CORNELLÀ
La plataforma 'A prop teu' ha gestionat més de 1.600 incidències durant 2022
Aquesta eina es consolida com el canal de comunicació més à gil i directe entre l’Ajuntament i la ciutadania per resoldre incidències a l’entorn urbÃ
![[Img #46386]](https://elfar.cat/upload/images/01_2023/4972_a-prop-teu-cornella-trabajadores-reparaciones.jpg)
L’any 2022 la plataforma A Prop Teu va rebre un total de 1.617 incidències per part de la ciutadania de Cornellà , amb un augment del 8% respecte de l’any anterior. Una tendència a l’alça que s’ha mantingut en els darrers anys, tret d’una lleugera davallada els dos anys anteriors com a conseqüència de la pandèmia.
Â
A Prop Teu compleix 10 anys de funcionament i es consolida com el canal de comunicació que estableix una col·laboració directa amb la ciutadania perquè l'Ajuntament de Cornellà pugui actuar amb rapidesa en la reparació i/o millora de l'espai públic, o per solucionar qualsevol incidència relacionada amb la seguretat, la salubritat o la convivència.
Â
Per agilitzar la resposta, la ciutat es divideix en més de 30 petites zones, cadascuna responsabilitat d’un regidor de l’equip de govern. D’aquesta manera, les incidències arriben a un gestor que les deriva al departament tècnic corresponent i al regidor o regidora responsable de la zona sobre la qual s’ha realitzat la consulta o proposta. Un cop analitzat i comprovat cada cas, els departaments elaboren una proposta de resposta, amb la qual el regidor responsable es posa en contacte amb l’usuari en el menor temps possible.
Â
Respecte de les incidències registrades l’any 2022, un 66,7% del total estan vinculades a l’à rea d’Espai Públic i Manteniment (1.078 incidències), mentre que un 15% corresponen a Guà rdia Urbana i Convivència (243 casos), i un 9,6% (155 expedients) a Salut Pública. La resta corresponen a Medi Ambient, obra pública i privada o qüestiones més genèriques.
Â
La tendència d’altres anys es manté amb un augment destacat del departament d’Espai Públic, que ha passat a gestionar dos o tres dels casos que entren a la plataforma, seguit de Guà rdia Urbana/Convivència que continua amb la lÃnia d’exercicis anteriors. Pel que fa als barris, la Gavarra és el districte que registra un major nombre de casos, seguit de Fontsanta-Fatjó i Sant Ildefons.
Â
L’augment de l’ús de la plataforma és sostingut des de la seva posada en marxa, l’any 2013, i en aquests 10 anys ja s’han gestionat 13.253 incidències. La comparativa històrica mostra com s’ha mantingut una mitjana superior a les 1.500 incidències els darrers cinc anys.
Â
A Prop Teu facilita el contacte amb l’Ajuntament a través de les xarxes socials o dels formularis de la web, que són més especÃfics. La majoria d’incidències (un 91%) es comuniquen via web, amb un formulari que permet geolocalitzar el punt on cal actuar, i la resta per xarxes socials, especialment Twitter. El nombre total de seguidors ascendeix a 2.671 perfils (130 més al 2022).
Â
És més, grà cies a la interacció amb la ciutadania, durant l’any passat es van dur a terme 461 microactuacions. La majoria d’elles relacionades amb l’à mbit del manteniment, com per exemple la reforma i supressió de barreres arquitectòniques, amb la construcció d’una petita rampaca al pas de vianants del carrer Freixe o la instal·lació d’un banc al costat del pipican de l’antic camp de fútbol a petició d’una veïna embarassada i propietà ria d’un gos.
Â
La resta són petites actuacions associades a la Guà rdia Urbana, com va ser el cas d’una dona amb un fill petit que va notificar la presència reiterada d’una persona amb un gos considerat perillós sense morrió i sense lligar per una zona escolar, per la qual cosa es va actuar rà pidament per identificar i denunciar aquesta persona que infringia la normativa de forma greu; i d’altres qüestions relacionades amb la seguretat vial.
L’any 2022 la plataforma A Prop Teu va rebre un total de 1.617 incidències per part de la ciutadania de Cornellà , amb un augment del 8% respecte de l’any anterior. Una tendència a l’alça que s’ha mantingut en els darrers anys, tret d’una lleugera davallada els dos anys anteriors com a conseqüència de la pandèmia.
Â
A Prop Teu compleix 10 anys de funcionament i es consolida com el canal de comunicació que estableix una col·laboració directa amb la ciutadania perquè l'Ajuntament de Cornellà pugui actuar amb rapidesa en la reparació i/o millora de l'espai públic, o per solucionar qualsevol incidència relacionada amb la seguretat, la salubritat o la convivència.
Â
Per agilitzar la resposta, la ciutat es divideix en més de 30 petites zones, cadascuna responsabilitat d’un regidor de l’equip de govern. D’aquesta manera, les incidències arriben a un gestor que les deriva al departament tècnic corresponent i al regidor o regidora responsable de la zona sobre la qual s’ha realitzat la consulta o proposta. Un cop analitzat i comprovat cada cas, els departaments elaboren una proposta de resposta, amb la qual el regidor responsable es posa en contacte amb l’usuari en el menor temps possible.
Â
Respecte de les incidències registrades l’any 2022, un 66,7% del total estan vinculades a l’à rea d’Espai Públic i Manteniment (1.078 incidències), mentre que un 15% corresponen a Guà rdia Urbana i Convivència (243 casos), i un 9,6% (155 expedients) a Salut Pública. La resta corresponen a Medi Ambient, obra pública i privada o qüestiones més genèriques.
Â
La tendència d’altres anys es manté amb un augment destacat del departament d’Espai Públic, que ha passat a gestionar dos o tres dels casos que entren a la plataforma, seguit de Guà rdia Urbana/Convivència que continua amb la lÃnia d’exercicis anteriors. Pel que fa als barris, la Gavarra és el districte que registra un major nombre de casos, seguit de Fontsanta-Fatjó i Sant Ildefons.
Â
L’augment de l’ús de la plataforma és sostingut des de la seva posada en marxa, l’any 2013, i en aquests 10 anys ja s’han gestionat 13.253 incidències. La comparativa històrica mostra com s’ha mantingut una mitjana superior a les 1.500 incidències els darrers cinc anys.
Â
A Prop Teu facilita el contacte amb l’Ajuntament a través de les xarxes socials o dels formularis de la web, que són més especÃfics. La majoria d’incidències (un 91%) es comuniquen via web, amb un formulari que permet geolocalitzar el punt on cal actuar, i la resta per xarxes socials, especialment Twitter. El nombre total de seguidors ascendeix a 2.671 perfils (130 més al 2022).
Â
És més, grà cies a la interacció amb la ciutadania, durant l’any passat es van dur a terme 461 microactuacions. La majoria d’elles relacionades amb l’à mbit del manteniment, com per exemple la reforma i supressió de barreres arquitectòniques, amb la construcció d’una petita rampaca al pas de vianants del carrer Freixe o la instal·lació d’un banc al costat del pipican de l’antic camp de fútbol a petició d’una veïna embarassada i propietà ria d’un gos.
Â
La resta són petites actuacions associades a la Guà rdia Urbana, com va ser el cas d’una dona amb un fill petit que va notificar la presència reiterada d’una persona amb un gos considerat perillós sense morrió i sense lligar per una zona escolar, per la qual cosa es va actuar rà pidament per identificar i denunciar aquesta persona que infringia la normativa de forma greu; i d’altres qüestions relacionades amb la seguretat vial.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169