ESPARREGUERA
El Servei Municipal de Mediació ha atès 53 sol·licituds durant el 2022
Els àmbits que es contemplen en el servei són el familiar, el veïnal, l’espai públic, l’escolar, les activitats econòmiques i les entitats o associacions
![[Img #46322]](https://elfar.cat/upload/images/01_2023/3067_shutterstock-279709709-web.jpg)
El Servei de Mediació de l’Ajuntament d’Esparreguera ha atès 53 sol·licituds i un total de 72 persones durant el 2022. Aquest servei, que presta l’Associació per la Recerca i l’Acció Social Vincle, és un instrument de gestió alternativa de conflictes que l’Ajuntament posa gratuïtament a l’abast de la ciutadania per facilitar un procés de trobada, diàleg i gestió responsable i compartida de la convivència en l’àmbit privat, ja sigui interpersonal o comunitari.
La responsable del servei a Esparreguera, la mediadora Elena Fita, explica que “la mediació és una eina per resoldre conflictes entre persones, ja sigui en l’àmbit familiar, comunitari o amb persones d’una mateixa associació o grup de companys amistats”, i ha apuntat que “a vegades semblen conflictes enquistats o molt difícils de resoldre, però els serveis de mediació oferim espais confidencials i neutrals on la persona mediadora, que és imparcial, procura que hi hagi un clima pacífic i d’escolta activa, que faciliti l’apropament, l’entesa i la cerca de solucions que siguin més convenients per aquestes persones”.
Els àmbits que es contemplen en el servei són el familiar, el veïnal, l’espai públic, l’escolar, les activitats econòmiques i les entitats o associacions. En canvi, el servei no pot fer de mediador en el cas de conflictes entre particulars o entitats amb l’administració local.
A banda de les 53 sol·licituds i processos de mediació atesos, durant l’any passat el Servei de Mediació també va fer formacions i intervencions a quatre centres educatius del municipi, les escoles Montserrat, Taquígraf Garriga i Estel i l’institut El Cairat, i va realitzar una activitat al Punt d’Informació i Atenció per a Joves.
En aquest sentit, Elena Fita ha recordat que “durant el 2022 el servei va estar tancat durant quatre mesos i, per tant, tot i que el nombre general d’atencions s’ha mantingut de forma similar respecte l’any anterior, en termes relatius podem dir que aquests s’han incrementat significativament”.
Per fer ús del Servei de Mediació Municipal, és necessari demanar cita prèvia a l’Oficina d’Atenció Ciutadana o contactar-hi a través del correu electrònic de mediacio@esparreguera.cat. El servei ofereix atenció a la ciutadania els dilluns de 3 del migdia a 7 del vespre, els dimecres de 3 del migdia a 7.30 del vespre i els divendres de 8.30 del matí a 2 del migdia.
El Servei de Mediació de l’Ajuntament d’Esparreguera ha atès 53 sol·licituds i un total de 72 persones durant el 2022. Aquest servei, que presta l’Associació per la Recerca i l’Acció Social Vincle, és un instrument de gestió alternativa de conflictes que l’Ajuntament posa gratuïtament a l’abast de la ciutadania per facilitar un procés de trobada, diàleg i gestió responsable i compartida de la convivència en l’àmbit privat, ja sigui interpersonal o comunitari.
La responsable del servei a Esparreguera, la mediadora Elena Fita, explica que “la mediació és una eina per resoldre conflictes entre persones, ja sigui en l’àmbit familiar, comunitari o amb persones d’una mateixa associació o grup de companys amistats”, i ha apuntat que “a vegades semblen conflictes enquistats o molt difícils de resoldre, però els serveis de mediació oferim espais confidencials i neutrals on la persona mediadora, que és imparcial, procura que hi hagi un clima pacífic i d’escolta activa, que faciliti l’apropament, l’entesa i la cerca de solucions que siguin més convenients per aquestes persones”.
Els àmbits que es contemplen en el servei són el familiar, el veïnal, l’espai públic, l’escolar, les activitats econòmiques i les entitats o associacions. En canvi, el servei no pot fer de mediador en el cas de conflictes entre particulars o entitats amb l’administració local.
A banda de les 53 sol·licituds i processos de mediació atesos, durant l’any passat el Servei de Mediació també va fer formacions i intervencions a quatre centres educatius del municipi, les escoles Montserrat, Taquígraf Garriga i Estel i l’institut El Cairat, i va realitzar una activitat al Punt d’Informació i Atenció per a Joves.
En aquest sentit, Elena Fita ha recordat que “durant el 2022 el servei va estar tancat durant quatre mesos i, per tant, tot i que el nombre general d’atencions s’ha mantingut de forma similar respecte l’any anterior, en termes relatius podem dir que aquests s’han incrementat significativament”.
Per fer ús del Servei de Mediació Municipal, és necessari demanar cita prèvia a l’Oficina d’Atenció Ciutadana o contactar-hi a través del correu electrònic de mediacio@esparreguera.cat. El servei ofereix atenció a la ciutadania els dilluns de 3 del migdia a 7 del vespre, els dimecres de 3 del migdia a 7.30 del vespre i els divendres de 8.30 del matí a 2 del migdia.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1