Lunes, 13 de Octubre de 2025

Actualizada

Lunes, 13 de Octubre de 2025 a las 14:07:12 horas

| 207
Jueves, 23 de Febrero de 2023
VILADECANS

L'Ajuntament aposta per l’esport i la salut com a motors per generar economia

L'edifici Cubic va acollir aquest passat dimarts la primera Jornada d'Innovació, Empresa i Esport

[Img #46842]

L’Ajuntament de Viladecans, amb la col·laboració d'INDESCAT (clúster català de la indústria de l'esport), i Viladecans The Style Outlets, va organitzar aquest passat dimarts la primera Jornada d'Innovació, Empresa i Esport per valorar el pes que l'esport té en el desenvolupament socioeconòmic d'una ciutat, i d'aquesta manera, animar a les ciutats a generar economia i turisme al voltant de l'esport. Des del consistori expliquen que la jornada neix com a "fòrum de coneixement, inspiració i col·laboració entre el sector públic i empreses i professionals del sector de la indústria esportiva, com una aposta per situar Viladecans com a referent en la promoció de l'esport, la seva indústria i els hàbits saludables en la població".

 

La jornada tècnica es va organitzar en tres taules rodones formades per ponents de l'àmbit local, nacional i internacional. En una primera, el secretari general de la Federació Espanyola de Ciclisme, Alejandro Martín; el president de Planet Fair Play, Beto Agustí; el diputat d'esports i regidor de l'Ajuntament de Barcelona, David Escudé, i Stefi Batlle, del Bàsquet Girona i Marc Gasol Team, van debatre, juntament amb el ciclista paralímpic viladecanenc Sergio Garrote, que va fer de moderador, sobre com aplicar els Objectius de Desenvolupament Sostenibles de Nacions Unides (ODS) per mitjà de l'esport.

 

La segona taula va comptar amb Gemma Riu, Clúster Manager d'Andorra Esports Clúster; Marc Taló, Esport Manager de Promoció Econòmica Andorra Business; un representant de Zoopa Agency; Jordi Cañellas, Business director RPM Sports i amb el moderador Carles Ferreiro, de l'àrea d'empresa, innovació i ocupació de Can Calderon. Tots ells van debatre sobre com generar economia en un municipi per mitjà de la indústria esportiva i el turisme.

 

A la tercera taula es va debatre sobre la gestió del patrocini i els models d'innovació, amb el consultor esportiu de DL SPORTS, Daniel Laga, com a moderador; Ana Palencia, directora de comunicació i sostenibilitat de Unilever; Carlos Cantó, CEO de SPG Consulting; Laura Erra, directora general de Liquats Vegetals Yosoy, i Xavier Pérez, director general del RACC.

 

Generar sinergies entre empreses i l’activitat esportiva

 

“Estem veient que hi ha una oportunitat de generar una sinergia entre el dinamisme econòmic de la ciutat amb el creixement de l’activitat esportiva", va manifestar l'alcalde, Carles Ruiz, que va afegir que "estem treballant per doblar el nombre de federats i federades amb més instal·lacions, com la que inaugurarem ara a l’Escola El Garrofer o el nou itinerari esportiu del Parc de la Torre-roja".

 

Sobre el valor de l’esport, Richard Calle, regidor d’Esports i triatleta, va assegurar que “l’esport aporta uns valors que tots coneixem: l'esforç, el sacrifici o el treball en equip. Ens ajuda a socialitzar-nos. Tots veiem, a partir de les 17 hores, els equipaments esportius plens de nens i nenes que treballen tot el tema emocional. Al final, no és només l'esport, sinó que la vida saludable és important per tenir una vida millor i que la gent de Viladecans, el 2030, estigui més sana, amb millors oportunitats”. En el mateix sentit, Alejandro Martín, secretari general de la Federació Espanyola de Ciclisme, va declarar que “l'esport és un gran altaveu i un excel·lent vector de transmissió a la ciutadania de tode valors sostenibles de la pràctica esportiva saludable”.

 

Ana Palencia, directora de Comunicació d’Unilever Espanya, va destacar que la seva companyia, amb seu a Viladecans des de ja fa més de 10 anys, patrocina el bàsquet femení de la ciutat “perquè encaixa en els valors que nosaltres representem i perquè, a més, justament, nosaltres teníem el compromís d'apoderar el talent femení, a aquestes dones que volien fer esport, perquè per a nosaltres és molt important i ens ajuda, a més, a arribar al públic, que per a nosaltres són els nostres consumidors”.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.