fixa els usuaris d’aparcaments, les persones amb mobilitat reduïda i familiars de residents per a l’atenció familiar a la dependència.
L'Ajuntament recorda que l’illa de vianants és un espai lliure de cotxes i, per tant, no es pot estacionar en cap cas al carrer en aquesta zona. Només es permet la parada durant el temps estrictament necessari que requereixin les operacions de càrrega i descàrrega en els horaris autoritzats. A més, bicicletes, patinets i qualsevol classe de vehicle autoritzat han de circular a la velocitat d’un vianant a l’interior d’aquest espai.
A més de Santa Eulàlia, funcionen altres illes de vianants a l’entorn de la plaça Espanyola, al carrer del Progrés i al Centre —carrer Major, plaça de l’Ajuntament i voltants del mercat municipal—, que tenen com a objectiu "fer de l’Hospitalet una ciutat més saludable, sostenible i segura", expliquen des del consistori.
L’illa de vianants al voltant del Mercat de Santa Eulàlia es consolida amb l’entrada en funcionament, a partir d'aquest dilluns, 23 de gener, del nou sistema de control d’accessos de vehicles a la zona interior delimitada pel carrer de Santa Eulàlia, el carrer del Comerç, l’avinguda del Carrilet i el carrer de Jacint Verdaguer.
"L’objectiu és afavorir un entorn més amable i segur, millorar la qualitat de l’aire i articular l’espai urbà en benefici del veïnat i el comerç. L’illa de vianants és un petit pulmó al centre del barri, amb prioritat plena per al vianant i lliure de la contaminació generada pel trànsit rodat, gràcies a les restriccions aplicades a la circulació de vehicles", asseguren fonts municipals.
Per garantir el seu correcte funcionament, l’illa de vianants disposa d’un sistema de control d’accessos de vehicles a cadascuna de les seves entrades —al carrer de la Unió, el carrer de Josep Anselm Clavé i el carrer del Doctor Fleming— i un de control de sortides —al carrer de Santa Eulàlia—, per mitjà de càmeres de reconeixement i lectura de matrícules.
Només hi poden accedir els vehicles que disposin d’una plaça d’estacionament dins l’illa de vianants; els que hi hagin de realitzar operacions de càrrega i descàrrega en l’horari i forma establerts en la senyalització existent; i els que, de manera esporàdica i per un motiu degudament justificat, tinguin necessitat d’accedir-hi, que hauran de sol·licitar l’autorització a través de l’intèrfon instal·lat a cada punt d’entrada, connectat amb el Centre de Gestió de la Mobilitat.
Poden demanar autorització fixa els usuaris d’aparcaments, les persones amb mobilitat reduïda i familiars de residents per a l’atenció familiar a la dependència.
L'Ajuntament recorda que l’illa de vianants és un espai lliure de cotxes i, per tant, no es pot estacionar en cap cas al carrer en aquesta zona. Només es permet la parada durant el temps estrictament necessari que requereixin les operacions de càrrega i descàrrega en els horaris autoritzats. A més, bicicletes, patinets i qualsevol classe de vehicle autoritzat han de circular a la velocitat d’un vianant a l’interior d’aquest espai.
A més de Santa Eulàlia, funcionen altres illes de vianants a l’entorn de la plaça Espanyola, al carrer del Progrés i al Centre —carrer Major, plaça de l’Ajuntament i voltants del mercat municipal—, que tenen com a objectiu "fer de l’Hospitalet una ciutat més saludable, sostenible i segura", expliquen des del consistori.




Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.15