Lunes, 03 de Noviembre de 2025

Actualizada

Lunes, 03 de Noviembre de 2025 a las 17:20:51 horas

| 519 2
Martes, 28 de Febrero de 2023
SANT JUST DESVERN

Passejades en bicicleta per promoure l'envelliment actiu

La iniciativa, impulsada per Accent Social i En Bici Sense Edat, va destinada a persones usuàries del SAD

[Img #46914]

L’entitat de voluntariat En Bici Sense Edat i Accent Social han signat un conveni perquè les persones usuàries del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) de Sant Just Desvern, que viuen en soledat, puguin gaudir de passejades per la ciutat amb tricicles elèctrics, especialment adaptats per a la gent gran.

 

Aquesta activitat, que es realitza per primera vegada en un SAD, promou l’envelliment actiu i fomenta tant la salut física com emocional dels i les usuàries. A més, permet a les persones grans connectar amb la sensació d’anar amb bicicleta, quan ja no ho poden fer de forma autònoma. Alhora, gaudeixen de l’aire lliure, surten de casa seva i activen el seu cos mentre conversen entre elles i es relacionen amb els voluntaris que duen a terme l’activitat.

 

“És molt positiu que les persones grans que viuen soles tinguin l’oportunitat de fer activitats com aquesta, ja que milloren el seu estat anímic, al mateix temps que estableixen noves relacions”, explica la cap del servei del SAD de Sant Just, Lorena Cifuentes.

 

Per En Bici Sense Edat, les passejades són beneficioses per les persones grans perquè també contribueixen a reforçar el sentiment de pertinència a Sant Just Desvern. “Amb aquest voluntariat, la gent gaudeix del municipi i socialitza, aspectes claus pel benestar emocional de les persones. Aquests elements també són essencials en l’acompanyament dels usuaris i usuàries d’Accent Social. En aquest sentit, estem molt satisfets de col·laborar amb ells”, ha manifestat el coordinador d'En Bici Sense Edat del municipi, Carles Sánchez.

 

A més de millorar la qualitat de vida de les persones grans, la iniciativa també busca afavorir els vincles intergeneracionals entre els voluntaris i les persones usuàries. “Els usuaris i usuàries són els autèntics protagonistes de les passejades i la peça clau d’En Bici Sense Edat, per això s’enfoca l’activitat en ells. Busquem que gaudeixin dels seus barris mentre enforteixen la seva pròpia xarxa comunitària amb gent de diferents edats, contribuint a evitar l’aïllament i la soledat no desitjada”, assenyala la delegada social d'Accent Social, Montse Parés.

 

 

Comentarios (2) Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.15

  • Carles Sànchez Duque

    Carles Sànchez Duque | Jueves, 09 de Marzo de 2023 a las 00:00:35 horas

    Sobre el que comenta la Sra. Carmen, comentar-li que les passejades a Sant Just s'intenten realitzar a diari, en horari de matí i de tarda i de dilluns a diumenge

    Es troben molt ben planificades i, darrere de l'activitat del voluntariat, hi ha una coordinació molt professional, tal i com demana la Llei Catalana de Voluntariat.

    Lògicament, darrera de tota aquesta planificació, es troba la de les rutes per on anar. Per norma general s'evita el trànsit, es busquen carrers pacificats per tal que les usuàries puguin gaudir de la passejada més tranquil·la.

    Sempre mirem d'anar pel carril bici o carrers més pacificats, i en potser en algún moment hem de travessar per llocs com la resta de vehicles.

    Els tricicles son un vehicle més, i la velocitat a les àrees urbanes amb 1 carril és de 30 km/h.

    Amb tot els respectes dubto que habitualment es pugui formar un caos circul·latori per culpa de les passejades, com a molt, en una hora punta, fer que algun vehicle hagi de passar un semàfor més.

    Tal i com comenta, hem de conviure tots, i per això mateix, es té el mateix dret.

    Sobre l'horari de les passejades, està adequat a les necessitats de les usuàries, tant pels horaris de les residències/equipaments, com per la climatologia.

    Sobre el circuit, com he comentat, si existeix carril bici, sempre hi anem pel mateix, tot i poder circular perfectament per la resta.

    Imagino que el que relata la Sra. Carmen va ser un fet puntual, en un moment de molt de trànsit, ja que després de 3 anys d'activitat, coordinats amb el departament de mobilitat de l'Ajuntament de Sant Just i la Policia Municipal, mai ens ha arribat cap queixa al respecte.

    Gràcies pel comentari, que sempre ajuden a millorar i per qualsevol dubte, aclariment o ampliació de la informació que he descrit en aquesta resposta, es poden adreçar a la coordinació del projecte: carles.sd@enbicisenseedat.cat.

    Hem de conviure tots

    Accede para responder

  • CARMEN

    CARMEN | Martes, 28 de Febrero de 2023 a las 17:56:12 horas

    La iniciativa bona, solidària i es d'agrair el voluntariat. Ara bé, cal aclarir que la planificació és relativa o simplement ha contemplat només a una part dels afectats.
    He vist de forma directa el caos que es va crear a l'alçada del giravolt del tranvia ja de per si un semàfor llarg. Si al damunt és hora de sortida de les escoles i els voluntaris tenen les limitacions de força naturals per pedalejar, es forma una caravana de cotxes que poden trigar més de 20 minuts en aquest semàfor de Carretera Reial. En comptes d'un passeig tranquil són pitades, usuaris de cotxe descontents pq no arriben a recollir els nens a les escoles i embús considerable. Si a tot això afegim que no tenen un carril propi es crea un colapse considerable. I els avis nerviosos.
    Per tant, dues observacions:
    1. Horari de les passejades
    2. Circuit amb carrils o aprofitant sempre que sigui possible el carril bici/patinet.
    Hem de conviure tots.

    Accede para responder

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.