CORNELLÀ
Més de 260 persones han millorat les seves competències digitals al Citilab el 2022
El laboratori ciutadà de Cornellà ofereix formacions per a tots els nivells amb la voluntat de garantir la inclusió digital de la ciutadania
![[Img #46465]](https://elfar.cat/upload/images/02_2023/2934_diseno-sin-titulo-50.png)
Citilab ha contribuït en la capacitació digital de 266 persones al llarg del 2022 a través dels cursos en matèria de competències digitals i coneixements TIC que s’han impartit des del laboratori ciutadà de Cornellà . Les formacions que ofereix són d’allò més diverses: des de cursos per a l’aprenentatge més bà sic del món digital fins a continguts més avançats i fins i tot certificats, com els ACTIC.
Â
El públic que s’ha atès és tan divers com les pròpies formacions ofertes: gent gran, persones adultes en situació de desocupació, persones adultes que volen millorar les seves competències digitals per aplicar-les a l’à mbit professional i més concretament comerciants de Cornellà que volen digitalitzar els comerços.
Â
Més d’un centenar de persones s’han format en coneixements TIC participant a les formacions regulars del Citilab: l’Inicia’t (el curs que ofereix coneixements bà sics, partint gairebé des de zero), Cuida’t, comunica’t i comparteix (la formació que va un pas més enllà i permet ampliar coneixements digitals) i el SeniorLab (la comunitat que fomenta l’envelliment actiu i la creació de projectes sobre patrimoni immaterial fent ús d’eines digitals).
Â
D’altra banda, més d’una seixantena de persones donades d’alta al Servei d’Ocupació de Catalunya i a través de la col·laboració amb l’Ajuntament de Cornellà , han millorat les seves competències digitals bà siques en els cursos de preparació de l’ACTIC (que no tenen cap certificació), s’han introduït en l’ús d’eines de teletreball o han assolit coneixements més avançats per a presentar-se als examens dels diferents nivells de l’ACTIC (bà sic, mitjà i avançat) i obtenir l’Acreditació de Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
Â
A més, 40 comerciants s’han format en matèria de digitalització al Citilab, però en aquest cas amb un objectiu més concret: avançar cap a la transformació digital dels establiments locals en els quals treballen.
Â
Una altra de les dades rellevants és que gairebé una seixantena d’usuà ries i usuaris han fet arribar les seves consultes al servei d’atenció regular del Citilab anomenat Consulta i practica. Aquest servei de consulta està disponible de dilluns a dijous en format virtual i cada divendres a la tarda de manera presencial. Un total de 219 consultes són les que s’han atès al llarg de l’any, provinents d’aquestes 58 persones.
Â
Citilab ha contribuït en la capacitació digital de 266 persones al llarg del 2022 a través dels cursos en matèria de competències digitals i coneixements TIC que s’han impartit des del laboratori ciutadà de Cornellà . Les formacions que ofereix són d’allò més diverses: des de cursos per a l’aprenentatge més bà sic del món digital fins a continguts més avançats i fins i tot certificats, com els ACTIC.
Â
El públic que s’ha atès és tan divers com les pròpies formacions ofertes: gent gran, persones adultes en situació de desocupació, persones adultes que volen millorar les seves competències digitals per aplicar-les a l’à mbit professional i més concretament comerciants de Cornellà que volen digitalitzar els comerços.
Â
Més d’un centenar de persones s’han format en coneixements TIC participant a les formacions regulars del Citilab: l’Inicia’t (el curs que ofereix coneixements bà sics, partint gairebé des de zero), Cuida’t, comunica’t i comparteix (la formació que va un pas més enllà i permet ampliar coneixements digitals) i el SeniorLab (la comunitat que fomenta l’envelliment actiu i la creació de projectes sobre patrimoni immaterial fent ús d’eines digitals).
Â
D’altra banda, més d’una seixantena de persones donades d’alta al Servei d’Ocupació de Catalunya i a través de la col·laboració amb l’Ajuntament de Cornellà , han millorat les seves competències digitals bà siques en els cursos de preparació de l’ACTIC (que no tenen cap certificació), s’han introduït en l’ús d’eines de teletreball o han assolit coneixements més avançats per a presentar-se als examens dels diferents nivells de l’ACTIC (bà sic, mitjà i avançat) i obtenir l’Acreditació de Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
Â
A més, 40 comerciants s’han format en matèria de digitalització al Citilab, però en aquest cas amb un objectiu més concret: avançar cap a la transformació digital dels establiments locals en els quals treballen.
Â
Una altra de les dades rellevants és que gairebé una seixantena d’usuà ries i usuaris han fet arribar les seves consultes al servei d’atenció regular del Citilab anomenat Consulta i practica. Aquest servei de consulta està disponible de dilluns a dijous en format virtual i cada divendres a la tarda de manera presencial. Un total de 219 consultes són les que s’han atès al llarg de l’any, provinents d’aquestes 58 persones.
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169