Miércoles, 15 de Octubre de 2025

Actualizada

Miércoles, 15 de Octubre de 2025 a las 13:43:03 horas

| 206
Jueves, 02 de Febrero de 2023
CORNELLÀ

Més de 260 persones han millorat les seves competències digitals al Citilab el 2022

El laboratori ciutadà de Cornellà ofereix formacions per a tots els nivells amb la voluntat de garantir la inclusió digital de la ciutadania

[Img #46465]

Citilab ha contribuït en la capacitació digital de 266 persones al llarg del 2022 a través dels cursos en matèria de competències digitals i coneixements TIC que s’han impartit des del laboratori ciutadà de Cornellà. Les formacions que ofereix són d’allò més diverses: des de cursos per a l’aprenentatge més bàsic del món digital fins a continguts més avançats i fins i tot certificats, com els ACTIC.

 

El públic que s’ha atès és tan divers com les pròpies formacions ofertes: gent gran, persones adultes en situació de desocupació, persones adultes que volen millorar les seves competències digitals per aplicar-les a l’àmbit professional i més concretament comerciants de Cornellà que volen digitalitzar els comerços.

 

Més d’un centenar de persones s’han format en coneixements TIC participant a les formacions regulars del Citilab: l’Inicia’t (el curs que ofereix coneixements bàsics, partint gairebé des de zero), Cuida’t, comunica’t i comparteix (la formació que va un pas més enllà i permet ampliar coneixements digitals) i el SeniorLab (la comunitat que fomenta l’envelliment actiu i la creació de projectes sobre patrimoni immaterial fent ús d’eines digitals).

 

D’altra banda, més d’una seixantena de persones donades d’alta al Servei d’Ocupació de Catalunya i a través de la col·laboració amb l’Ajuntament de Cornellà, han millorat les seves competències digitals bàsiques en els cursos de preparació de l’ACTIC (que no tenen cap certificació), s’han introduït en l’ús d’eines de teletreball o han assolit coneixements més avançats per a presentar-se als examens dels diferents nivells de l’ACTIC (bàsic, mitjà i avançat) i obtenir l’Acreditació de Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació.

 

A més, 40 comerciants s’han format en matèria de digitalització al Citilab, però en aquest cas amb un objectiu més concret: avançar cap a la transformació digital dels establiments locals en els quals treballen.

 

Una altra de les dades rellevants és que gairebé una seixantena d’usuàries i usuaris han fet arribar les seves consultes al servei d’atenció regular del Citilab anomenat Consulta i practica. Aquest servei de consulta està disponible de dilluns a dijous en format virtual i cada divendres a la tarda de manera presencial. Un total de 219 consultes són les que s’han atès al llarg de l’any, provinents d’aquestes 58 persones.

 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.